/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
screenshoot
Fra : maldi
Vist : 544 gange
50 point
Dato : 28-09-05 22:26

Hvordan tar jeg screenshoots fra internettet? Og hvordan putter jeg dem ind i et word-document.

Tak for hjaelpen

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 28-09-05 22:38

Tag et billede af hele skærmen med tasten [print scrn]

Et vindue ALT+print screen

gem som for eks jpg og indsæt i word sådan - indsæt - billede - fra fil (som du finder hvor du gemmer billedet )

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 28-09-05 22:38

jo, det gør du ved at trykke på Prt Sc på tastaturet - og derefter gå ind i Word og sætte det ind. Du tager et klip af skærmen direkte, som den ser ud. Hvis du trykker alt gr + sreen, så er det det vindue, hvor markøren er i, der bliver kopieret. Prøv engang...!

vh starguy

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-05 22:39

det går rigtig godt for mig idag - print screen står der sikkert på din tast -

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 28-09-05 22:41

du kan sætte det ind i word, uden at lave det til noget format, men blot som kopieret billede - og du kan gemme billedet i et eller andet format, yes..!

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 28-09-05 22:41

Hej maldi...
Prøv om du kan brugge dette program:

http://www.gadwin.com/

VH.
Denpete

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 28-09-05 22:42

du kan sætte det ind i word, uden at lave det til noget format, men blot som kopieret billede - og du kan gemme billedet i et eller andet format, yes..!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-05 22:42

det er da ikke nødvendigt med et yderligere program til at lave noget der i forvejen er tilgængeligt !!!!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-09-05 23:06

Det er rigtigt at tage et screenshot er indbygget som andre har beskrevet, men jeg har alligevel valgt et lille program som er genialt og fylder meget lidt, men prøv det
http://www.pcworld.com/downloads/file_download.asp?fid=5144&fileidx=1
Det kan jo slettes igen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-09-05 23:15

Det er da rigtigt, at man ikke behøver yderligere programmer for at lave screenshot.

Men en gang imellem er man evt. kun interesseret i et mindre udsnit o.s.v. - i den forbindelse benytter jeg "Snagit" på arbejdet.
Det er dejligt nemt og hurtigt, når man f.eks. skal lave vejledninger til brugerne,

Det er muligt at hente en 30 dages prøveversion på http://www.techsmith.com/download/snagitdefault.asp

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 29-09-05 00:23

hej,
Hent det her www.steenmartinsen.dk gratis

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 13-10-05 21:55

Hej maldi!

Ovenfor er der flere gode forslag. Men jeg vil lige fortælle hvordan jeg gør det. Jeg taster "Print Screen" når jeg har fundet det skærmbillede jeg skal bruge. Åbner Word og taster "CTRL+V" for at indsætte billedet. Herefter klikker jeg på billedet for at aktivere det. Hvis værktøjslinjen "Billede" ikke kommer frem på skærmen - højreklikker jeg på det indsatte billede og vælger "Vis værktøjslinjen Billede". Først bruger jeg værktøjet "Tekstombrydning" og vælger f.eks. Firkantet. Herefter vælger jeg værktøjet "Beskær" for at fjerne de dele af billedet som jeg ikke ønsker vist. Det gøres ved at bruge værktøjet på det aktive billedes "håndtag".
Denne metode virker fint medmindre man ønsker at musemarkøren skal med på billedet. Hvis den skal med skal du bruge et program som Paint Shop Pro der har en Capturefunktion, der kan indstilles til situationen. Dog findes der andre programmer der kan det samme. Brug søgeordet Screencapture i Google - så skal du bare se!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-11-05 15:46

Vi må nok erkende at maldi er afgået ved døden, siden han/hun ikke gider svare på de indlæg der er kommet.

-)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-11-05 18:59

åhhh nej - uden begravelsekaffe ?????

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-11-05 19:31

Ja og helt uden gravøl. Det er godt nok trist!

Godkendelse af svar
Fra : maldi

Dato : 29-07-06 17:24

Tak for svaret miritdk.

Og undskyld forsinkelsen. Faktisk har jeg mac, saa jeg har ikke den print screen, men det er ligemeget. Godt svar alligevel.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-07-06 17:43

haha det kalder jeg en forsinkelse der vil noget - den kan selv DSB ikke klare

Du kunne jo have sagt til om mac´en tidligere

HMMMM - har man ikke brug for den funktion på en mac ?????