/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆÆLP
Fra : Jonsina
Vist : 571 gange
64 point
Dato : 29-09-05 18:23

Hvordan slår jeg CHKdisk fra og når starter op står der

ERR:4 Fake Boot....
ERR:5 ......

Hvad skal jeg gøre??????

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-09-05 18:26

Du undgår disk-fejl, eller hvis du bruger NT/2000/XP skifter til ntfs.

Kommentar
Fra : Jonsina

Dato : 29-09-05 18:28

køre allerede ntfs

Kommentar
Fra : Jonsina

Dato : 29-09-05 18:28

køre allerede ntfs

Kommentar
Fra : Jonsina

Dato : 29-09-05 18:28

køre allerede ntfs

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-09-05 18:34

Har du gjort noget lige inden fejlen opstod?
Der må være en fejl på disken, du kan ikke bare slå det fra, du skal have løst problemet.
Det kan være snavs.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 29-09-05 18:34

Har du gjort noget lige inden fejlen opstod?
Der må være en fejl på disken, du kan ikke bare slå det fra, du skal have løst problemet.
Det kan være snavs.

Accepteret svar
Fra : onkelkeld

Modtaget 74 point
Dato : 29-09-05 18:46

Du kan ikke slå chkdsk fra, det holder helt op af sig selv, hvis maskinen er ok, det kan skyldes at du har fået virus på maskinen, i altfald er der en alvorlig fejl på den harddisk når windows vælger at starte chkdsk.Det du skriver som fejl, kunne tyde på at boot sektoren er ødelagt, så skal du have fat i et program som f.eks killdisk, eller et andet værktøj til at reparer harddisken med, Men prøv i første om gang om du via en start disk kan få lov til at Fdiske, kan du det , så skal du ikke formater den, men få XP eller win2000 til selv at formater, kill disk kan findes her, men læs nu grundigt hvordan du bruger det : http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&subkat=diskoprydning&prog=2591

Kommentar
Fra : Jonsina

Dato : 01-10-05 10:18

hmm det er mit E drev det er i vejen med men der ligger igen ting på det!

og lige i starten

af start-up står der err 8: cant finde ....floopy.sys
og err 5:....

Press any key to start ... boot

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-10-05 14:49

Start op-flyt dine filer fra drevet til en mappe på skrivebordet, højreklik på drevet-formater-ekspressformater-derefter flytter du filerne tilbage, så skulle det ikke komme igen.

Kommentar
Fra : Jonsina

Dato : 05-10-05 10:26

hmm vil prøve

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 05-10-05 10:39

Jonsina, vil i øvrigt lige sige at det er en utrolig dårlig overskrift du har valgt, fordi hvis andre efterfølgende skulle få samme problem, og vil søger her inde , bliver det svært, jeg synes ofte overskrifterne her inde er misvisende, vil gerne opfordre andre til at vælge en overskrift, der tydeligere siger noget om hvad det drejer sig om, så vi andre lettere kan søge, når vi får problemer af samme art.

Godkendelse af svar
Fra : Jonsina

Dato : 11-10-05 12:49

Tak for svaret onkelkeld.