/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
køb af trailer??
Fra : skibonitten
Vist : 3171 gange
100 point
Dato : 29-09-05 08:21

Hejsa.

En af mine kammier har fået en trailer i overskud og han tilbyder nu mig at købe den.

Men hvad med regler om omregistrering??

Og hvad er omkostningerne til dette ca.

Desuden er jeg lidt i tvivl om der er papirer på den, kan jeg få nye papirer på motorkontoret??

og er der andre ting man skal tænke på ved køb af brugt trailer??

Mvh

Dan Pedersen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-05 08:25

Hvis der ikke er papirer på traileren, er det din kammerat der skal rekvirerer dem. Den skal omregistreres.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-09-05 08:29

På traileren, skal du tjekke at akslen ikke er bukket, og selve jernrammen ikke er rusten/gennemtæret, og tjek at dækkene ikke er flækket i siderne

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 29-09-05 12:23

Check så også lige om din bil må køre med en anhænger med den totalvægt(på din registreringsattest) som er angivet på traileren.........det er nemlig ikke sikkert!

Hvis der er påløbsbremse skal du betale vægtafgift,,,120 kr./år, og så må bilen køre med lagnt større totalvægt.!

mvh steen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-09-05 13:01

Du kan ikke få papirer på den, hvis ikke du kender det gamle registreringsnummer, for det kræves for at søge en ny registreringsattest hvis den gamle er blevet væk.

Hvis traileren er over 5 år gammel skal den til syn for at blive omregistreret/indregistreret, hvis altså det er mere end to år siden den er synet, og hvis den er over ti år gammel skal den til syn hvis det er mere end et år siden den er synet.

Hvis der kan skaffes papirer koster det et synsgebyr, jeg mener det er omkring 300 for en trailer, og hvis der ikke er nummerplade koster sådan en knap 600.
Hvis der er nummerplade på den, koster det et omregistreringsgebyr på godt 300.

Ved køb af brugt trailer er det især hjullejer der skal tjekkes, og om tilkoblingsmekanismen er i orden, og om den er skæv i trækstangen.

og en gammel brugt trailer må ikke koste ret meget, da man kan få udmærkede nye trailere til små penge,

mvh dova

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 30-09-05 08:33

hmmm

jeg bød ham en plovmand - er det for meget for en brenderup med træsider....

Målene indvendigt er ca. 240cm * 160cm... det kan være mit øjemål der snyder mig

Som jeg kunne se det er underdelen ikke hverken bøjet eller noget, det er galvaniseret så det er heller ikke rustent
Havde fat i hjulene og der var ikke noget mærkbart slør

Jeg skal selv lave lys på den, da det er ødelagt af rotter/mus eller andet dyr der har ganavet det over, men det er ikke noget problem.

Alt i alt tro jeg ikke det er et dårligt køb, selvom jeg måske skal ofre en hundredelap eller 4 på den.....

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 30-09-05 08:33

btw

Max vægten på den er 500 kg

Skal den så til syn ved omregistrering???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-09-05 14:46

Hvis traileren er over ti år gammel, skal den til syn ved omregistrering hvis det er mere end et år siden den er synet.
Og hvis den er mellem fem og ti år gammel, skal den synes ved omregistrering hvis det er mere end to år siden den er synet. Og det gælder ligegyldigt hvilken totalvægt den har.

Men der er ikke periodisk syn på trailere som på biler.

mvh dova