/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvorfor smutter I?
Fra : vil.du
Vist : 499 gange
5 point
Dato : 29-09-05 23:41

Til Jer der er begyndt at smide om Jer med point - hvorfor gør I det?

Er det en form for protest mod et eller andet som man bør være med i? I giver fald vil jeg også være med, med de 'ikkeretmange' points jeg har, jeg forbeholder mig dog ret til at beholde lidt, da jeg selv stiller spørgsmål ind imellem

Eller er det måske på grund af at julen nærmer sig?....

I hvert fald - god vind derudad til Jer!

Venlig hilsen vil.du/Dorthe.

Accepteret svar
Fra : posedamen

Modtaget 15 point
Dato : 29-09-05 23:46

De point skal jo ud og gøre lidt gavn.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 29-09-05 23:48

Jeg nævner ingen navne men jeg kender EN, der nok er skidesur over al den pointuddeling, og han slet ikke er med i kampen.

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 29-09-05 23:48

"Hvorfor smutter I?" ---> fordi Kandu.dk fra at være "Vejen til en hurtig løsning" -
kaldet "bruger til bruger hjælp" --- desværre har udviklet sig til at være et gætteforum, hvor kun få kommer med en løsning, og de fleste (nogle er jo med i hver eneste tråd 10 - 12 timer i døgnet) kommer med mere eller mindre kvalificerede gæt på en mulig løsning
DERFOR

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-09-05 23:55

Hold da kæft hvor har du ret dk.betjenten

//bentjuul

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-09-05 00:00

posedamen>> det betyder måske at du ikke smutter men blot er i 'gavehumør'?

Betjenten>> Jamen hvis folk kommer med 'gætteløsninger' gør man vel opmærksom på at svaret kun drejer sig om et gæt og ikke om et 'jeg-ved-det' svar? Jeg kiggede lige på technet's profil og fandt ud af at han faktisk har hjulpet helt utroligt mange mennesker med gode svar på svære spørgsmål. det er da personer som ham, kandu.dk har brug for.

Jeg vil tilføje at jeg ikke har været inde og kigge hos Jer andre men jeg er ret sikker på at det samme gør sig gældende dér.

Hvorfor ligefrem gå? Bliv dog og log ind engang imellem og svar på det I nu har lyst og evner til at svare på!!

Når jeg forsøger at presse lidt, er der fordi jeg selv (og min mand) er nogle af dem der har fået et helt fantastisk svar herinde - et svar der reddede vores Frankrigstur!!

Kort: Vi har købt en GPS - en Mio, helt fantastisk dims og ret dyr - men der var problemer. Vi var i Frankrig, sad i vores søns lejlighed og loggede ind på kandu.dk - stillede spørgsmålet og i løbet af få minutter havde vi svaret! Faktisk var vi taget til Frankrig i bil UDEN at have papirlandkort med (en meget flov forglemmelse!) det var ikke med vilje vi ikke havde kort med - vi havde bestemt at vi, på trods af den spritnye GPS, VILLE tage et kort med - men AK..

- men på grund af fantastisk OG hurtigt svar herinde, fik vi løst problemer og kunne/turde dermed vove os ud i landet
(kan jo altså ikke et ord fransk).

DERFOR synes jeg det er ærgerligt når/hvis I dygtige folk forlader kandu

Venlig hilsen vil.du/Dorthe

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-05 00:02

Citat
desværre har udviklet sig til at være et gætteforum

Og der gættes såmænd også på hvem der gemmer sig bag "politimanden"

( er overbevist om, jeg gætter rigtigt )

dova

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-09-05 00:05

Det kan vel være ligemeget hvem der sidder bag nicks'ene? Der er sikker mange der har dobbeltprofiler, jeg forstår ikke man gider men på den anden side..hva' så?

vh. vil.du

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-09-05 00:14

Ja, jeg har en dobbeltprofil vil.du den kan du se i min profil, men desværre fik jeg gjort den til superbruger - så jeg bruger den ikke, med du kan da få 500 af de stærke fra den.

//bentjuul

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-09-05 00:19

bentjuul>> Pænt tak, det skal jeg så forsøge at huske, hvis jeg skulle løbe tør

Venlig hilsen vil.du/Dorthe.

Kommentar
Fra : bsjh

Dato : 30-09-05 00:31

Kig lige ind her vil.du

//bsjh

Kommentar
Fra : bsjh

Dato : 30-09-05 00:31

Hov jeg glemte linket http://www.kandu.dk/dk/spg/75218

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 30-09-05 00:33

Citat
Og der gættes såmænd også på hvem der gemmer sig bag "politimanden"

der kan du bare se dova ---
Var der nogen der talte om poængjægere ? - - -
Hvis man ikke vide - så hold gæt for sig selv - - -

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 30-09-05 00:44

Ekspertviden er der jo masser af her på kandu-siderne !

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-05 00:45

Ja, nu får man jo ikke point for at gætte på identitet

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 30-09-05 00:47

Det kan du HELLER IKKE være 100% sikker på.

..... selvfølgelig kan du jo nægte at modtage dem.

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 30-09-05 00:49

bonito - du kæmper måske også om point ?

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 30-09-05 00:52

(Nu er vi tre)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-09-05 00:54

dk.betjenten - jeg ligeglad med hvem der gemmer sig bag din profil, men jeg kan godt li' dit "nick"

//bentjuul

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 30-09-05 00:58

Tak //bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 09:14

Tilslutter mig den undrende skare. At kandu.dk 'sovser' lidt til med alskens ligegyldigheder i øjeblikket skyldes, som jeg ser det; Kandu.dk's manglende vilje til at stramme en smule op på konceptet. Andre videndelingsbaser har en strammere politik for, hvad der tillades af meningsløsheder. Helt undgås kan de ikke, når brugere begynder at lære hinanden 'at kende' vil der uundgåeligt opstå en mere fri tone under diskussioner af besvarelserne.

At komme med kvalificerede gæt er for min part helt i orden. Det skyldes ofte at der ikke findes et specifikt/korrekt svar på det stillede spørgsmål. Eller det skyldes at spørgeren ikke har formuleret sit 'problem' i et klart og tydeligt sprog. Eller det skyldes at spørgeren glimre med sit fravær, når der kommenteres på spørgsmålet.

Hvem der er hvem, har ikke min store interesse. Hvordan en bruger tér sig her på boardet, er en helt anden 'snak'.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-09-05 10:13

dk.betjenten Dato : 29-09-05 23:48
Tja hvad skal man sige...........
..........man skal i hvert fald ikke ruske meget i de kanduske træer før der falder rådne æbler ned.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 30-09-05 10:33

WOUW long time no see BjarneD

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-09-05 11:23

Paperboy>>> Man kan jo desværre ikke styre/redigere sine tråde selv - men jeg kan da undre mig over hvad du gør her?? Har du overset at tråden er oprettet af MIG??
MIG, som du tilsyneladende ikke kan udstå og som du benytter enhver lejlighed til at genere....hvad laver du i en tråd der er oprettet af mig?

Jeg har faktisk pænt forsøgt at undgå dig og holde mig langt væk fra de tråde hvor du huserer. Jeg havde, efter din ubehagelige måde at agere på herinde, bestemt mig for at slette min profil - jeg er nemlig et velopdragent voksent menneske som ikke gider 'fnidder' - eller at blive gjort til grin og forsøgt nedgjort i tråde der oprettes, udelukkende, med dette ene formål.
Da jeg så erfarede technet's beslutning og kiggede lidt på tingene, fandt jeg ud af at du ikke er værd at slette sin profil for! På et tidspunkt havde du faktisk ikke mindre end TO 'spørgsmål' lige efter hinanden blandt '25 seneste' - og BEGGE var udelukkende oprettet for at chikanere andre personer og var altså ikke ligefrem 'spørgsmål'. Din historik fortæller om 'tips' der handler om at genere andre, og tråde ligeledes.

Derfor - jeg bliver, jeg er af den opfattelse at kandu.dk er et godt koncept, her er hyggeligt og mange dejlige og hjælpsomme mennesker og jeg er sikker på at jeg fortsat kan have stor glæde af at kigge herind - måske endda (en sjælden gang) oven i købet være til gavn. Så, jeg beklager 'paperboy' - dine chikanetråde vil ikke få mig væk herfra alligevel, på trods af dine gode forsøg.

Men jeg vil ikke undlade at bede dig om at være venlig at holde dig ude af tråde som er oprettet af mig, dette er venligt ment og til fordel for os begge! det må jeg vel kunne forvente respekteret?

M.h.t. 'tips' - dér vandt du!! Der vil aldrig komme flere tips herfra!

En skønne dag vil jeg nok oprette et spørgsmål i 'smalltalk' hvor jeg beder om en forklaring på hvorfor nogle (heldigvis ganske få) mennesker så åbenlyst nyder at genere andre på Nettet - efter min mening en handling som ikke gør nogen glade men som muligvis har en form for øgning i 'selvværdet' hos dén der generer.

Jeg ved ikke hvad det er du mener jeg har gjort dig. Jeg har ikke været på kandu ret længe men åbenbart længe nok, efter din mening.

Der er ingen spørgsmål her i indlægget som kræver svar fra dig, så jeg lukker tråden og siger tak for alle indlæg.

Venlig hilsen vil.du.

Godkendelse af svar
Fra : vil.du

Dato : 30-09-05 11:25

Tak for svaret posedamen, nu har du et pont mere du kan dele ud af

Rigtig god weekend tilJer allesammen - nu kan vi næsten dufte efteråret. Det er en god ting, vi har en dejlig sommer at se tilbage på og nu er efterårets komme en kendsgerning

Venlig hilsen vil.du/Dorthe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 14:59

Nu du er kommet af med 'harmen' ...så må du indrømme at; der er intet der skulle/burde afholde paperboy fra at komme til orde. Hvor meget det end er DIN tråd. ...og vice versa

Hvis du mangler ord på begrebet er der måske hjælp at hente hér : http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-09-05 15:53

Jeg ved det Molo, jeg ved det

Selvfølgelig kan ingen forhindre andre i at skrive her - og godt det samme

Man kan da bare undres, når fyren åbenbart får røde knopper af mit nick (for det kan sqda ikke være af mig som han slet ikke kender *GG*) .....hvorfor så gå ind i en tråd der jo lige præcis er oprettet....af mig..

Og ja - nu kom jeg så af med skraldet (go' fornemmelse).

Tak for linket, jeg kender godt begrebet 'troll' men har nu ikke (endnu) en mening om at paperboy skulle være så'rn een.....ja...ikke endnu da *GGG*.

Venlig hilsen vil.du/Dorthe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-05 19:06

Hvem har fortalt dig at paperboy (avisdrengen) er en 'han' ???

Pas på du ikke drager forhastede slutninger vil.du

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 30-09-05 20:39

molokyle > hvor har du ret ! - TAK - der var også brugere der mente at kende min dobbeltprofil, men GÆTTERIERNE udeblev, til min ærgrelse

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 30-09-05 22:19

Nårh nej, det ved jeg da heller ikke en disse om
Og egentlig er jeg ligeglad hvem der er bag nicket.

..men jeg må (skamfuldt) indrømme at jeg, som udgangspunkt, tænker 'han' om sådan een

Ved nærmere eftertanke - det er da vist ikke kun mig der sætter 'han-tegn' foran ubehøvlede personer? Det er da egentlig meget sjovt at tænke på - at selv i sproget generelt, tager man en 'ikke-rar' (svært at beskrive generelt *GG*) person for at være af hankøn - har I f.eks. nogensinde hørt ordet 'gerningskvinde'? Næææh.....man siger 'gerningsmand' fordi man, som udgangspunkt, tildeler hankønnet den forbryderiske rolle *GGG* - ja og dét er så meget unfair, i mine øjne, men dog en kendsgerning.

Sproget er sjovt

>> Betjent, ikke ærgre dig over at der ikke er gætterier omkring dit nick, det er sådan det skal være

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-10-05 23:54

Tråden er lukket ja, - og det ved jeg godt men jeg sidder lige og samler op på de sidste dages tråde, idet jeg har været fraværende - og blev fænget af din overskrift!

Skulle bare lige finde ud af, hvem det er der er smuttet - og så ender det med, at jeg blot bliver mere forvirret end jeg var i forevejen..

Dette har intet med dit spørgsmål at gøre, men du skriver

Citat
Jeg har ikke været på kandu ret længe

Hvorfor skriver du det?!. Jeg har nemlig et andet sted her på sitet set du fortæller, at du har kigget med her på kandu (uden at være tilmeldt som bruger) så længe du kan huske tilbage..

Nogle brugere gjorde dig godt nok opmærksom på, at man IKKE kan kigge med her på kandu, UDEN at være tilmeldt som bruger, men jeg tænkte ikke videre over dette, indtil du nu fortæller, at du ikke har været på kandu ret længe..

Det er da muligt at jeg tager fejl, men hvis du har kigget med på kandu så længe du kan huske tilbage kan det vel kun betyde, at du har været på kandu med et andet brugernavn (hvilket der sikkert er flere der har - og som der heller ikke er noget forkert eller ulovligt i), men så det virker ærlig talt ikke særlig gennemtænkt, at du i denne tråd vælger at "lade som om", at du er en forholdsvis ny bruger..

Men oki, disse "hvem er hvem" gættelege er jo efterhånden et must her
på kandu - og forvirringen, samt forviklingerne vil ingen ende tage

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 02-10-05 00:14

Hej Creamy, jeg kan godt forstå du er forvirret når du ikke var her da folk pludselig gik amok og begyndte at dele points ud, med beskeden 'jeg smutter' og lignende.

Den der ER gået er Technet om de andre der pludselig begyndte at tømme 'sparegrisen' er gået, er jeg ikke, lige nu, helt klar over. jeg har ikke været hjemme og har derfor ikke kigget med her

Jeg har været med på 'en kigger' i lang tid på kandu og nydt godt af de gode spørgsmål og svar og helt anonymt, uden at skrive noget nogen steder, sådan tror jeg faktisk der er mange der gør. Ikke alle har lyst til at deltage i div. chats/debatter/diskussioner på Nettet.
Jeg har ikke været 'synlig på tryk' ret længe, husker ikke lige hvor længe men det er kort tid.

M.h.t. gætterierne ...jamen jamen...jeg kender ingen herfra personligt og er egentlig bedøvende ligeglad med hvor mange nicks folk har og hvad de kalder sig men jeg synes det er sjovt at se de forskellige kreative nicknames For mig vil en side som kandu - og mange lignende, aldrig blive andet end en side jeg benytter efter hensigten, hér - til at nyde godt af kloge menneskers gode råd og ideer - måske endda selv kunne videregive lidt - og så skal der jo ind imellem være plads til lidt hygge og sjov

Dit nickname f.eks. - 'creamygirl' er da osse et herligt nick

Nå, jeg var oppe før en vis herre fik sko på i morges, kørte hjemmefra kl. 6:30 og var først hjemme igen sent i eftermiddags, så nu vil jeg lige kigge lidt rundt og så finde køjen Puha - og så på en lørdag.

Godnat og sov godt

Venlig hilsen vil.du/Dorthe