/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp mig.. !!
Fra : Ja_nemli_ja
Vist : 1005 gange
70 point
Dato : 30-09-05 19:32

I kender knappen "Print Screen SysRq" eller sådan noget..
Det er i hvert fald noget man kan tage skærmbilleder med...
Men det var det med.. : Hvor kommer de billeder hen man har taget.. ?
Hjælp mig !

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-09-05 19:36

udklipsholderen
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 30-09-05 19:37

Prøv at tryk på PrtScr og så åben Pain, gå under Rediger og vælg sætind, derefter kan du vælge at gemme billede som jpg...

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 30-09-05 19:38

Sorry!! Tastefjl.... Pain = Paint.... Billedebehandlings program i windows...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 19:44

du skal blot trykke på knappen og ikke gøre andet end at højreklikke og vælge sæt ind - for eks i ms paint

(klog mus - )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 19:44

hmm kandu faldt vist i søvn igen igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 19:45

Prøv at trykke Print Screen knappen og hele skærmen bliver kopieret til clipboardet (hukommelse).

Tryk SHIFT + Print Screen, så kopieres kun det vindue der ligger forrest.

Åben Start->Programmer->Tilbehør->PAint. Klik i de tomme hvide felt og tryk CRTL +v

Nu er skærmen/vinduet kopieret ind i Paint programmet, så du kan redigere og gemme det, hvor du lyster

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 19:50

Du spurgte hvor skærmbilledet kom hen?

Her kan du se det :

http://www.andyrathbone.com/tips/clipbrd.html

Der er også en sikkerhedsrisiko forbundet med clipboardet, når du surfer !!!

http://www.kandu.dk/dk/tip/12198

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 30-09-05 20:12

@ molokyle
du kommer normal ja altid med mange meget gode råd og tips og indtil nu har jeg ikke bemærket en fejl, men i denne omgang har du ikke helt ret:
på en almindelig dansk windows med dansk tastatur skal du trykke på ALT+PrtScrn for kun at få det aktive skærmbillede ind i udklipsholderen. Men det er ikke så slemt, bare fortsætter med dine tips og råd.

kattefar

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 20:20

I orden kattefar og tak for rettelsen. Det værdsætter jeg skam, når jeg har skrevet noget faktuelt forkert

Det var en laptus

Det er nu ikke skærmbilledet der gemmes med :

ALT + Print Screen

..det er; det aktuelt aktive vindue i udklipsholderen.

Print Screen

for at gemme HELE skærmbilledet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-09-05 21:01

Hvad nu hvis man tager en he masse billeder fra et andet "Fuld-Skærms program" ..
Lige som film eller spil eller noget..
Kan man så stadig se alle sine billeder eller kan man kun tage et og gemme... Tage et og gemme eller hvad??

Jonas

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-09-05 21:04

Med den normale udklipsholderen ja. Der findes SW hvor du kan få en mere avanceret udklipsholderen.
Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-09-05 21:05

Og hvor ligger udklipningsholderen. ??

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-09-05 21:05

Undskyld
Du kan kun tage et billede med den normale udklipsholderen

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-09-05 21:06

Og SW er ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 21:07

kattefar - jeg trykker blot print screen - åbner for eks ms paint og højreklikker for at indsætte
ikke noget med alt her

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-09-05 21:07

Kan jeg få noget hvor jeg bare kan tage billeder der bliver gemt et eller andet sted...
Så jeg kan tage flere ad gangen...

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-09-05 21:08

Jeg ved ikke om du kan finde den et sted på HD, jeg tror det ikke. Men når du højreklikker kan du se der står Klip, kopier, sæt ind og slet. Det er komandoer til din udklipsholder

Hilsen
K_M_S

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-09-05 21:09

SW: software

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-09-05 21:10

Men det kan man jo ikke hvis man er i et andet program..
Det er jo det. :S

Men i det mindste ved jeg da en måde at gøre det på ;D

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-09-05 21:12

Hvorfor skulle man ikke kunne det?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-09-05 21:13

synes det her udvikler sig

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-09-05 21:15

Jeg synes det er lettere fx hvis man ser en film.. ?
Og man gerne vil have nogle klip fra den...
Så hvis man kun kan tahe et ad gangen så skal man hele tiden pause og gå ud af programmet. .
Og så kommer der en hel masse LAG og mere besværlidt...

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-09-05 21:16

Ja ikke

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-09-05 21:18

Tror du man kan få en mere avenceret udklipningsholder ?

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-09-05 21:18

Eller hvad det nu hedder?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 70 point
Dato : 30-09-05 21:24

Prøv på google at søge efter : 'screen capture program' ...og du får MASSER af programmer at vælge imellem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-09-05 21:27

Tak skal du ha' :)

Kommentar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-09-05 21:34

Tak for svaret..
Har fundet et okay program som jeg vil bruge fremover..
;)

Godkendelse af svar
Fra : Ja_nemli_ja

Dato : 30-09-05 21:36

----""----^^

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 30-09-05 22:06

ja Mirit, det kan du selvfølgelig gøre, men så har du et så kaldt skærmdump og alt, du kan se på skærmen er i udklipsholderen. Til gengæld er kun det aktive vindue gemt, hvis du bruger ALT-PrtScrn. det er de små ting som gør forskel.
kattefar