/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem kender Eugenis Margrethe Jacobine H~
Fra : 2601
Vist : 750 gange
400 point
Dato : 29-09-05 13:50

Jeg søger oplysninger om Eugenis Margrethe Jacobine Hansen.

Det jeg ved om hende er at hunskulle være gift 12 oct 1902 med Overretssagfører i København Hans Jensen der døde 08 dec 1933 på Bispebjerg Hospital, København og som blev begravet 19 dec 1933 på Følleslev Kirkegård, Føllenslev sogn i Skippinge herred, Holbæk amt. I Kirkebogen står der "Sidste fælles bopæl Rantzausgade 4, (2200) København."

Jeg ved ikke hvornår hun døde eller hvor de blev gift samt hvor hun blev født. Jeg har kun hendes navn fra en gammel familieoptegnelse samt hvad der stod i om ham i samme : Student 1897 privat dimitteret. Cand. jur 14. juni 1907, Overretssagfører 17. marts 1909; siden da praktiseret i København. Boede i København."

Håber nogen kan hjælpe jeg har prøvet Folketælling og FS uden resultat.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-05 14:15

er det din ??
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Aabenraa (Ulige numre), Aabenraa, 216A, , 31 F4, FT-1901
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Jensen, 29.04.1841 , Gift, Husfader, Overretssagfører, Tranebjerg Sogn, Holbæk Amt
Emilie Alvilda Jensen, født Saul, 03.03.1842 , Gift, Husmoder, , Kjøbenhavn
Hans Henrik Jensen, 09.04.1870 , Ugift, Søn, Instrumentmagersvend, Kjøbenhavn
Carl Theodor Jensen, 09.04.1870 , Ugift, Søn, Kleinsmedsvend, Kjøbenhavn
Harriet Mette Pouline Jensen, 01.10.1873 , Ugift, Datter, Lærerinde, Kjøbenhavn
Agnes Marie Jensen, 15.08.1876 , Ugift, Datter, , Kjøbenhavn
Oscar Edvard Ludvig Jensen, 06.03.1878 , Ugift, Søn, Contorist, Kjøbenhavn
Valdemar Alfred Laurentius Jensen, 04.01.1881 , Ugift, Søn, Stud.juris, Kjøbenhavn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-05 14:26

kan det evt være din
Eugeni Josefine Hansen
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Gammeltoftsgade (Lige numre), Nørrevold Kvarter, , Gammeltoftsgade 18,Matr.354 Forhus 3.Sal, 6, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Visti Sondergaard Bonne, 31 , Gift, Husfader, Sagfører, Ø.Assels paa Morsø i Thisted Amt
Antonia Margrethe Bonne, 31 , Gift, Husmoder, , Kjøbenhavn
Eugeni Josefine Hansen, 20 , Ugift, Tjenestetyende, , Kjøbenhavn

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-05 14:29

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Gothersgade (ulige numre), Rosenborg Kvarter, , Gothersgade 105,Matr.138 1.Bags tv, 18, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hertha Hansen, 29 , F, Husmoder, Handler, Kjøbenhavn
Dyveke Valborg Hertha Hansen, 5 , Ugift, Barn, Datter, Kjøbenhavn
Martine Hagnrande !! Eugenie Hansen, 8 , Ugift, Barn, Datter, Kjøbenhavn
Georg Børre Nielsen, 31 , Ugift, logerende, Arbeidsmand, Kjøbenhavn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-05 14:32

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Rosengaarden (Lige numre), Rosengaarden, , Matr. 126, 127, Kjælder og Stuen, Fam. 4, 12, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Jensen, 43 , Gift, Husfader, ??, Tranebjerg Sogn, Holbæk Amt
Amalie Alvilda Jensen, 42 , Gift, Husmoder, ??, Kjøbenhavn
Hans Henrik Jensen, 14 , Ugift, Barn, , Kjøbenhavn
Carl Theodor Jesen, 14 , Ugift, Barn, , Kjøbenhavn
Christian Severin Jensen, 13 , Ugift, Barn, , Kjøbenhavn
Harriet Mette Pouline Jensen, 11 , Ugift, Barn, , Kjøbenhavn
Agnes Marie Jensen, 8 , Ugift, Barn, , Kjøbenhavn
Oscar Ludvig Edvard Jensen, 6 , Ugift, Barn, , Kjøbenhavn
Valdemar Alfred Laurentius Jensen, 4 , Ugift, Barn, , Kjøbenhavn

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-09-05 14:50

Til senta.

Nej ingen af personerne er mine. Min Hans Jensen er er født 19 okt 1872 i Føllenslev sogn i Skippinge herred, Holbæk amt.

Jeg var lige ved at tro at du havde fundet hende i , FT-1901, men så så jeg i mine notater at det var en jeg selv havde fat i det var Overretssagfører der forvirede mig, men min HJ bliver først Overretssagfører 17. marts 1909;

Men tak for forsøget.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-05 15:07

er det din Hans Jensen, 9 , Ugift, deres Born,
Samtlige personer i husstanden

holbaek, Ods, Vig, Kollekolle, , En Gaard, 4, FT-1880
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

e
Jens Jensen, 59 , Gift, Husfader Gaardeier, ,
Trine Hans Datter, 38 , Gift, hans kone, ,
Jens Peter Jensen, 11 , Ugift, deres Born, ,
Hans Jensen, 9 , Ugift, deres Born, ,
Niels Jensen, 7 , Ugift, deres Born, ,
Christen Jensen, 5 , Ugift, deres Born, ,
Ane Jensen, 3 , Ugift, deres Born, ,
Karl Jensen, u1 , Ugift, deres Born, ,

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-05 15:19

Har du ikke lidt oplysninger om deres børn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-05 15:28

Hans jensen blev begravet 19 dec 1933 på Følleslev Kirkegård, Føllenslev sogn i Skippinge herred, Holbæk amt
skriv til kirkegårdskontoret det kan være de har oplysninger om din ane.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-09-05 15:28

Til senta.

Nej Hans far var Jens Jensen født 01 feb 1831 i Stigs Bjergby sogn i Tuse herred, Holbæk amt og gift med Else Margrethe Jensdatter i 19 apr 1859 i Stigs Bjergby Kirke, Stigs Bjergby sogn i Tuse herred, Holbæk amt. Min HJ var 5 barn i den familie. Den ældste søn Jens Christian Jensen tog navneforandring "Navnet forvandlet til Jens Christian Dalbo iflg. sten. fra Overpræsidenten i Københavnaf 4 maj. 1904." Han var også Overretssagfører og døde ugift i 1933. Det er nogle af hans gamle notater jeg har, men desvære når ikke slægtsforsker skriver deres familie så er det uden årstal for dem kender jo alle - tænk på alle de gamle fotografier uden navn og årstal eller hvem de er.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-05 15:45

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Vodroffsvej (Ulige numre), Frederiksberg, , Vodrofsvej 7,Kvist, 10, FT-1885
Der vises flg. felter:
her er hans jensens bror
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

N?? Jacobsen, 38 , Gift, Husfader, Malermester, Nestved
Marie Jacobsen, 34 , Gift, Husmoder, , Vemmeløv,Sorø Amt
Georgine Jacobsen, 9 , Ugift, Datter, , Kjøbenhavn
Agnes Jacobsen, 8 , Ugift, Datter, , Kjøbenhavn
Jens Christian Jensen, 24 , Ugift, logerende, Stud.juris, Føllesløv,Holbæk Amt
Anna Chatrine Jacobsen, 1 , Ugift, Datter, , Frederiksberg

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-09-05 16:00

det kan evt være din ??
Martine Hagnrande !! Eugenie Hansen, 8 , Ugift, Barn, Datter, Kjøbenhavn

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-09-05 17:41

Til Senta

Til folketælling 1885 vil jeg sige, ja de må være HJ broder JCJ.

Jeg har tidligere set i folketælling 1880 og her står "Ifølge folketællingen af 1. februar 1880 opholdte JCJ sig hos sin fader i Føllenslev og var opført som eksamineret jurist."

Jeg kan ikke sige om den 8årige er den jeg søger.

Med hensyn til Kirkegårdskontoret har jeg været der personlig og de fortalte at han gå i en fællesgrav efter at have været brændt i København.

De mente at hans hustru evt var begravet ( brændt) lagt i fællesgrav. Der var ikke betalt for den. Med hensyn til børn så vidste de ikke noget.

Jeg har forsøgt at finde den via folketælling 1930 på den sidst opgivne adr. men jeg har ikke fundet dem der. På Kbn. Folkeregister oplyste de mig at de skulle have 350 kr. i timen for at gennemgå de gamle papirsedler som lå i arkiv for at finde deres sager frem. Dem ville jeg i første omgang spare. Derfor denne efterlysning.

Med tag for dit store arbejde

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 29-09-05 17:41

Til Senta

Til folketælling 1885 vil jeg sige, ja de må være HJ broder JCJ.

Jeg har tidligere set i folketælling 1880 og her står "Ifølge folketællingen af 1. februar 1880 opholdte JCJ sig hos sin fader i Føllenslev og var opført som eksamineret jurist."

Jeg kan ikke sige om den 8årige er den jeg søger.

Med hensyn til Kirkegårdskontoret har jeg været der personlig og de fortalte at han gå i en fællesgrav efter at have været brændt i København.

De mente at hans hustru evt var begravet ( brændt) lagt i fællesgrav. Der var ikke betalt for den. Med hensyn til børn så vidste de ikke noget.

Jeg har forsøgt at finde den via folketælling 1930 på den sidst opgivne adr. men jeg har ikke fundet dem der. På Kbn. Folkeregister oplyste de mig at de skulle have 350 kr. i timen for at gennemgå de gamle papirsedler som lå i arkiv for at finde deres sager frem. Dem ville jeg i første omgang spare. Derfor denne efterlysning.

Med tag for dit store arbejde

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 400 point
Dato : 29-09-05 21:02

Stil dit ? på dis-danmark det kan være en kan hjælpe dig der

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 29-09-05 21:33

Tak for svaret senta.

Det vil jeg gøre en af dagene da jeg skal til Jylland.

Tak for hjælpen