/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
hvad kan jeg strikke ?????
Fra : hellobal1
Vist : 7357 gange
50 point
Dato : 29-09-05 16:50

Hej.... Jeg har købt noget der hedder Multigarn i Brugsen som jeg faldt for, fordi det så flot og lækkert ud... MEN MEN MEN.. er der nogle der kan give mig en opskrift på et eller andet flot/spændende som ikke er alt for svært at strikke men som er anvendeligt her til vinter ??? det er 80% acryl og 20 % wool og der står man skal bruge pind 9. 12 p 9m = 10x10 cm. håber der er nogle der kan hjælpe, for det er synd det bare ligger nu når jeg har købt det, og det med at søge på nettet efter opskrifter dur jeg ikke til, for tro mig, jeg er virkelig nybegynder i strikning... håber der er nogle der vil hjælpe mig igang..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-05 16:59

Her er der nogle gratis strikke opskrifter http://www.garnstudio.dk/sider/kategori_oversikt.php?lang=dk

men ellers vil jeg foreslå dig, at strikke et sjal, det er meget simpelt, du skal bruge rundpind nr 9, 80 cm lang. du starter med 1 maske, og tager så en maske ud i starten af hver pind- var det ikke nemt?- Og også anvendeligt her til vinter. Jeg er selv igang med nr. 3 af slagsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-05 17:00

hellobal1 ...Du skal kun strikke ret, det kommer til at ligne et mønster, når du strikker med så store pinde

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-09-05 18:18

sådan en opskrift gav jeg 12,50 kr. for i Stof og Stil - hold da k... de tog r.... på mig

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 29-09-05 18:33

jo det ret nemt tak, men sorry jeg har sjaler (hjemmestrik) nu ville jeg prøve noget andet......... tror du man kan strikke en hue med så tykt garn ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-05 18:40

hellobal1.... det er snart jul, det kunne være en gaveide??. Der er en bog, til en mindre formue, men den kan lånes på bibliotekt - hotte huer - . Jeg har ikke selv fået lånt den endnu, men prøv at kikke i den.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 29-09-05 18:41

Hov, der var masser af hueopskrifter i linket fra før

http://www.garnstudio.dk/sider/soek.php

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-09-05 19:25

acrylgarn er vist ret slidstærkt, så du kunne jo prøve med hjemmesko eller tykke sokker

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-05 20:08

hellobal1

Hvor meget garn har du købt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-05 20:20

hue - vanter - stort halstørklæde - lige hvad du har lyst til

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-05 20:25

Eller et "rør"

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-09-05 21:40

En trøje til Danmarks hårde vinter

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 30-09-05 07:02

jeg har købt 3 nøgler a 50 g.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-05 08:56

Jeg har en engelsk opskrift på de mest nuttede babyfutter - moccasiner med lædersnøre - strikket i tykt garn.

Så hvis du kan oversætte den og har lyst til at strikke dem, har du slået to fluer med ét smæk.

Jeg leder nemlig efter en, der kan oversætte den for mig.

Hanne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-05 09:03

camillasmoster..... tror du ikke at hellobal1's garn er for tykt til sådan nogle små babyfutter??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-05 09:18

Næj, for jeg kan da tyde, at pindene er nummer 10...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-05 09:25

Jeg sætter opskrift og billede ind på min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/hannes-menageri

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-05 09:38

Så skulle den være der.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-05 09:49

Camillasmoster... Du har ret. Hvor er de dog også søde de mokkasiner, dem kan jeg godt forstå du har lyst til at strikke. Jeg har skrevet i dit spørgsmål, men jeg kan se nu, at det overhovedet ikke er det samme. Dem jeg har opskrift på, er med skaft

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-05 12:18

Så er de også nemmere at holde på/ved

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-05 12:22

Det kan der være noget om, de har det jo med at sparke sådan nogle størrelser,

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-05 12:36

Ja, og så kan man bruge dem som gulvskrubbe i dukkehuset

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-09-05 12:49

he he.

prøv engang at se i dette link på billede nr 11-10 og 11-17 der er både til pige og dreng, det er i stil med det jeg troede du mente, før jeg så billedet

http://www.garnstudio.dk/sider/oppskrift_oversikt.php?fra=0&&drops=b11&&lang=dk

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-09-05 15:06

Jam, de er da også søde!

Især ungerne!

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 04-10-05 07:37

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-10-05 07:40

Selv tak, og god fornøjelse