/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Solfilm på bilruder
Fra : Doros
Vist : 1457 gange
100 point
Dato : 28-09-05 19:29

Påtænker at monterer solfilm på ruder i bilen, er der nogen som har erfarringer med om man selv kan monterer solfim med godt resultat- og evt. gode ideer til montering/ indkøb imødeses.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 28-09-05 19:56
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-09-05 19:58

http://www.biltema.dk/index.asp
Skriv - solbeskyttelsesfilm i søgefeltet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-09-05 20:15

Det er ikke så svært. Du skal bare fugte ruden godt og grundigt med vand, så har du en mulighed for at flytte med filmen i et stykke tid. Når så vandet tørrer hænger filmen fast. Brug en flad tingest til at glatte filmen med og fjerne luftbobler, gerne isskraberen men pas på ikke at lave hul i filmen. Brug gummisiden. Start ins i midten og arbejd dig udad indtil alle bobler er væk.

Ps Husk at vende filmen rigtigt, da det kan være svært at se den side med limen på. Den er som regel dækket af en gennemsigtig folie.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 29-09-05 01:13

ER DET LOVLIGT ???
mvh

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-09-05 06:02

Lovligt, det er vel ligegyldigt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-09-05 14:35

du må bare ikke sætte for mørk en film på for- og de forreste sideruder. men hvem ser efter det.

Godkendelse af svar
Fra : Doros

Dato : 01-10-05 07:23

Tak for svaret Teil.