/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Fejl i trådløst netværk
Fra : anetteogjesper
Vist : 588 gange
142 point
Dato : 01-10-05 13:31

Vi er begyndt og opleve fejl ved vores internet/trådløse netværk.
Der har faktisk ikke været nogen problemer fra før 14 dage siden og nu er det dagligt. Vi har webspeed og er tilsluttet den trådløse forbindelse via en dell router.
Enten forsvinder den trådløse forbindelse fra den bærbare eller forsvinder internettet fra både den stationære og den bærbare. Vi kan ikke finde ud af hvor problemet ligger. Kabel tv siger det er dell og omvendt, men hvor er problemet...vi har prøvet alt og det virker røv?

Desuden er min netværks forbindelse så jeg kunne gå ind på computerne også forsvundet og jeg kan ikke genskabe den?

mvh
de to

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-10-05 14:17

Spyware og Highjacks kan lave mange fortrædeligheder, så jeg vil råde jer til at teste systemet igennem, gerne med flere programmer.
Så ville jeg gøre det, at jeg ville opdatere alle enheder i netværket, hvis det er muligt.

Alternativet er at I låner en anden router og ser om det hjælper.

Brug hele tiden udelukkelsesmetoden, så I kan spore jer ind på sagens kerne.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 01-10-05 17:20

Det hjælper os desværre ikke særlig meget...
For det første er der ingen virus eller noget på nogen af computeren og for det andet kender vi ikke nogen vi lige kan låne en trådløs router af...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-10-05 17:52

Hvis du heller ikke kan komme ind i routerens opsætning, så tror jeg det er routeren der flipper ud.
Prøv at slukke den en kort tid, start så op igen og reset routeren, for så at se om det kan være din firmware der er i udu!
Du har vel opdateringer til den, liggende på din PC eller CD?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 01-10-05 18:06

Hej

Jeg ved ikke hvad du mener med at komme ind i dens opsætning og opdateringer...
Vi har reesetet den utallige gange og det hjælp.... ganske kort tid og så er det galt igen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-10-05 18:43

For at komme ind i routerens opsætning, kan du jo i din internet browser, kalde på routeren med dens GATWAY adresse, hvorefter du skal indtaste adgangskode og password.
Du kan så forsøge at køre den i standard indstillingen; altså uden kryptering og anden sikkerhed. Dette for at se om den vil køre. Opdatering er da nødvendigt, da du har reset'et den, for en opdatering vil indholde rettelser for de fejl, der uundværligt vil være i den grund firmware den er leveret med.
Kan du så få den til at opføre sig normalt, så kan du begynde at lave sikkerheds indstillinger.

Hvis der stadig er boppelop med den, så er alternativet nok en ny router.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 05-10-05 13:08

Vi har kontaktet Dell og håber vi har fundet en løsning ellers får vi en ny router.

Vi har stadig problemer med det lokale netværk... Nu kan jeg da se den anden computer på den bærbare, men jeg kan ikke komme ind på den. Den skriver:
Citat
\\kontor er ikke tilgængeligt. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.

Netværksstien blev ikke fundet

Hvad betyder det og hvad gør jeg nu...Jeg mente jeg havde givet mig selv adgang....

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 142 point
Dato : 05-10-05 18:13

Hvis du ikke har været inde i routerens menu, og du har "reset" den flere gange, så køre routeren på den standard indstilling, som den blev leveret med.
Prøv at klikke på en af disse link, og se om ikke din routers indgangsbilled dukker op.
Nogle bruger http://192.168.0.1 og andre http://192.168.1.1 som GARTWAY.
I manualen kan du læse om hvad der er dens adgangskode og password. Som standard er adgangskoden ofte "admin" og passwordet er nogle gange tomt, andre bruger også "admin".
Men det skulle stå beskrevet i manualen.
Du har behændigt undladt at fortælle hvilket mærke din router er. Så du må gå på nettet under producentens hjemmeside, og finde de nødvendige opdateringer til netop din router. Det kan løse dit problem, men der kan naturligvis også være andre muligheder.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 05-10-05 18:20

Hej
Routeren er en Dell Wireless 2350 broadband router

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-10-05 20:46

Som jeg nævnte omkring "RESET" så kører routeren med sin standardindstillinger, som den er født med. Eventuelle opdateringer af firmwaren i routeren går tabt. Det er derfor klogt, at have et kopi af de seneste opdateringer, både på disk/cd og på maskinen, lagt i en særlig oprettet mappe, hvor du altid ved hvor du kan finde den.
De opdateringer der kommer, er ikke lavet uden grund. Ofte er det fordi man først laver noget L*** og derfor kommer med rettelser (lige som Microsoft gør). Disse opdateringer erstatter den fødte version af firmwaren, og har fået rettet de fejl som ellers var i grundversionen.

Ofte kan man lagre de indstillinger, filtre og krypteringskoder man havde lavet tidligere. Disse kan så hentes ind i den opdateret router, så opsætningen bliver en leg.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 12-10-05 21:57

Hej
Jeg er desværre ingen ørn til det her og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre nu. Vi har fået en ny router, men samme problem.
Jeg satte den til, indtastede koden til webspeed, som den bad om og så kom der internet.... på den stationære, men kunne ikke finde noget trådløst netværk på den bærbare. Så resetede jeg routeren og fik netværk på begge, men internettet bliver ved med at forsvinde 2-3 gange i timen, så jeg er nød til at reset routeren - død irriterende .... Hvad skal jeg dog gøre?
Please hjælp!!!
Routeren er en Dell Wireless 2350 broadband router

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-10-05 15:19

Du skal starte med at læse brugsanvisningen igennem, indtil du forstår hvad det er de skriver om, for ellers forstår du heller ikke hvad det er vi andre snakker om.
Så gør lige det, især for din egen skyld.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 14-10-05 18:21

Jamen jeg ved ikke hvad jeg skal kigge efter...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-10-05 18:38

Har du prøvet de link som jeg lagde tidligere?

Hvis Ja:
Har du forsøgt at komme ind i routeren?

Hvis Ja:
Kom du så ind i routerens menu og opsætning?

Hvis Nej:
Hvad hjælper det at vi prøver at hjælpe dig, når du ikke gør som vi siger?
Hvis Ja:
Har du så set dig lidt omkring i menuerne?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-10-05 19:04

Hej

Jeg skulle ændre på kanalerne...

mvh
Anette

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-10-05 19:06

Tak for svaret severino.