/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk vil ikke defragmenteres ? :S
Fra : MMS99
Vist : 561 gange
60 point
Dato : 01-10-05 23:40

Hey All!

Jeg har en eksterm HD på 120 GB, som er gået hen og blevet fyldt op. Jeg har slettet en masse, så der er masser af plads, men ude i Denne Computer siger den at der kun er 71,5 MB tilbage. I et tidligere spørgsmål blev jeg foreslået, at defragmentere min HD. Men selvfølgelig var der også et problem der.. :(
Når jeg går ind og vælger min USB-Disk og trykker "defragmenter" siger den "Diskdefragmentering kan ikke defragmentere denne skrivebordsbeskyttede diskenhed: USB-DISK (L:).
Hvis jeg trykker "Analyser" siger den "Diskdefragmentering har fastslået, at chkdsk er planlagt til at køre på diskenhed: USB-DISK (L:). Kør chkdsk /f.

Jeg er virkelig på bar bund, for jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

Nogen der har idéer?

//MMS99

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 01-10-05 23:58

Prøv at fjerne noget spyware fra din HD før du defragmentere.
Brug dette program kør det, og når det er færdigt skulle det virke!

Download programmet AD-Aware her: http://www.download.com/3000-2144-10045910.html?part=69274&subj=dlpage&tag=button

/CaPsen

Kommentar
Fra : MMS99

Dato : 02-10-05 00:24

Nu har jeg gjort det, men det vil sgu stadig ik :(
Ellers meget godt forslag :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-10-05 00:28

Åå mon der står "skrivebordsbeskyttede diskenhed", er det ikke "skrivebeskyttede diskenhed" ?
Har du prøvet at se i kontrolpanelet/administration/computeradministration/diskhåndtering
Her kan du højreklikke på din disk, og vælge slet osv. (Vælg nu lige den rigtige)
Hvis den stadig ikke vil, så prøv at trykke F8 ved opstart, og gå i fejlsikker tilstand, så kan det være du bedre kan gøre forskellige ting.
VH Palle Hansen