/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
min yamaha 4gear kører af lort
Fra : vmax_jakobdrengen
Vist : 475 gange
20 point
Dato : 01-10-05 00:29

hey j har en yamaha 4gear o den kører af lort det som der r galt me den r at når den blir varm kan den ikk tage gas mere den går simpelthen ud kvæler sig selv så hvis d ved noget som måske kan hjælpe mig så skriv står efterhånden o r lidt desperat

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 01-10-05 10:50

hvorfor ik bare sende den til en reperatør?

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 01-10-05 12:35

Prøv at giv den mere køling eller at bytte stempelringe,,,,,,,,den er jo sikkert ulovlig.eller??

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-10-05 13:56

Du skal bare lade være med at køre med choker på når din motor er varm - så kører den som en drøm!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-10-05 13:58

En anden mulighed er at montere en hårtører der kan blæse kold luft foran motoren så den rigtigt kan køle din motor ned. Det mest irriterende med denne løsning er at du skal have en meget lang forlængerledning til at hænge bagefter dig hele tiden, men det lærer men hurtigt at leve med.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 20 point
Dato : 01-10-05 16:27

Sikke nogle lortesvar folk kan hoste ud af ærmet!

Enten er dine stempelringe slidt eller også er din dyse stor, hvis den prutter(4takter) eller for lille hvis den dør ved fuld gas, men virker fint ved mellemgas.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 01-10-05 16:39

Det er da jammen godt at se at vi har "NoShyGay" undskyld jeg mener NoShyGuy til at fortælle os hvilken substans vore velmente svar er lavet af

sverola

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 01-10-05 20:16

sverola, det var ikke dit svar jeg mente.
Det var selvklart det om hårdtøreren og forlængerledningen!

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 01-10-05 20:24

Nå ok .godt ord igen ..........jeg blev bare lidt revet med ....No hard feelings...... ha en go week-end

sverola

Godkendelse af svar
Fra : vmax_jakobdrengen

Dato : 03-10-05 17:37

jamen når motoren bliver varm så kan dem overhovdet ikke tage gas den dør hel fuldstændig hjælp mig

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-10-05 18:25

Det lyder mest som om at dine stempelringe er slidte helt i bund.
Er den tunet?
Er din cylinder af støbejern eller aluminum?
Hvilken dyse sider der i bunden af din karburator?
Er det en 16mm eller en 10 mm karburator?
Er det lovlig udstødning eller tunudstødning.
( jeg er mest sikker på at dine stempelringe er slidt i bund )
fortæl lige svarene på mine spørgsmål, så kan jeg hjælpe dig til at få en knallert som kører som en drøm.

Kommentar
Fra : vmax_jakobdrengen

Dato : 03-10-05 18:43

ja min knallert er tunet.
cylinderen er af jern
dysen ved jeg ikke hva nummer er fordi jeg synes nemlig ikke at der står noet nr.
kaburatoren er en 16mm.
og udstødningen er en 5.3hk

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-10-05 19:02

Da din cylinder er af jern er det noget lort, for sige det lige ud!
Jern bliver alt for varmt.
Din dyse skal nok være mindst 140 og sikkert større.
dysen i bunden af din karburator, som sikkert en en Mikuni karburator, den er 6kantet og der burde altså gerne stå et tal på den.
Hvis din dyse er for lille, så dør dine stempelringe konstant og hurtigt!
Mit råd til dig er at skifte til en aluminiumscylinder og købe en dyse som anbefales til den cylinder.
http://www.protuna.dk/product.asp?c=51492614&n=19064837&pn=19064846
Du kan evt ringe til Protuna og høre hva for en dyse de vil anbefale dig. Den koster 30 kr ca.

Prøv allerførst at rense din karburator. Der kan være masser af skidt i den, og måske også en smule vand.

Kommentar
Fra : vmax_jakobdrengen

Dato : 04-10-05 19:35

okay det må jeg prøve så på forhånd tak

Kommentar
Fra : vmax_jakobdrengen

Dato : 04-10-05 19:36

men hva så med udstødningen er den god nok

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-10-05 20:46

ja ja. den kaldes for en "skråtskåret" den er helt fin. fed lyd og godt træk.

Kommentar
Fra : vmax_jakobdrengen

Dato : 07-10-05 18:28

jeg har tænkt meget over om jeg skal købe en ny cylinder og jeg vil ikke gøre det alligevel fordi det bliver alt for dyrt når jeg bare skal have den igang sådan at den kan blive solgt men tror i ikke bare at et par nye stempelringe kan gøre at den altid kan tage gas også når den er varm