/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Gratis tekstbehandlings progam
Fra : alimak
Vist : 907 gange
50 point
Dato : 01-10-05 20:43

Er der nogen der ved om man kan hente et gratis tekstbehandlings program på nettet? Og hvor kan man downloade det?
alimak

Accepteret svar
Fra : jannicolai

Modtaget 60 point
Dato : 01-10-05 20:45

hej søg på open office på nettet det er et godt og gratis program

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-10-05 20:47
Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-10-05 20:48

Yes.... Open office... Er stort set magen til Microsoft office.

http://da.openoffice.org/ Deres side er dog midlertidigt nede pga. vedligeholdelse.

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 01-10-05 20:51

hvis du køber det nye k komputer blad følger det med på en cd, det koster ca 60 kr,

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 01-10-05 20:51

Kan det bruges på windows 98?
alimak

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 01-10-05 20:56

det kigger jeg lige efter

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 01-10-05 21:00

det kan bruges på windows 98 samt me og xp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 09:57

open office har hverken været nede igår eller idag - håber spørgeren brugte linket

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 10:16

alimak -> Open Office er fri for spy-/adware og virus (..hvilket du ikke kan være sikker på i gratis programmer, der stammer fra et computer magasin) og er meget stabilt. Det kan læse/gemme alle formater som Micosofts Office pakke kan.

..siden har været nede pga vedligeholdelse, men genåbnede kl. 3 i nat : 2005-10-02 03:00 UTC.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-05 10:25

molokyle.

Alle programmer der kommmer fra bladet - Komputer for alle - er testede og fri for alt snavs, virus o.lign.

Alimak - Open Office er et vældig godt valg.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 10:25

molokyle - måske kl 3 inat - men hvem sov mon lige der .......... og den side skal jo vedligeholdes

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 10:41

Fijala -> Tjaeh... det gælder måske deres version af : OpenOffice.org 2.0 N

..men så er det altså lidt underligt de ikke skriver noget om denne garanti på deres hjemmeside?

Jeg kan hverken finde en EULA (End User Licence Agreement), Privacy Policy eller Terms of Use, hvilket er normalt når man som firma giver en sådan garanti.

Har jeg overset noget på http://www.komputer.dk/ ?

Testet ??? Af hvem? ..med hvad?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-05 11:07

molokyle.
Som du måske ikke ved laver de fx. aftaler med de forskellige software firmaer, om brugen af deres produkt. Om det så lige gælder Open Office ved jeg ikke.
Hvad mener du om "deres version af : Open Office.org 2.0 N". Nu er det jo ikke sådan at de får lavet specielle versioner men er bare et blad der er ret hurtigt ude med programmer at enten free- share-, eller fulde versioner.

Om hvem der tester. Tja det gør de jo nok sselv. Men hvordan tror du det ville være hvis de havde snavs med ud på deres skiver, de ville jo få op til flere sager på halsen hvis de ikke selv var hel clean.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 11:19

Fijala -> Du misforstår mig. Jeg er sikker på at Open Office fra Komputer.dk er en Beta version ..med hvad det indebærer

Den officielle version på dansk er : OpenOffice.org 1.1.5

Hvem skulle føre disse 'sager'? Laver man ikke en juridisk bindende garanti, er man ikke forpligtet til noget som helst. Da er det producenterne af software'n der har ansvaret. Måske derfor de ikke skriver noget på deres hjemmeside?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 11:23

Ps. Med hensyn til hvem der tester? Hvis jeg lavede et program der indeholdt 'noget' det ikke burde, kan jeg da også hævde det er gennemtestet. Hvad skulle dét bevise?

Det var noget andet, hvis de skrev at programmerne er gennemtestet hos : Spywarefri eller Virus112

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 11:30

...men de er selvfølgelig selv eksperter? Hvorfor mon så jeg netop nu fik denne fejl 5 gange på deres side?

Citat
Got error 127 from storage engine in update `kampagne_afvikling` spons

.og her er din 'garanti' for hvorledes de behandler fortrolige oplysninger om deres kunder :

Citat
Al kundeinformation såsom navne- og adresseoplysninger behandles vha. moderne informationssystemer og lagres hos Bonnier AB.

Komputer for alle / Bonnier Publications International AS
Kundeservice
0900 København C
Tlf.: 39 10 30 72

..en sådan 'garanti' garaterer INTET ...nærmere tværtimod

Jeg skal altså ikke nyde noget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-05 11:36

Hvis du går ind på Open Office vil du se at den nye version lige netop er 2.0

Hvad angår deres kindepolitik kan vi godt blive enige i at de måske ikke er for fine i kanten, da alt jo drejer sig om penge for dem. Men det mener jeg nu er en hel anden sag.

Om de får testet andre steder en d hos dem selv vil jeg nu også mene ville være unødvendigt, da som jeg tidligere beskrev ikke var særlig smart at sende snavs ud. men lad nu det ligge.

Det er Open Office det drejer sig om. Og den kunne hentes her. http://da.openoffice.org/
De er oppe at køre igen så god fornøjelse.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 11:45

Netop : (m125 svarende til beta2)

Ved du hvad en Beta version er Fijala? Det er en IKKE færdigudvilket version som lægges ud til test.

Nåeh... så lader vi det ligge. Det er heller ikke vigtigt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 11:51

..og alligevel : Den kundepolitik de lægger for dagen ...vil jeg kalde værre end SPAM, ad- og spyware.

De kan sælge oplysningerne, tæppebombe dig med reklamer og tilbud og INGEN kan forhindre dem deri ,da kunden uforvarene har givet sit samtykke dertil ved at sætte flueben i 'Jeg accepterer abonnementsbetingelserne.'

..så pas liiiiiige på !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 11:56

kører med diverse k-programmer og har ikke oplevet spam en eneste gang !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 11:57

og heller ikke ved at bruge open office

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 12:02

miritdk -> Jeg taler ikke om programmerne. Jeg taler om, hvis man bestiller et abonnement on-line

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 12:07

Ps. Jeg kender nok til Bonnier AB til at vide, de sagtens kan finde på at sende dig 'snegle' SPAM

..eller telefonisk

..enten fra koncernen selv eller fra et af deres mange datterselskaber.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 12:09
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 12:35

som fijala siger så er det open office det drejer sig om - så jeg slutter også her....

men molo - bonnier er godt nok noget for sig selv - men her kommer de ikke til bare uden videre - folk bør selv være på vagt overfor dem - så sneglespam eller alt andet - selv tlf - nope de skal ikke forsøge sig her i hvertfald

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-05 18:25

ja molo godt ord igen . Vi har vel alle vores fordomme med hvordan vi synes om de forskellige firmaer, og jeg er da enig i at de måske nok "tæppebomber" med reklamer fra alle deres andre blade, men jeg er af den støbning at jeg godt kan takle dem. De får tilbage af tíng de ikke kan svare på og anser en for at være en besværlig kunde og ringer ikke igen. Jeg har 3 mdr. siden fået et tilbud om 4 blade af Digital Foto til 99.- og der ville følge en softwarepakke med billedredigeringsprogrammer med til en værdi af svimlende højder. Jeg sagde endelig ja og har nu modtaget 3 blade men ingen software. Så ringede de i torsdagfs og ville tilbyde mig Illustreret Videnskab, da satte jeg stemmelejet op og de fik det glatte lag. Det sluttede med at de var nødt til at få lavet en kopi af software pakken, da den jo ikke længere var i handlen.

Ps. Jeg har heller ikke betalt noget endnu og gør det heller ikk før dvd-en er i hus, hvilket jeg også gjorde dem opmærksom på.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 02-10-05 18:33

Hvordan i hede hule %&%¤% kan et SIMPELT spørgsmål om gratis tekstbehandling som ÈR besvaret for lang tid siden, nu dreje sig om blad abbonnering.???

alimak> Se at få hentet openoffice og luk spørgsmålet. Eller måske endda i omvendt rækkefølge.

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 03-10-05 02:49

Tak for svaret jannicolai.Også til jer andre der gad svare.
alimak