/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
indstill af outlook
Fra : freddiemercury
Vist : 576 gange
400 point
Dato : 30-09-05 20:47

jeg er ved at installere outlook 2000
hvad skal jeg skrive under fanen "servere"
indgående post (pop3) =
udgående post (SMTP) =

og ps er outlook ikke det mailprogram jeg skal køre sammen
med ipaq 1940 pocket pc som jeg lige har købt
mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 20:49

hvilken udbyder har du ????
du kan vælge både at bruge ms outlook - og ms outlook express som mailprogram

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 30-09-05 20:58

jeg har en hotmail adresse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 21:00

den kan du intergrere - du skriver om outlook - eller outlook express indstillinger - og der er det vigtigt at kende din udbyder for at hjælpe dig

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 30-09-05 21:03

jeg får da ingen hjælp hos hotmail
og ingen steder kan jeg finde noget om dette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 21:05

halloooooooooo - du starter med at bede om hjælp til opsætning af outlook - hvor kommer hotmail så ind lige nu ?????????

bruger du td - cybercity - en anden ?????????

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 30-09-05 21:08

ok så er jeg med

jeg er på et lokal netværk og det er TDC

sorry

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 30-09-05 21:20

kan det passe at udgående mail kontoen hedder : smtp.mail.dk (TDC)

jeg mangler i så fald til indgående mail

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 30-09-05 21:22

Den indgående hedder pop3.mail.dk

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 410 point
Dato : 30-09-05 21:23

ind - pop3.mail.dk
ud - smtp.mail.dk - eller asmtp.mail.dk

nemlig

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 30-09-05 21:23

og ja den udgående hedder smtp.mail.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 21:24
Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 30-09-05 21:34

ok tak

men så nedenunder skal jeg oplyse
om

kontonavn:
adgangskode:

skal jeg så have den ved min administrator ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 21:44

kontonavn er det 12 cifrede tal du har modtaget med din opkobling

adgangskoden bestemmer du selv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 21:46

ps... det er højst muligt du har fået en adgangskode fra tdc - så skal du bruge den

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 30-09-05 21:47

tak jeg undersøger lige resten i weekenden så jeg venter lige med at lukke spørgsmålet

mvh

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 30-09-05 21:47

tak jeg undersøger lige resten i weekenden så jeg venter lige med at lukke spørgsmålet

mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 21:48

helt ok - god fornøjelse

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-10-05 00:47

Du kan ikke hente Hotmail via Outlook med mindre du bruger betalings hotmailen. Surt, men bittert.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-05 06:22

nå ja taliskoko det er også rigtigt - men derfor kan freddiemercury jo godt sætte sin mail rigtigt op
Hvor svært er det også lige at logge sig ind på sin hotmail - og for den sags skyld i mange tilfælde langt sikrere da man så ikke får alt det snavs der kan komme med ind og ødelægge noget !

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 01-10-05 20:08

Til taliskoko
Jeg har min hotmail i min outlook som en ekstra mail og jeg bruger ikke betalings hotmailen.

Nusnus

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 01-10-05 20:18

Til Freddiemercury
Du går ind under funktioner og emailkonto og klikker i tilføj ny e-mail-konto, trykker på næste, så kommer servertype der kan du så vælge HTTP - der står "opret forbindelse til en HTTP-e-mail-server, f.eks hotmail.

Nusnus

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-10-05 20:21

Nusnus>Så er du heldig og noget helt specielt:

Saxet fra Hotmail hjælpe funktion:
Citat
Jeg kan ikke få adgang til min gratis Hotmail-konto fra Outlook eller Outlook Express
Dette emne er ikke tilgængeligt for MSN HotmailSympatico Mail.

For at beskytte vores brugere mod den stadigt voksende mængde af uønsket e-mail, eller "spam", der sendes fra MSN HotmailSympatico Mail-konti via Outlook og Outlook Express, har vi desværre været nødt til at begrænse brugen af Outlook og Outlook Express til abonnenter.

Ved at gøre denne funktion til en del af et abonnement, så brugeren skal opgive faktureringsoplysninger, bliver det lettere for os at administrere og forhindre misbrug af funktionen, så vi kan beskytte dig og andre mod uønsket e-mail.

Hvis du køber en abonnementstjeneste som f.eks. MSN Hotmail Plus eller MSN Premium, kan du få adgang til din konto fra Outlook eller Outlook Express, og du får desuden mange andre ekstra funktioner. Du kan få vist fordelene ved at opgradere dine MSN HotmailSympatico Mail- eller MSNSympatico/MSN-konti eller oprette en ny abonnementskonto ved at besøge oplysninger om abonnementer.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 01-10-05 20:22

Nusnus>Så er du heldig og noget helt specielt:

Saxet fra Hotmail hjælpe funktion:
Citat
Jeg kan ikke få adgang til min gratis Hotmail-konto fra Outlook eller Outlook Express
Dette emne er ikke tilgængeligt for MSN HotmailSympatico Mail.

For at beskytte vores brugere mod den stadigt voksende mængde af uønsket e-mail, eller "spam", der sendes fra MSN HotmailSympatico Mail-konti via Outlook og Outlook Express, har vi desværre været nødt til at begrænse brugen af Outlook og Outlook Express til abonnenter.

Ved at gøre denne funktion til en del af et abonnement, så brugeren skal opgive faktureringsoplysninger, bliver det lettere for os at administrere og forhindre misbrug af funktionen, så vi kan beskytte dig og andre mod uønsket e-mail.

Hvis du køber en abonnementstjeneste som f.eks. MSN Hotmail Plus eller MSN Premium, kan du få adgang til din konto fra Outlook eller Outlook Express, og du får desuden mange andre ekstra funktioner. Du kan få vist fordelene ved at opgradere dine MSN HotmailSympatico Mail- eller MSNSympatico/MSN-konti eller oprette en ny abonnementskonto ved at besøge oplysninger om abonnementer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-05 20:32

back to start så skal freddie lige have sine indstillinger på plads først

ps..... har aldrig fattet hvorfor hotmail skal integreres i oe osv - det er jo netop en fordel at undgå den

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 01-10-05 20:32

Jeg fandt lige denne side, og det er som jeg lige har beskrevet det, ovenover.

http://www.abusiness.dk/6/index.asp?article=220

Til taliskoko
Måske er jeg og min søn og en del andre jeg kender bare heldige, det er muligt.
Jeg har iheller kke det problem at jeg får en masse spam-mails.

Nusnus

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 01-10-05 20:37

miritdk
Fordelen ved at have hotmail i sin outlook, er at hvis man skifter email adresse, og man ikke lige får underrettet alle om det, som man evt. mailer med o.s.v får man sine mails alligevel.

Nusnus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-10-05 20:39

jaja brugerens veje er uransagelige

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 01-10-05 20:44

nemmerlig

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 04-10-05 06:23

jeg har undersgt lidt nærmere jeg kan ikke bruge hotmail da jeg ikke kan få
adgang til det - så jeg vil høre om i kender en gratis udbyder så jeg kan sende og modtage mails
jeg skal ikke bruge den til internetopkobling

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-05 07:26

Denne kan du indstille til at sende og modtage mails i Outlook Express
http://login.yahoo.com/config/mail?.intl=dk&.lg=dk
Jeg har selv 4 Yahoo kontoer til forskællige foremål.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 04-10-05 07:30

Og så kan man oprette sin egen radio station,weblog,foto album, og meget meget mere(gratis)de har mange services som man kan oprette.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 04-10-05 08:39

Du kan også bruge Google e-mail - det kræver en invitation fra en anden med gmail (som den kaldes).
Sådan en kan fås fra mig f.eks. hvis du skriver til redharmony @gmail.com med invitation i emnelinien, så sender jeg dig en invitation.
Der er 25 gb du kan muntre dig med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-10-05 08:40

jep yahoo er tilmed ganske sikker - manse9933 - bruger den også og har aldrig problemer - har den dog ikke integreret mere - men det er jo som sagt en smagssag

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 04-10-05 08:47

Hej Miritdk - har du tjekket din spammail-folder og slettet post folder for at finde de emails jeg har sendt dig i din Yahoo ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-10-05 09:11

morn surfsusan - ja har jeg nemlig - og jeg har intet modtaget (hø - det var så lige et enkeltstående problem )
bruger du evt yahoo messenger surfsusan ????

undskylder lige for at bruge tråden i egen interesse

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 04-10-05 09:21

ja miritdk natsrimfaxe @yahoo.com
og igen undskyld ....

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 04-10-05 12:17

tak surfsusan
så til sidst - hvorledes sætter jeg gmail op sammen med outlook 2000
har prøvet men får hele tiden fejlmeldinger

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 04-10-05 12:23

jeg skal ud på min daglige motionstur (aftalt med andre) vender tilbage efter turen.
hvilke fejlmeldinger får du?

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 04-10-05 13:28

Såvidt jeg kan se, har du fået fyldestgørende svar på dit spørgsmål om pop3 og smtp.
M.h.t. din Ipack skal du bare via dit active sync program meddele, hvad du vil synkronisere i outlook, så går resten af sig selv (Jeg foreslår kalender og adressebog)

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 04-10-05 15:57

jeg har lige installeret outlook 2002 og når jeg starter den op beder den om at få en adgangskode

hvis jeg siger ann. til det og vil prøve at sende en mail skriver den

can't contact LDAP directory server (81)

hvad sker der lige

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 05-10-05 18:46

Tak for svaret miritdk.
og alle jer andre
jeg lukker nu sp målet og vender tilbage hvis det er nødvendigt