/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Extern disk, USB 2, JUMPER
Fra : smxxx
Vist : 552 gange
50 point
Dato : 29-09-05 02:19

Hej.
Nogen, der lige ved hvordan, disse skal stå, da jeg ikke kan få kontakt med drevet.
Ikke noget med at søge, efter drev, og alt det´der
USB 2-0 virker, har er anden, 2½ disk 20 gb,,,VIRKER.
Så det er åbentbart et spørgsmål, om at sætte jumperen/ne, har kun det, der vist, at gøre med.
Gider ikke selv, overkommer det ikke.
http://steenmartinsen.dk/affald/disk.JPG

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-09-05 02:38

Da det hele jo virker som du skriver og "jumperne står rigtigt" så er der kun at smide den ud - når du ikke overkommer mere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-09-05 07:57

når man køre usb , så skal HD stå som master og her har du jo 2 muligheder har du prøvet at flytte den ene jumber sådan at den står som på tegningen nederst til venstre på dit billede ?

dvs. 1 lodret og 1 vandret .

mvh technet

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 29-09-05 07:58

fejlsøgning: prøv at sætte den til som intern disk og se om du kan komme i kontakt med den der.

får den strøm (nok) gennem usbstikket? kan der kobles en xtren strømforsyning til æsken?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-05 08:06

off topic:
hvad filan er en jumper ?????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-09-05 08:30

Jumper er en lille plastick dims, der sidder bag på harddisker, lige ved siden af, hvor det brede kabel, skal sættes på. Jumper skal sidde helt ind mod det brede kabel.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-09-05 08:31

En jumper er en lille metalbøjle/clips , som bruges til at danne elektrisk forbindelse mellem 2 metalben,
på smxxx's billede er der 2, de er hvide, men farven er uden betydning... GOT U miritdk

smxxx det vil være mest logisk (og sådan er mit) at vælge master0, altså den første mulighed på dit billede,
i følge billedet er det sådan at de sidder nu.

Mvh. Jørgen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-05 08:38

peet49 og natmaden - tak for oplysningen - altså er det bare dimser/dippedutter

GOT ME natmaden ???? No way - medmindre det er dig der har sendt mig blomster til aflevering kl shiit her i morges .... hvilket jeg nu ikke tror - haha.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-09-05 08:44

Selv tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-05 08:51

kort til jeres oplysning - har skrevet det ned - er ikke en disse teknisk vidende - men støder jo på det jumperhalløj hele tiden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-09-05 08:59

Blomster !!! Næ, ikke hvis de ikke kan være i en Emil

@ @ @
\ | /
\|/
|

Mirit det er nu sjældent at der er noget du ikke hved, så GOT U !!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-09-05 09:08

Jumpere sidder nu også mange andre steder , bla. på motherboard, og sikkert også i biler og opvaskemaskiner.

Denne er til dig, jeg har lige bøffet den i din nabos have...
Citat
"M, .mM"
IMIm ,mIM"
,MI:"IM,mIMm
"IMmm, ,IM::::IM::IM, ,m"
"IMMIMMIMm::IM:::::IM""==mm ,mIM"
__ ,mIM::::::MIM:::::::IM::::mIMIM"
,mMIMIMIIMIMM::::::::mM::::::::IMIMIMIMMM"
IMM:::::::::IMM::::::M::::::::IIM:::::::MM,
"IMM::::::::::MM:::M:::::::IM:::::::::::IM,
"IMm::::::::IMMM:::::::IM:::::::::::::IM,
"Mm:::::::::IM::::::MM::::::::::::::::IM,
IM:::::::::IM::::::MM::::::::::::::::::IM,
MM::::::::IM:::::::IM::::::::::::::::::IM
"IM::::::::IM:::::::IM:::::::::::::::::IM;.
"IM::::::::MM::::::::IM::::::::::mmmIMMMMMMMm,.
IM::::::::IM:::::::IM::::mIMIMM"""". .. "IMMMM
"IM::::::::IM::::::mIMIMM"". . . . . .,mM" "M
IMm:::::::IM::::IIMM" . . . . . ..,mMM"
"IMMIMIMMIMM::IMM" . . . ._.,mMMMMM"
,IM". . ."IMIM". . . .,mMMMMMMMM"
,IM . . . .,IMM". . . ,mMMMMMMMMM"
IM. . . .,mIIMM,. . ..mMMMMMMMMMM"
,M"..,mIMMIMMIMMIMmmmMMMMMMMMMMMM"
IM.,IMI""" ""IIMMMMMMMMMMM
;IMIM" ""IMMMMMMM
"" "IMMMMM
"IMMM
"IMM,
"IMM
"MM,
IMM, ______ __
______ "IMM__ .mIMMIMMIMMIMMIMM,
.,mIMMIMMIMM, ,mIMM, IMM""" ,mIM". . . . "IM,..M,
,IMMM' . . . "IMM.\ "M, IMM ,IM". . . . / :;IM \ M,
.mIM' . . . / .:"IM.\ MM "MM, ,M". . . / .;mIMIMIM,\ M
,IM'. . . / . .:;,IMIMIMMM IMM ,M". . / .:mIM"' "IM,:M
,IM'. . . / . .:;,mIM" `"IMM IMM IM. . / .mM" "IMI
,IM . . / . .:;,mIM" "IMMMMM MM,. / ,mM "M'
IM'. . / . .;,mIM" "IIMMM ,IMIM,.,IM"
IM . . / . .,mIM" IMMMMMMM' """
`IM,. / ;,mIM" IIMMM
"IMI, /,mIM" __IMMM
"IMMMM" """IMM
"" IMM
IMM__
IMM"""
IMM
__IMM
"""IMM
IMM
IMM__
IMM"""
IMM

Og så god morgen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-05 09:36

natmaden - der er usædvanlig mange ting jeg ikke ved - heldigvis ellers ville livet vist være lidt kedeligt

taaaaaaaaaak for blomsterne - ihhh det bringer minder med de tegninger - good old days - lol.

ps.. skrev jo også at jeg støder på udtrykket jumper hele tiden - glemte bare at skrive også andre steder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-05 09:55

håber smxxx lige tilgiver mig - fik den her ascii tegning forleden og synes den bare er så søøøøøød - hvem vil dele en is med mig ????
_,,.=`=''--.. _, :=='''';..
; |-`..=::,' ;-_ ,. -' _..=::_ ,=.' _
./] ,' . \'. ;-,,-'' -'' ''`.:\\
[ |`. .'| / | |] /,-'_. \\
';|__\/__| , ' ,/'|. | '_\\_ \ `. ,''
./';'/ \\':..,//|/|/ `-`\ -.`-.|-. , |
,/' \\;'' /)_ _(\ '= \.\::' ||;
|| .' "` ) ( "` ) || | /
\| || , | _..._ `| `/" .. /,''
|/. :;//' _/._'.' '.'_.' '' `/
/\'' ;/' .' | , _) | \ ,--.`
..'`',' /;//`"^"\'-` [-,,,=]' `--..-'/ '.
`-.:,.;/'/. ' ' \ '|_ =|' / \
/ . / .'. (_D)(`\ | `\ _..-`
'. ' | .' | (_D) \ `._____/ '` \
|'_:/ '. (_D|' _ / `. '.
\, .|, ' ' \ |=|"` `-._'' | |
.'\__\|' .`'\ `-' .| `. |
/ /^^^\ ' ' \ | _/ | |\
/: \\(`". ,\_:-'` '--.,,___.' .'-'
`'-.`"....-'' \ /_ \|
| .| | " )///'
:__ |. |_`| `"'|
.' // \'._____.'
| :| '| |
| || ||___|
.' `/", _.;'\===]
|`--"==-`', /``\__.'--- \
__ __ ___`--''-----'_____ _____ ___'--____'''--'__

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-09-05 10:08

Jamen Mirit dog, Jeg Ælsker is

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-05 10:10

haha - så deler vi

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-09-05 09:35

husk !! Der er messe i morgen i valbyhallen.
http://www.midtdata.dk/messe/
Sikkert fyldt med harddiske og jumpers
P.s. IS kan købes på stedet

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-09-05 09:41

glemte lige lidt 'spam' http://www.kandu.dk/dk/spg/73190
Tag harddisken med smxxx

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-09-05 11:09

Hej, desværre for langt.
Kan godt finde disken, men kan ikke initaliserer den, som der står i boksen.
Kører fint som slave, men kan ikke starte som extern usb lager.
mvh

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-09-05 11:20

hvilken type slave, er det som nr.2 jumperopsætning fra venster ?
Kan du åbne den anden usb boks og sammenligne, eventuelt prøve at ombytte hd.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-09-05 11:20

har du et navn eller et link til bokstypen ?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-09-05 11:29

Hej den står som slave device 2, den med 2 jumbere.
Men vil jeg bruge den som extern, står der i boksen under diskhåndterring, under disk 2, et lille skilt, "fuld stop" disken kan ikke initaliseres.
Så ved jeg ikke om det er fordi, jeg lige har brugt den som master, og ikke slettet noget.
mvh

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-09-05 11:32

En hvilken som helst disk skal klargøres i diskhåndtering(oprette partition og formatere)

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-09-05 11:37

Hej, ved det godt, men kan ikke komme i kontakt med den, har forsøgt alt, det eneste jeg kan se, er at den er der´.
Har prøvet opdater, søg efter ny hardware, det giver bare intet.
Er ved at tro, det er usb kablet, da jeg heller ikke kan finde andre ting med det.
Se her http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=20349349

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 50 point
Dato : 30-09-05 12:01

sådan en kender jeg ikke lige. men vil foreslå dig at prøve med en anden enhed tilsluttet.
hvis det ikke hjælper er det nok sandsynligt at usbdimsen ikke dur.
prøv eventuelt at afinstaler den medfølgende cd HELT . prøv nu at søge. prøv derefter at installere den igen.
Hvis intet af dette hjælper så tror jeg at der er dømt 'out of ordre'.

Sidste mulighed, hd er for stor til elektronikken i usb dimsen. prøv eventuelt jumpersettings ved punktet 32GB.
Du for så kun 32gb ud af din hd. da indstillingen er beregnet til ældre systemer, der ikke kunne klare mere end det.

Så er der vist kun tilbage og kontakte leverandøren.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-09-05 12:16

Hej
Har prøvet alt, hvad du skriver, og alle de forskellige jumper indstillinger, men´ kablet kan heller ikke finde et cd drev, så jeg hælder i den retning, at kablet ikke virker.
Som sagt, kan jeg godt finde disken, men der dukker bare ingen partioner op.
Usb enheden virker udmærket, da den straks finder en anden 2½ disk
Men nu sidder harddisken som slave, har lukket den, for at spare på skidtet.
Men opgiver det kabel.
Takker for deltagelse.
mvh

Godkendelse af svar
Fra : smxxx

Dato : 30-09-05 12:18

Tak for svaret natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-09-05 12:32

Selv tak, men prøv nu aligevel at kontakte leverandøren.
Det billigste for dem og for deres ry's skyld er at sende dig et nyt.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-09-05 12:35

Hej.
Tror næppe der er store chancer, købt på QXL for ½ år siden, først taget i brug igår.
mvh

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-09-05 12:45

Tja så'en er det, men det er da så godt at det kke er de store penge der er tale om..

God week-end