/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printerhoved rens IP4000
Fra : filmbent
Vist : 1277 gange
20 point
Dato : 01-10-05 21:18

Jeg kan ikke få renset printhovedet automatisk, hvordan renser jeg det manuelt?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-10-05 21:46

Hvordan du tvinger en rensning igennem, vil variere fra den ene type printer til den anden, så her må du konsultere din manual, for denne funktion.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 02-10-05 00:42

Hej,
Tag en vatpind, med lidt sprit på, og rens den forsigtigt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-10-05 08:30

Brug endelig ikke sprit, som danner en hinde og dermed lukker igen.
Lunken vand med mild opvaskemiddel er bedre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-05 10:28

Brug kun lunkent vand oen dråbe opvaskemiddel som Teil siger. Da skal du rense patronen på enden hvor dyserne sidder. Lad kluden fugte enden i et stykke tid så opløses evt. størknet farve i dyserne sig. Aftør patronen og sæt den i og lav en testudskrift.

Kommentar
Fra : asken

Dato : 12-06-06 09:38

Ingen af delene holder.

Varm noget destilleret vand til ca. 80 grader, lav et vandfad, UDEN sæbe, tag printhovedet og lad kun 1 til max 2 mm røre vandet. Vend dernæst printhovedet på hovedet og lad stå i 2 minutter. Tør efter med fnugfri klud/papir og lav et testprint. Er printet ikke som ønsket, gentages processen et par gange indtil det ser funktionelt ud.

Gælder især for iP4000 og resten af pixma-serien.