/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
2 NT-bokse på 1 isdnforbindelse?
Fra : kanjegik
Vist : 721 gange
100 point
Dato : 24-10-02 01:44

Kan der tilsluttes 2 ISDN-bokse på en ISDN-stikledning?
Spørgsmål om hvorfor frabedes! kun svar på om det kan lade sig gøre ønskes.

Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 24-10-02 00:36

"kanjegik" <kanjegik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:6lGt9.171757$Qk5.5976308@news010.worldonline.dk...
> Kan der tilsluttes 2 ISDN-bokse på en ISDN-stikledning?

For alle praktiske formål: nej
Hvis du vil have flere detaljer må du besvare "hvorfor"

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 00:49

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3db7324d$0$3394$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "kanjegik" <kanjegik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:6lGt9.171757$Qk5.5976308@news010.worldonline.dk...
> > Kan der tilsluttes 2 ISDN-bokse på en ISDN-stikledning?
>
> For alle praktiske formål: nej

Ahva.. kan det lade sig gøre da?

Så skulle det da være på en stikledning med 2 kobberpar til centralen

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 24-10-02 02:26

Beklager hvis det ikke er specificeret korrekt. Det skal være 2 NT-bokse på samme nummer, - og for ikke at trække en allerhelvedes lang returledning og anden ombygning!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 00:51

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3db7354d$0$3355$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > For alle praktiske formål: nej
> Ahva.. kan det lade sig gøre da?

For alle praktiske formål: nej

Med diverse modifikationer kan du godt opnå at få to seperate overgange
mellem u-snit og s-snit

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 24-10-02 02:31

gad vide hvorfor urene ikke passer på siden?

MHK: Prøv lige igen hva'?

MVH

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-10-02 03:00

Hej kanjegik

Martin og Bjarke er ikke brugere på kandu, men nyhedsbrugere, og de kan slet ikke læse, hvad du skriver til dem her.
Klik på "Skriv til nyhedsbruger" over en af kommentarerne og skriv din meddelelse i den derved fremkomne tekstboks.
Så bliver det, du skriver, også tilgængeligt ude i nyhedsgrupperne.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 01:49

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3db735f0$0$3403$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Med diverse modifikationer kan du godt opnå at få to seperate overgange
> mellem u-snit og s-snit

Sort snak, men hvad kan man opnå?

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 24-10-02 03:44

"Martin Højriis Kristensen" skrev d. 24-10-02 00:51 dette indlæg :
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse news:3db7354d$0$3355$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > For alle praktiske formål: nej
> > Ahva.. kan det lade sig gøre da?
>
> For alle praktiske formål: nej
>
> Med diverse modifikationer kan du godt opnå at få to seperate overgange
> mellem u-snit og s-snit

Beklager hvis det ikke er specificeret korrekt. Det skal være 2 NT-bokse på samme nummer, - og for ikke at trække en allerhelvedes lang returledning og anden ombygning!

Så MHK: prøv lige igen hva' - og ikke i sort snak vel? Der er jo ingen grund til at snakke ned til folk der netop stiller et spørgsmål de ikke ved noget om.

MVH

(og jeg repræsenterer kun mig selv)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 07:04

"kanjegik" <kanjegik.news@kandu.dk> wrote in message
news:k5It9.174318$Qk5.5982274@news010.worldonline.dk...
> Beklager hvis det ikke er specificeret korrekt. Det skal være 2 NT-bokse
> på samme nummer, - og for ikke at trække en allerhelvedes lang

Som Martin skriver, nej.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 07:43

"kanjegik" <kanjegik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:k5It9.174318$Qk5.5982274@news010.worldonline.dk...
> Beklager hvis det ikke er specificeret korrekt. Det skal være 2
NT-bokse
> på samme nummer, - og for ikke at trække en allerhelvedes lang
> returledning og anden ombygning!

Du vil ikke kunne gøre det

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 08:49

kanjegik <kanjegik.news@kandu.dk> wrote:

.....
> Beklager hvis det ikke er specificeret korrekt. Det skal være 2 NT-bokse
> på samme nummer, - og for ikke at trække en allerhelvedes lang
> returledning og anden ombygning!

Som andre har skrevet, nej, ikke flere NT bokse på samme linie.

Men S0-bussen som man har efter NT boksen er en "bus" og kan være
ganske lang. Det med "returledning" forstår jeg ikke, da S0-bus
er en "bus". (og består at 2 stk parsnoede ledere = 2x2)

nedenstående skal ses med fixed sized font:

central--<---.
NT
Term-+-------+-----+-----------------------------+-Term

"+" er udtag hvor man tilslutter ISDN telefon og andre ISDN adaptere
"Term" er terminering på bussen

Se også http://home3.inet.tele.dk/isdn.html

Når man har ISDN skal man altså trække en S0-bus mellem apparaterne,
ønsker man ikke dette, så må man få det lavet tilabge til analog telefon.

--
Frank Damgaard |

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 13:25

"frank damgaard" <frank_tmp4@post.cybercity.dk> wrote in message
news:h4h71c.iw3@mkb84.ftn...

> Men S0-bussen som man har efter NT boksen er en "bus" og kan være
> ganske lang. Det med "returledning" forstår jeg ikke, da S0-bus
> er en "bus". (og består at 2 stk parsnoede ledere = 2x2)

Jeg mener ikke den kan være særlig lang? Jeg mener TDC anbefaler max 10
meter...

Men ved ordenligt netværkskabling, kan den vel sagtens nå 30 meter?

Vi har da ivertfald et ISDN modem koblet op med 30 meters cat5e kabling

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 13:29

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3db7e682$0$3396$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Men ved ordenligt netværkskabling, kan den vel sagtens nå 30 meter?

Man kan nå flere 100 meter med slutmodstande og adaptiv timing

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 13:34

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3db7e77f$0$3379$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Man kan nå flere 100 meter med slutmodstande og adaptiv timing

Okay, jeg har bare en 3-stik dåse koblet til NT boxsen.. Og så kabling til
modemmet på ca. 30 meter...

Hvor lang kabling kan man opnå fra 3.stikdåsen uden specielle modstande osv?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 13:39

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3db7e8b1$0$3389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvor lang kabling kan man opnå fra 3.stikdåsen uden specielle
modstande osv?

Der er specielle modstande i 3-stikdåsen.
Jeg kan ikke huske afstanden længere, men jeg mener det er 100 eller 200
meter med fixed timing. 500 meter med adaptiv timing og 1000 meter med
adaptiv timing og kun 1 terminal

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-10-02 15:00

"frank damgaard" <frank_tmp4@post.cybercity.dk> wrote in message
news:h4h71c.iw3@mkb84.ftn...
> Når man har ISDN skal man altså trække en S0-bus mellem apparaterne,
> ønsker man ikke dette, så må man få det lavet tilabge til analog telefon.

Med NTab...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 07-12-02 06:05

Så må det præciseres endnu mere......
Stikledningen til NT-boks løber langs huset, ned til - selfølgelig NT-boks. Derefter videre til modem, der deler til analoge telefoner. 20 meter før NT-boksen, (og der hvor stikledningen er) skal der bruges ISDN-telefon og modem. Kan det ikke "trækkes ud" ved hjælp af anden NT-boks, i stedet for at føre et kabel fra første NT-boks til stedet???

Mvh

Kommentar
Fra : jan156

Dato : 24-02-03 21:10

Nej det er ikke mulig, der kan kun være en nt på linien-men du kan jo flytte nt til det nye sted og bruge den gamle føringsvej til s-bus kabel (evt. alm netkabel) hvis du skal bruge isdn begge steder.

Godkendelse af svar
Fra : kanjegik

Dato : 20-07-03 21:11

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-07-03 19:01

kanjegik wrote:
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Beklager, det er vist kun dem der kandu ?

Vi bruger ikke point til at få svar på.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.
Søhøjlandets Landboforening tlf 8682 2666