/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Problem med opstart af Need for Speed Po~
Fra : marc43
Vist : 328 gange
140 point
Dato : 24-10-02 11:16

Jeg har fået en ny computer - en Athlon 2200 med GeForce 4 MX440. Mit problem er, at NFS ofte ikke starter, men bare bliver hængende med sort skærm og svarer ikke. Spillet er blevet ominstalleret flere gange uden held. Nogle gange starter det, men det hører til undtagelserne. Jeg har installeret de nyeste drivere, så det er ikke problemet. Det virkede altid på min gamle computer, en AMD K6 2 450 Mhz.

Kommentar
Fra : Mischou

Dato : 24-10-02 11:30

Hvad er dit operativ system, prøv eventuelt at læg mærke til hvilke services der er startet op og fjern så dem der er unødvendige.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 24-10-02 11:37

Det er Windows 98 SE, så der skulle ikke være nogle problemer. Af services er der kun Findfast og explorer, så der er ikke noget overflødigt der.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 10:59

marc43 skrev: (messageID: <news:0JOt9.174507$Qk5.5995510
@news010.worldonline.dk>)

> Jeg har fået en ny computer - en Athlon 2200 med GeForce 4 MX440. Mit
> problem er, at NFS ofte ikke starter, men bare bliver hængende med sort
> skærm og svarer ikke. Spillet er blevet ominstalleret flere gange uden
> held. Nogle gange starter det, men det hører til undtagelserne. Jeg har
> installeret de nyeste drivere, så det er ikke problemet. Det virkede
> altid på min gamle computer, en AMD K6 2 450 Mhz.

Hvilket OS*? Og har du den nyeste patch til spillet?

*) Under Windows2000/XP skal du slette filen 'gimme.dll' i dit NFS dir.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 24-10-02 12:55

Hej har som skrevet 98 SE, men det er da værd at prøve den nyeste patch. Måske hjælper det at slette den omtalte fil selv om det er 98 SE og ikke 2000/XP.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 14:21

marc43 wrote:
> Jeg har fået en ny computer - en Athlon 2200 med GeForce 4 MX440. Mit
> problem er, at NFS ofte ikke starter, men bare bliver hængende med sort
> skærm og svarer ikke. Spillet er blevet ominstalleret flere gange uden
> held. Nogle gange starter det, men det hører til undtagelserne. Jeg har
> installeret de nyeste drivere, så det er ikke problemet. Det virkede
> altid på min gamle computer, en AMD K6 2 450 Mhz.

Prøv med 30.82, eller hvad de nu hedder, driverne. Der er vist mange
problemer med 40-serien.

Mvh

Bruno

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 24-10-02 15:59

OK!

Tak for svaret.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 14:40

hmm, jeg har samme problem, bare med "Need for speed Hot Pursuit II"

alt hjælp er velkommen

Tulkest

--

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:7sSt9.174598$Qk5.6007829@news010.worldonline.dk...
> marc43 wrote:
> > Jeg har fået en ny computer - en Athlon 2200 med GeForce 4 MX440. Mit
> > problem er, at NFS ofte ikke starter, men bare bliver hængende med sort
> > skærm og svarer ikke. Spillet er blevet ominstalleret flere gange uden
> > held. Nogle gange starter det, men det hører til undtagelserne. Jeg har
> > installeret de nyeste drivere, så det er ikke problemet. Det virkede
> > altid på min gamle computer, en AMD K6 2 450 Mhz.
>
> Prøv med 30.82, eller hvad de nu hedder, driverne. Der er vist mange
> problemer med 40-serien.
>
> Mvh
>
> Bruno
>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-10-02 22:38

Hej Marc,

prøv at slette fastfind... det er nok en af de mest irriterende og ubrugelig ting microsoft har lavet...

jeg har virkelig svært ved at se formålet med den fil... det er resource ædende så det gør en ting... plus hvis den er til stede er den 95% af gangene skyld i problemer med Scandisk f.eks. starter igen...

fidusen med fastfind er at det sku' være nemt at indexere sine filer, eller finde dem... ka' dårligt nok huske hva' den ska' gøre godt for...

men prøv at slette den, og samtidig slå opgavestyring fra... de to ting er som regel skyld i en del problemer... især Fastfind som har en tendens til at køre rimelig tit... og derved går ind og stjæler processor kraft fra andre enheder/programmer... jeg vil ihvertfald anbefale dig at slette den...

nu ved jeg ikke om din computer køre med VIA chipset, men hvis den gør har du så installeret opgraderet "VIA4in1" driveren?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-10-02 21:36

> Prøv med 30.82, eller hvad de nu hedder, driverne. Der er vist mange
> problemer med 40-serien.

Kunde tidlige udgaver 40. driverene.... 40.72 er helt kanon, både stabil og
hurtigere end 30.82