/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
En "ben-venlig" form for sport
Fra : Sillepigen
Vist : 1025 gange
150 point
Dato : 30-09-05 22:07

Hej med jer!
Nu har jeg - endelig - set i øjnene, at det med løb og håndbold altså ikke arbejder så godt sammen med skinnebensbetændelse, og har besluttet at slutte.
Men der må da være andre former for sport, som man kan klare med den slags skavanker.
I forvejen svømmer, rider og cykler jeg.
Men hvad ellers? Det jeg tænker på, er lidt hen af volley, badminton, tennis, kampsport... Hvad som helst faktisk. Men i disse sporter (hedder det virkelig det?) kommer man man jo ud i mange spændende stillinger, og om det vil påvirke en gang skinnebensbetændelse ved jeg ikke. Gør I?

Mvh Kathrine

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-09-05 22:10

Tjaa, du kunne jo prøve en stille form for sport, der samtidig vil stimulere din krop til at få den skinnebensbetændelse væk.
Stadigvæk en meget krævende disciplin - Qi gong - der kræver stor styrke.

Vaxen

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 30-09-05 22:12

Tak for et hurtigt svar :)
Hvad går Qi gong ud på? Noget i stil med Yoga, Pilates og den salgs? Eller... ja, hehe - måske er jeg helt gal på den :)

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-09-05 22:14
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-09-05 22:16

Hov, vil lige tilføje at kurser i Qi gong er udbudt på mange aftenskoler... Lidt på linje med yoga...

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 01-10-05 00:21

Ja nu er det jo sådan at du sikkert ikke kan klare alle de "uventede" bevægelser som kan opstå i de sportsgrene du selv nævner.
Men jeg har selv dyrket lidt Bowling( mest for det sociale) og det er jo stort set de samme bevægelser du gør hver gang du støder kuglen...Så du får ikke de uventede bevægelser som kan forvolde dig smerter,

mvh sverola

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-10-05 09:41

Den bedste ben/arm/ryg -venlig sport er svømning som ikke overbelaster kroppen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-10-05 11:11

Nej det hedder ikke sporter men sportsgrene.

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 24-01-06 10:52

Tak for alle jeres svar. Her, 4 måneder efter, sidder jeg stadig og spekulerer over hvilken slags sport der lige er mig. Jeg har det bedst med at lave yoga, pilates, boldtræning og styrketræning hjemme i stuen, så de er ligesom udelukket.
Og som sagt har jeg også gang i svømning, ridning og cykling.
Jeg er også begyndt at skøjte lidt. Det kunne også være sjovt at have som "fast" sportsgren (hehe, tak arne) men hvor kan man gøre det, altså går til en eller anden form for skøjteløb??
Og har I et bud på en "ikke-så-fysisk-hård-sport-for-skinnebenene" så skriv :D

mange hilsner fra Kathrine

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-01-06 11:18

Jamen Kathrine hvorfor SÅ mange ting? Er du sportsfreak eller sådan noget

Jeg ville da synes det var rigeligt med det du allerede går til...ved godt at det ikke er dit spørgsmål..men den skinnebensbetændelse har jo godt af lidt ro ?- (

Accepteret svar
Fra : viviborgen

Modtaget 150 point
Dato : 24-01-06 12:48

Skøjteløb kan du gå til i landets skøjtehaller, men det er jo kun de store byer som har dem.

Roning er en dejlig sport, hvis du altså bor i nærheden af vand, hvor der er en roklub. ..og sæsonnen starter først til marts/april.

I roning bruger du benene uden at overbelaste skinnebenene. Du skal jo ikke bære din egen vægt, men fødderne spændes fast i spændholdter og du køre frem og tilbage på et rulle sæde.

Det siges, at roning er den sport, hvor flest muskelgrupper bliver ført og der er meget få skader.

Derudover er det så lækkert, at komme ud på vandet.

Kommentar
Fra : Skaevben

Dato : 24-01-06 13:00

Hejsa!
Man får normalt skinnebensbetændelse pga overbelastning. Dvs hvis du er begyndt at træne for voldsomt for tidligt efter en pause, eller hvis din grundform ikke er god nok. Hvis du meget gerne vil fortsætte med at dyrke dine tidligere sportsgrene, tror jeg ikke at du nødvendigvis skal anse det for værende umuligt. Et evt samarbejde med at fysioterapeut med henblik på et træningsprogram og nogle gode udstrækningsøvelse kan ofte gøre forskellen. Se evt www.sportnetdoc.dk. I øvrigt en fantastisk side mht. skader generelt.
Held og lykke
Skaevben

Kommentar
Fra : jabus

Dato : 24-01-06 15:59

Hva´me´rullestolsrally

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-01-06 22:34

Rullestolsrally= kørestolsrace

Eller basketball i kørestol, alle er velkomne, så det ville være en god idé

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 11-06-06 10:34

Tak for svaret viviborgen.