/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
E-mail med domæneadresse
Fra : Tkelstrup
Vist : 668 gange
100 point
Dato : 23-10-02 23:45

Hej alle EDB-kloge mennesker

Jeg er lidt EDB-dum!
Min kæreste og jeg har købt et domæne med 5 e-mailadresser. Vi har TDC-bredbånd.
Jeg har en e-mail via DIFA POP3, som jeg modtager i Outlook.
Jeg kan få videresendt min mail fra min domæneadresse via min DIFA-konto, men jeg kan ikke sende mails med denne som afsender.
Min kæreste har sin postkonto gennem TDC, og han kan godt sende med domæneadressen som afsender, men siger, at hvis jeg vil sende med domæneadressen gennem hans postkonto, skal vi dele kontoen, og det er vi ikke interesseret i.

Mit spørgsmål: Hvordan kan jeg komme til at sende og modtage mail med min domæneadresse gennem Outlook? Skal jeg købe en postkonto et sted eller hvad?

Håber I kan svare på det. Hvis jeg ikke har forklaret mig ordentlig, da giv lige et praj :D

Mange hilsner
Therese

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-10-02 00:09

Hej Therese,

din Pop3 konto ska' være den hvor du har dit domæne E-mail... og din SMTP ska' være den du har hos din udbyder så du ka' sende ud af huset... selvom du bruger din udbyders SMTP server, bliver din E-mail sendt afsted med din Domæne e-mail... som når de så svare på den at du ka' hente og modtage den med din POP3 konto til dit/jeres domæne...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 24-10-02 03:15

Ellers bruger du bare din kærestes SMTP, for som Strarup siger har det ingen betydning. Jeg har selv domæne hos et hotel der ikke tilbyder SMTP, og der bruger jeg bare TDC (smtp.mail.dk)

MVH

Kommentar
Fra : sth77

Dato : 07-06-03 01:19

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål, men hvis problemet er, at du ikke kan sende mails fra Outlook, så gå ind i "Funktioner/Konti" Marker den konto du bruger og vælg "egenskaber". Sæt herefter flueben i "min server kræver godkendelse". Det er ihvertfald nødvendigt i mit tilfælde, før jeg kan sende post.

sth77