/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvem stammer følgende citat fra ?
Fra : Trine08
Vist : 607 gange
50 point
Dato : 30-09-05 15:05

Jeg vil dø som 100 årig, imellem benene på en smuk ung kvinde. Skudt i ryggen... Af hendes mand"

Ved jeg har hørt det mange gang før, evt en der kan komme med et bekraftende link ?

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 30-09-05 15:06

al ca pone ? eller hvordan det nu staves ??????????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-05 15:09

Yes Trine Al Capone er svaret. He he

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 30-09-05 15:11

OKay,, vildt.. det er du sikker på ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-05 15:14

Jeg har en citatsamling liggende i et edb-program. Jeg har selv indtastet citaterne fra forskellige citatsamlinger. Husker ikke hvilken bog dette er fra men det står der med Al Capone som ophavsmand.

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 30-09-05 15:19
Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 30-09-05 15:20

Okay, jeg har prøvet at søge lidt på ham, men jeg syntes ikke jeg finder noget brugeligt.
her er en samlig af hans citater: http://www.aerenlund.dk/quotes/index.html og der igår det ikke...
Tror måske vi blander 2 mafia mænd sammen ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 15:41

Mon ikke dette citat skal tilskives en 'Ukendt' ?

..intet på Google ...eller i literaturen

</"Quote me as saying : I was mis-quoted." (Groucho Marx)>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-05 15:44

Der er jo ingen garanti for at en citatsamling er komplet! Jeg fandt det ihvertfald i en biblioteksbog for nogle år siden, ellers havde jeg squ ikke lagt det ind i min citat-database.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-05 16:19

Jeg tror nu det er Woody Allen der har sagt sådan.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-05 17:51

I http://www.aerenlund.dk/quotes/index.html
citatsamlingen står heller ikke Woody Allen krediteret for det nævnte citat.

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 30-09-05 17:56

Måske citatet er en omskrivning af dette ????

Jeg vil gerne blive 150 år, og når jeg så skal dø, skal de ske med min elsker i den ene hånd, en cigaret i den anden. Og en flaske whisky lige inden for rækkevidde.
Ava Gardner

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-05 17:58

I så fald kan det jo lige så godt være Ava Gardner der har har omskrevet Al Capone's citat!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 30-09-05 18:16

hmm.. altså indtilvidre er der jo slet ikke nogle bevis for hvem der har skrevet hvad.
Skulle det være Ava Gardner, så er det lidt synd at den sidste line ikke er kommet med: Skudt i ryggen... Af hendes mand.
Syntes netop det er den linie der er så vigti.... hvis i forstår hvad ejg mener.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 30-09-05 18:17

forløbi hælder jeg mest til monokyles svar: Skrevet af en Ukendt

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 30-09-05 18:33

Det tror jeg også

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 19:26

I'll rather die at the age of 100 years, with a wonderful woman between my legs. Shot i the back ...by her husband.

..oversatte jeg det til. 257.000 hits

tilføj Al Capone og man får 5 hits

..på Google det er. Jeg har trevlet en stor del af disse igennem og intet fundet, som kunne hentyde at det skulle være Al Capone, der har sagt således. At han tilskrives denne sentens i en bog, giver jeg ikke mange basører for. Jeg har læst meget vrøvl i diverse bøger gennem tiden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 19:32

Shot in the back ...

655 ....men stadig intet citat af Al. Jeg har dog fået læst en bunke andre spændende anekdoter

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 30-09-05 20:29

Woody Allen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 30-09-05 20:36

Den melankolske og selvudslettende fatale pointe gør, jeg sagtens kunne forestille mig at det var Woody Allen, der med sin stille humor, var ophavsmand til dette udsagn

...men jeg ved det ikke og gider ikke lede mere.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Trine08

Dato : 30-09-05 21:00

Tak for svaret molokyle.
Og tak for du gad lede, super fedt. Fremover vil jeg hermed mene at det er skrevet af en ukendt, og skal jeg patu sætte navn på må det jo så blive Woody Allen.
Kan bare undre mig lidt... syntes i ikke det er et kendt citat ? det er da et man høre jævnligt ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 21:19

Takker for påængårnø, men jeg har aldrig hørt citatet før

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-05 21:24

Hendes mand kunne ikke li' at fortælle hvem det var................som han skød.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 30-09-05 22:14

Eyvind -> "Sær fyr" ikke