/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
progressive scan ?
Fra : briani
Vist : 576 gange
200 point
Dato : 02-10-05 10:41

Hejsa

Når der i en annonce står at en DVD afspiller har progressive scan

HVAD BETYDER DET SÅ ?

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 10:50

Indicates that the DVD player is capable of processing and outputting progressive scan images via the progressive scan component video output. Progressive scan images look more film-like and is less subject to certain motion artifacts as common with "conventional" interlaced scanning. This type of video signal is useful only if you have a digital TV(or HDTV). If you don't have a progressive scan capable TV, you can still use interlaced video output to drive your current TV. To fully reduce motion artifacts, its recommended to use a progressive scan DVD player that performs 3:2 pulldown.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 210 point
Dato : 02-10-05 10:52

Citat
Progressive Scan
Progressive Scan kræver speciel TV/projekter udstyr og at afspilleren er kode fri, da det kun virker på NTSC( Det billede standard som man bruger i USA). Nu er der sikkert en del der tænker, hvad er det nu lige det der progressive scan er ! jo, når et TV viser billede består det faktisk af halv billeder, først vises den ene halvdel, og så den anden. Det forgår naturligvis så stærk at det bliver til et billede. Ved Progressive scan viser man de halve billeder samtidig og dobbelt så hurtig det giver et skarpt billede, specielt detaljer vil stå mere skarpt. Desværre er det kun NTSC der har progressive scan, da standarden for PAL udgaven ikke er fast lagt, skønt Philips faktisk har en DVD afspiller klar med progressive scan i en PAL udgave. Det betyder jo så også at man kan kun bruge det hvis afspilleren er kode fri, men udstyret skal også være lavet til det og den eneste jeg er bekendt med er Sonys nye projekter til 60.000,- . Af samme grund har vi desværre ikke kunne teste det, men vi har set det i forbindelse med en messe og må sige at det forbedrer billedet kraftigt.

Kommentar
Fra : David2000

Dato : 02-10-05 10:53

Hej briani

Progressive Scan er en slags billedforbedringsteknik, så billedkvaliteten er helt i top med klare farver og stor detaljerigdom.
Så du kan nyde dine film i ægte biografkvalitet på plasma eller LCD skærm med SKARPE og flydende billeder.

Mvh
David2000

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 02-10-05 12:44

Tak for svaret Fijala.

Mvh
Brian