/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
spil et win95 spil på win 2000 ?
Fra : freddiemercury
Vist : 269 gange
200 point
Dato : 28-09-05 18:10

hejsa jeg har et spil som jeg kun kan spille på win 95, kan det
bare ikke lade sig gøre at spille spillet på win 2000

mvh

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-09-05 18:37

nej
Win 2000 kan ikke emulere dos (16bit) ligesom XP kan.........

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 28-09-05 18:46

Kender ikke Win 2000 men i XP kan man prøve at køre programmet i kompatibilitets tilstand:

Start->Programmer->Tilbehør->Guiden systemkompabilitet

..eller højreklik på filen i stifinder; vælg Egnskaber ..fanen Kompabilitet.

Du kan også oprette en nu FAT32/16 partition på hardisken. Formattere den og lægge dine Win95, Win98 og DOS 'ting' dér. Brug så en Win95, Win98 eller DOS startdikette, når du skal bruge et af programmerne på denne partition. du kan evt. lægge conmmand.com og IO systemfilerne på denne partition (brug DOS sys kommandoen) for når du har booted fra diskettedrevet at skifte command interpreter (command.com)

Boot diske finder du her : http://bootdisk.com

Alternativt kan du vælge en dual boot løsning : http://aumha.org/win4/kbstrtup.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-09-05 19:08

Evt. kunne du lægge en win 98 i starten af din HD og køre dine spil der.

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 28-09-05 19:17

Tak for svaret molokyle.