/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
knallert portal?
Fra : Simbave
Vist : 1033 gange
200 point
Dato : 28-09-05 23:15

Hej alle mennesker

Jeg tænkte på.. Jeg leder lidt (meget) efter en hjemmeside hvor der er instruktioner og grundig gennemgang af hvordan man fjerner begrænsninger på knallerter. Jeg har kigget lidt rundt her på siden, hvor der ofte refereres til moped.dk den eksisterer bare ikke mere?
er der nogen der kender en god side?

vh
Simbave

ps har en piaggio NRG power 2005

Accepteret svar
Fra : joniaya

Modtaget 210 point
Dato : 28-09-05 23:19

www.mopedgallery.dk
www.stalkerzone.dk er de 2 jeg har benyttet mig af oftest :)

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 29-09-05 19:05

http://members.tripod.com/~knallert/index-2.html
De her gutter er rimelig gamle, men de kan et par tricks med især gamle knallerter.
Det de laver er mest de "nærrige" tricks, dvs det du selv laver uden at bruge penge på tuncylinder osv.
Spørg en forhandler om hvor begrænsningerne sidder i netop den scooter du har, og ellers så ved jeg at en god tunudstødning (min favorit, Technigas Next), og en 27kg koblingstrykfjeder, de giver godt på alle scootere ( husk at skifte dyse også ).

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 29-09-05 19:08

Udover det så brug din intuition, hvis du har en.
Fjern alle de begrænsninger du kan finde og se om den kører som den burde gøre i Spanien/Italien.
Gør den ikke det, så må du gå grundigere til værks. Tjek CDI, membran, skyllekanaler, topstykke, osv, osv.

Kommentar
Fra : Piaggio_NRG_MC3

Dato : 01-10-05 00:16

http://www.stalkerzone.dk/?id=hentguide&side=6
Guiden er godt nok lavet til en Gilera Stalker, men din scooter har præcis samme motor, så du skal gøre det på samme måde på din.

Kommentar
Fra : Piaggio_NRG_MC3

Dato : 01-10-05 00:20

http://www.scooter-tuning.com
Her står også noget. Inde under "Tuning" og så "Fjern neddroslingerne", og så er det noget af det øverste der står der.

Godkendelse af svar
Fra : Simbave

Dato : 04-10-05 11:42

Tak for svaret joniaya.

Kommentar
Fra : Malk71