/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
"Viskerblade anbefaling til en POLO "
Fra : zakdk
Vist : 1900 gange
170 point
Dato : 01-10-05 05:41

Jeg har en Polo 1,6 1996 . Viskerbladene er ved at være nedslidte, og så må man jo skifte. Oiginale viskerblade var Bosch som er udskiftet med billigere ..
Skal jeg vælge Bosch igen eller måske Valeo ?
Passe Valeo viskerbladene till en polo?
Hvilke størrelse viskerblade skal jeg bruge til både foran og bag

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 01-10-05 07:29

Om du skal bruge Bosch eller de billige kommer vel an på om du har været tilfreds med de billige blade du har på nu, og hvilken størrelse du skal bruga kan du læse på dem der sidder på bilen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-10-05 08:29

Det kommer lidt an på hvor meget du kører....jeg har selv brugt både Bosch og Valeo blade - uden markant forskel på resultatet. Det eneste blad der var lidt anderledes, var et sæt Bosch-blade hvor bladet til førersiden var forsynet med en lille spoiler - det holdt bladet lidt bedre ind mod forruden ved motorvejskørsel.

Men kører du ikke ret meget, ville jeg bruge de lidt billigere Valeo blade.

Viskerblade bør under alle omstændigheder skiftes ca. en gang om året, og så er det iøvrigt vigtigt at holde forruden ren, da det både forlænger levetiden, og du får et bedre udsyn.

Længden af bladene måler du i centimeter - kig bag på pakkerne, så skulle din bilmodel også gerne optræde i listen.

- på min Renault kører jeg med Valeo Ultimate - og har gjort det de sidste 33.000 kilometer med samme blade....

mvh berpox

Kommentar
Fra : pims

Dato : 01-10-05 10:18

Alaska har nogle billige viskerblade som hedder Advanced. Jeg kører selv med dem, og de er faktisk ret go'e. De fås både med og uden vindskovl/spoiler.
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 01-10-05 11:29

Skal det være de billige synes jeg at Alaskas er fortrinlige. (Til prisen på ca 20 kr pr stk i Fakta eller Bilka - de har dem ikke altid!)
Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : zakdk

Dato : 02-10-05 14:06

Passe Valeo viskerbladene till en polo?
Hvilke størrelse viskerblade skal jeg bruge til både foran og bag

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-10-05 17:53

Du kan forlænge viskerbladenes levetid væsentligt, hvis du jævnligt giver dem en lille smule silicone (dog skal du huske, at lade dem tørre en times tid, før du sætter dem ind på ruden)

Kommentar
Fra : pims

Dato : 02-10-05 19:21

Du skal bruge den samme størrelse som de gamle, den er som regel angivet i mm.
Pims

Kommentar
Fra : zakdk

Dato : 03-10-05 04:01

jeg har smidt de gammel ud.......hvad nu?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-10-05 06:54

Tja....så er det ned på tanken/Biltema/Thansen whatever - og kigge bag på alle pakkerne....led efter din bil - og find de rigtige blade... - men det er jo nok ikke de allerlængste du skal starte med at kigge på

I pakkerne er altid et udvalg af plasticdimser med, der får bladene til at sidde fast på netop dine viskerarme.

mvh berpox

Kommentar
Fra : zakdk

Dato : 03-10-05 15:03

Hvor kan man finde Bosch viskerbladene med spoiler ???

Kommentar
Fra : pims

Dato : 03-10-05 17:09

Jeg tror de fleste tankstationer har dem.
Pims

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-10-05 17:11

Jeg købte viskerblade med spoiler sidste gang i "Bildillen"...

Kommentar
Fra : zakdk

Dato : 04-10-05 19:10

VW siger at de har original som er Valeo er der nogen som ved hvis de er gode??

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 170 point
Dato : 04-10-05 19:24

Valeo er gode. De fejler absolut intet. Brug dem trygt. VW er ikke de eneste der originalmonterer Valeo. Valeo er en kæmpe koncern.

Se bare listen bare vedrørende viskersystemer:
http://www.valeo.com/forms/gb/about/operating.jsp?branches_id=6

Se nu at få købt de viskerblade - det bli'r regn igen på lørdag - og duggen ligger tungt om morgenen p.t.

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : zakdk

Dato : 05-10-05 09:59

Tak for svaret berpox.