/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Morgentv/vildt sjovt klip
Fra : mangorossa
Vist : 441 gange
300 point
Dato : 30-09-05 21:34

Hej, jeg så morgen tv på tv2 idag (fredag d. 30 sep. 05) og der blev vist et uhyrligt sjovt klip, med en lille hund der lå og spiste kødben. Den lod sig forstyrre af sit eget bagben....jeps..den knurrede af sit eget ben og snappede efter det..det var ufatteligt morsomt. Har nogen her set det? Kan man se klippet nogen steder?

MVH Mango

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-05 21:47

mangorossa.... jeg mener det for et par uger siden, har været lagt ind som tip??

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 310 point
Dato : 30-09-05 21:50
Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-05 21:53
Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 30-09-05 21:53

Tak for svaret ans.
Ja lige præcis..den er sgu da for morsom ikke sandt?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 30-09-05 21:56
Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-05 21:58

Jo, den er morsom.

Hvad mon den hund tænker på

God weekend

Hilsen ans

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 30-09-05 22:05

Ja du kan faktisk finde det i arkiverne på www.albinoblacksheep.com men det kræver nok lidt tålmodighed for det er lidt tid siden sidst jeg så det der. Men hylende sjovt.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 30-09-05 22:06

ops...der kom sku nogle indlæg mens jeg ventede havde glemt hvor hurtigt alting går herinde

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-05 22:06

du får også lige en med katte

http://www.wimp.com/cats/

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-09-05 22:51

DEt er sundt at grine...og jeg har hikke af at grine..bliv endelig ved med at sende links!

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 01-10-05 00:07
Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 01-10-05 13:14

Puha.

Det undrer mig, at nogle mennesker kan finde det sjovt, at se på en hund der er i så meget konflikt.

Der er tale om patologisk adfærd. Denne hund har det ad h... til.

Vildskud

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-10-05 13:32

vildskud, er du helt sikker på det? Jeg tror faktisk bare at hunden leger med sig selv.

Hvis ikke du synes det er morsomt, synes jeg et eller andet sted at du mangler humor...ja du må undskylde, men jeg tror ikke den hund har det så skidt som du påstår.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-10-05 13:34

Ok, nu var jeg lige inde og se din profil....Du arbejder åbenbart med sådan noget. Kan du så ikke prøve at forklare hvad der sker.
Godt ord igen!

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 01-10-05 14:04

Godt ord igen

No offence - men hvordan kan du få det til at ligne at hunden bare leger med sig selv?

Nej, jeg kan ikke forklare hvad der sker - mangler en nødvendig baggrundsindsigt i forskellige forhold i hundens liv.
Men jeg kan se, at hunden sender såkaldt afstandsøgende signaler til sin fod. Det er dybt patologisk og vidner som sagt om, at hunden er i dyb konflikt og uden tvivl påvirket af et forhøjet stress niveau.
Den har det ikke godt.

Ingen mennesker eller dyr har gavn af, at forårsage skade på sig selv.
Tænk på de mennesker der gør det - de er ofte dybt psykotiske og traumatiserede.

Stressede forsøgsdyr kan finde på lignende adfærd. Så hvad end denne hund har gennemgået, for at ende sådan, har det ikke været sjovt for den.

Uanset hvad det skyldes har hunden det som sagt ikke godt.

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 01-10-05 14:08

Tilføjelse:
Hunde der udviser ressourceforsvar (knurrer/snerrer/viser tænder mm. hvis nogen kommer for tæt på fx deres kødben), mangler tillid til sin omverden. Hvis den havde tillid til at ingen ville tage dens ben, ville den ikke forsvare det.

Man kan forstå denne adfærd, hvis hunden knurrer ad andre hunde eller mennesker der kommer for tæt på. Men når den udviser ressourceforsvar overfor sin egen fod, er der virkelig tale om manglende tillid og måske en dybereliggende angst.

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-10-05 19:12

Ok, tak for det! Tjah det var nok lige den der dårlige vane, med at tillægge hunde menneskelige følelser. Altså grunden til at jeg troede hunden legede !