/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælpe mig !!!!
Fra : gril
Vist : 615 gange
400 point
Dato : 01-10-05 18:49

Hej med jer... jeg håber at i vil hjælpe mig med at købe en nu computer da jeg ikke selv har alt for meget forstand på det, jeg over vejer at købe en hos TDC som heder Life pc 3400 men jeg har lige to spørgsmål om den, først får i lige et par detajler om den.

(Pris: 5000 kr)

LIFE 3400 (Medion)
Processor; Intel Pentium 550, 3,4 GHz
Lyd; 8,1 lyd
Grafik; nVidia GeForce 6610XL 128 MB DDR3-Ram grafikkort DVI-I & VGA(D-Sub).
Harddisk; 250 GB, SATA 7200 Rpm
Ram 512mb DDR
Drev; Multiformatbrænder (16x DB layer) og DVD ROM
Netkort; Onboard 10/100 MBit + WIFI 802,11b/g
USB 2.0 6stk
Bluetooth
7-i-1 kortlæser
TV + Radio tuner samt fjernbetj.
Trådløs tastatur og optisk mus

Operativ system; Windows XP Home Edition
Øvrig software; MS Works 7.0, Home Cinema V1, Nero burning ROM

1.er Grafikkortet godt nok til at spille de nyeste spil for jeg synten at det ser lidt lille ud

2.vil det ikke hver en god ide at sætte yderlige 512ram i den og hvad koster så nogle

3.vis i har mere at sige om den så skriv

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 410 point
Dato : 01-10-05 19:05

jeg synes at den pc du der har fået tilbudt er ganske fin til prisen .............Der følger jo ganske meget software med og så vidt jeg kan se er du up to date med denne.At der måske skulle et par ram mere i som du selv antyder kan du jo vente lidt med til du ser hvordan den opfører sig...Udviklingen går jo så stærkt at du vil komme til at skifte til raskere dele efterhånden som spillene bliver mere avancerte.At der er en pentium i er en kæmpe fordel frem for andre processorer som oftest sættes i billige maskiner.Ja ja jeg ved at der er delte meninger om processorer og hvad der er bedst men jeg sværger nu til Pentium hvis det er noget som skal køre optimalt.
Prøv først maskinen og så senere efter monter de ting du mener at du har brug for ...Du kan jo bruge uendelige summer uden at det er nødvendigt .Prisen på ram kan du checke på kelkoo.dk

mvh sverola

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-10-05 19:12

1. 6610xl skulle være en lidt nedgraderet gforce 6600GT og burde være nok til at spille de nyeste spil om end ikke i de højeste opløsninger!
2. Helt sikkert! Winxp elsker RAM. Der står ikke hvilken type ram det er men, det er sandsynligvis pc 3200 ddr ram og det kan fås til priser fra 300 kr og opefter alt efter kvalitet!
3. Hvis computeren skal bruges til spil, vil jeg mene, du ville være bedre stillet med en 64bit amd processor, men tilbudet her til 5000 lyder da meget godt

Kommentar
Fra : gril

Dato : 01-10-05 19:13

Tak for din kommentar sverola. Der findes jo mange forskelige typer ram hvad skal de hede for at passe over i den computer jeg har tænke mig at købe, kan du hjælpe mig med det?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 01-10-05 19:24

hvilken type ram som sidder i denne maskine ved jeg ikke men er tilbøjelig til at give tedd ret i at det nok er pc3200 ddr ram som sidder i -men det burde du kunne få oplyst af ham som sælger dig maskinen.......

mvh sverola

Kommentar
Fra : Copemann

Dato : 01-10-05 20:28

Det er en god pc til den pris,,,, jeg har selv en og kender andre der den men en god ting er at købe lidt mere ram for ellers fryser den billedet

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 01-10-05 22:09
Kommentar
Fra : tukols

Dato : 01-10-05 22:14

Sorry. Var for hurtig til at læse. Tog fejl af ram til grafikkort og computer. Men da stadig et godt nedslag til den annoncerede pris.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 02-10-05 00:01

Godt tilbud. Men du skal nok have 512 grafikkort!

Ellers ser den god ud!

/CaPsen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-05 08:06

Fin computer til den pris.

Jeg vil give sverola ret. Prøv at køre med den inden du sætter flere ram i.
Spørg forhandleren om typen. Eller installer dette lille program og det fortæller dig alt hvad du vil vide om hardwaren i din pc.

http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en

Kommentar
Fra : gril

Dato : 02-10-05 15:24

vis jeg nu skulle udskifte det grafikkort der sider i den nu, ud med et andet hvad for et skulle jeg så vælge

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-10-05 17:34

Som jeg skrev før kan det nuværende grafikkort god køre de nyere spil, så jeg ville da vente ½ - 1 år før jeg overvejede udskiftning! Dels fordi der sandsynligvis ville ha kommet en ny grafikkortgeneration, dels fordi prisen på nuværende top grafikkort ville være billigere end de er i dag! Men hvis du lige har 2500 - 3000 kr du kribler efter at bruge ville jeg vælge et gforce 6800 GT!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-05 20:03

Jeg synes også du skal vente med indkøb af et nyt grafikkort. Se hvordan den kører og handl ud fra det.

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 04-10-05 17:28

Jeg er enig med flere af de andre indlæg her, prøv nu computeren og se om den ikke kan klare dine behov. Med mindre du spiller de aller nyeste spil, burde den omtalte konfuguration være ok. At smække 512 Mb mere i den vil ikke betyde det store. Et grafikkort kunne være en god investering, men prøv den nu lige.
Det er min erfaring at RAM over 512Mb ikke betyder det store.

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 06-10-05 17:37

Tak for svaret sverola. den køer baer skide godt

Kommentar
Fra : gril

Dato : 06-10-05 17:38

lige en ting til hvoerdan finder jeg ud af om der er dvd brænder i den

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-10-05 17:40

Drev; Multiformatbrænder (16x DB layer) og DVD ROM Det er der!

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 06-10-05 18:21

Hej Gril og tak for tilliden .hyggeligt at jeg kunne hjælpe

sverola

Kommentar
Fra : gril

Dato : 06-10-05 18:43

oki tak tedd

Kommentar
Fra : toppy2

Dato : 11-10-05 16:23

Hej alle,

Synes også at det lyder som et rigtig godt tilbud men er der nogen der kan sige noget om den støjer meget?

/Toppy2