/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Sprogrejser
Fra : tinah
Vist : 830 gange
100 point
Dato : 30-09-05 17:52

Min datter på 15 vil gerne på sprogrejse til England eller USA. Har I nogle erfaringer, gode som dårlige, i vil øse ud af?
Både om selskaber og de forskellige steder.

Kommentar
Fra : Sab_bj

Dato : 30-09-05 22:10

Hejsa

Jeg har ikke selv nogle oplevelser med sporgrejser, men jeg har en veninde som har været på sporgrejse til netop englang... Så jeg fortæller lige lidt om hendes erfaringer og lidt om hvilket selskab hun brugte...

Men først og fremmest vil jeg sige at det er vigtigt at din datte er 100% indstillet på at tage væk hjemmefra, og bo hos en fremmed familie.

Min veninde brugte STS- sprogrejser ( http://www.sts-education.com/danish/lang/ ) , og det har hun været glad for, fordi de tilbyder at man kan bo i en familie sammen med andre unge som også er på sprogrejse, så man er ihvertfald ikke helt alene i verden.
Ved at tage på sprogrejse, så lære man en masse om landets sprog, værdier, kultur og hvordan en dagligdag fungere i landet... Den familie som min veninde boede hos, var utrolig venlige og åbne overfor hende, det har ihvertfald betydet rigtig meget for hende!

Men der dog en ting som hun har fortrudt ved at tage på sprogrejse i en alder af 16år, hun var nemlig ikke helt parat, så meget af sprogrejsen bestod af hjemve, så det er derfor rigtig vigtigt at din datter virkelig vil dette, og hun kan det! Hvis hun ikke føler sig helt parat, så kan hun jo altid vente et år, eller to!

Håber du kan bruge lidt af dette...