/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
trådløs virker ikke
Fra : o_k
Vist : 618 gange
200 point
Dato : 01-10-05 15:19

Hej Jeg har et trådløs forbindelse der taber forbindelsen efter ca 5 min. Så kan man rep trådløs forbindelse så virker det igen i ca 5 min. Det er en topcom skyacer wbr254g router og en skyacer usb stick 54 Mbps-v2, bruger windows xp pro. Hvad er der galt

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 210 point
Dato : 01-10-05 15:25

hvilken udbyder har du ?????

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 01-10-05 15:27

cybercity

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-05 15:30

telefon 7010 1109 - der er åbent til kl 17 også søndage

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-10-05 15:59

Det var Sørens.. Så er jeg og min bror altså ikke helt alene om, at blive disconnectet ind imellem. Dog lyder det som om dit er en regelmæssig begivenhed, hvorimod jeg og min bror oplever det mere eller mindre tilfældigt, dog meget ofte.
Vi har også Cybercity og har begge kæmpet for at få løst problemet. For mit vedkommende er det blevet meget bedre, dog uden at nogen ved hvorfor. Min bror har stadig præcis de samme problemer...

Det var ikke lige et svar, men en - "Vi/du er altså ikke alene"- kommentar

Vaxen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-10-05 16:10

Hvis du stadig har forbindelse ved kabling, men mister den i den trådløse del, så tror jeg ikke på at det har noget med cybercity at gøre.
Fænomenet er lokalt, og ligger sikkert i en forældet firmware, så prøv at opdatere den.
http://www.topcom.net/support/downloads.php?cat=&catsub=75
Hent alle tre og gem dem evt. på en cd-rom, så du altid kan genskabe dem!

Fra TopCom's side:
V 1.3.2 Firmware Compatibility problems resolved with the Skyr@cer Pro Gaming Adapter 454 16/04/2004 768KB
V 1.3.4 Firmware Wireless Enable/Disable bug fixed 30/06/2004 768KB
V 1.3.6 Firmware Improved stability 05/02/2005 768KB

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 01-10-05 16:22

Ja det sker også med netværks kabel. ja jeg har opdatere. Vaxen håber der kommer en løsning, så i også kan få det til at virke..

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-10-05 16:43

Køb dig noget der virker.
der er da ingen der kan svare på dit spørgsmål, uden du selv prøver at finde fejlen.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 01-10-05 16:54

hawaii7 jeg håber 7 står for din alder

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 01-10-05 16:54

hawaii7 jeg håber 7 står for din alder

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 01-10-05 17:22

o_k ( ikke så fræk få så får du jo ingen svar )
problemmer er jo til for at blive løst
men hvor gammel er du selv ( så kan jeg også skrive i sådan et sprog som du forstår )
----------------------------------------------------------------------------------
men hvad er din signal styrke og har du slået spare strøm fra på dit net-kort
ja det kan godt være at jeg taler i gåder men nu går ud fra at du selv ved hvad du taler om.

og hva siger din router opsætning ( allways, 24 timer , osv... )
og hvad siger din bios til netkortet ( afhængig af bios typen )
og så lige en ting mere , hvordan har i sat jeres netværk op ? finder den selv ip-adresse osv...
eller har i sat den manuelt op . ( hov her var måske et hint )

ja der er altså mange faktorer der spiller ind . så nu har du da noget at gå ud fra.
for jeg er kommet derhen hvor det ikke er forbudt at tænke lidt selv.
og så lige en ting mere .
RO PÅ og tag en ting ad gangen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-10-05 17:27

Det var KATTENs den var ikke til at MIS forstå!

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 01-10-05 17:58

lol ja ja men det hvar da ikke et godt svar han kom med....han skulle vide hvor meget jeg har prøvet.

Godkendelse af svar
Fra : o_k

Dato : 01-10-05 18:13

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-05 19:34

fik du hjælp ????????

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 01-10-05 19:45

nej har ikke ringet til dem, men gør det i morgen.
Mvh ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-05 19:50

gå til dem .... og bed dem undersøge den central du er knyttet til for gammel - ikke opdateret software også - det driller mange steder