/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD- film problemer
Fra : ruffi
Vist : 439 gange
150 point
Dato : 28-09-05 15:56

På en maskine med Win XP Pro og en DVD brænder kan jeg ikke se købte film.
Jeg har prøvet med Windows medieplayer, Power DVD og afspilleren fra SLD codepack.
Det er den første fil på DVD'en det er galt med, den der hedder Video_TS, hvis jeg går uden
om den, kan det godt lade sig gøre, men det er en irreterende måde at skal vælge film på
og så går jeg glip af menuen.
Hvad kan der være galt???
Ps. diverse code pack skulle være installeret.

ruffi

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-05 16:11

Prøv med denne her, den hjalp hos os

http://www.comfm.com/download/?log=52

læg dvd'en i og vent til ruden kommer frem på skærmen, og tryk nu på power dvd'en og tryk ok

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-05 16:20

ruffi, du skulle kunne bruge windows medieplayer, læg dvd'en i, når valgmulighederne kommer op på skærmen, tryk medieplayer, så kommer starter playeren op og i højre hjørne står der ukendt dvd, denne dobb. klikker du på, så skulle filmen starte helt forfra, hvor du kan gå ind og vælge tekster og play

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-09-05 16:33

Hejsa

eller den helt gratis metode.......

klik start >>kør >>regedit >>
gå til
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MediaPlayer\Player\Settings
ny >>streng værdi
som skal hedde EnableDVDUI >> dobbeltklik på værdien og skriv yes
eller højreklik på værdien og rediger og skriv yes

du skal sansynligvis genstarte computeren før det virker

Dette virker til Windows XP og Mediaplayer ver. 10

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-09-05 16:41

eller hvis du har nero burning så hent nerovision, som indeholder en dvd afspiller (Nero ShowTime)

hent Update-Package 2
fra http://www.nero.com/eng/nero-up.php

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 28-09-05 21:16

Intet af overstående har hjulpet, jeg har dog ikke købt NERO

ruffi

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 150 point
Dato : 28-09-05 22:12

hvilken ver. af mediaplayer har du ??
har du hentet extra codec fra windows update ??

Godkendelse af svar
Fra : ruffi

Dato : 08-10-05 23:42

Tak for svaret dk.
Det var noget med codec, det var en mpeg2 dekoder der manglede.
Jeg har fået af vide at det er en del af XP, men væk var den.
Nu alt ok.
ruffi