/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Lys effekter
Fra : gubbi
Vist : 562 gange
75 point
Dato : 23-10-02 22:07

Måske OT men alligevel..!!

Nogen her inde der kender den maskine der kaster et billede op på væggen/loftet/gulvet af ,noget der ligner olie i mange forskellige farver.. det flyder rundt i hinanden... utroligt smukt!!

Hvad kaldes den maskine og hvor kan den evt. købes

Håber ikke at mit indlæg er al for sært/forvirrende, men det er lidt svært at forklare det!

På forhånd tak, Anders Larsen

Accepteret svar
Fra : JanneP

Modtaget 75 point
Dato : 24-10-02 16:26

Lyder som noget der kunne ligne det her!

http://www.martin.dk/casestory/casestory.asp?id=574

JanneP

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 24-10-02 19:57

Janne, - det er flot, men jeg er sikker på at gubbi leder efter et KALAIDOSCOP, men det skal jo være noget med lys igennem´+ noget der kan dreje det. DET kan godt være et pc styret program der kører gennem noget laser. ( Det er dyrt )

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 24-10-02 22:46

Jagd... alt fra Martin er dyrt - men også FLOT!!! Engang var Martin oppe og belyse det lokale vandtårn i jeg-ved-ikke-hvor-mange-farver-og-mønstre.. Helt klart i hukommelsen står dog den blå himmel med hvide og gråskyer som fløj rundt på vandtårnet - hamrende flot....

JanneP

Kommentar
Fra : Jagd

Dato : 25-10-02 18:24

Det hedder et Kalaidoscop. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at finde ud af hvem, der forhandler det. Du skal kikke på noget der hedde " Lys og lyd ". Det er firmaér der er specialiserede i at levere lys og lyd, til show´s.
mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : gubbi

Dato : 25-10-02 18:46

Hmm..Njaa!!

Man skal måske forstille sig et glas fad, med forskellige slags olie'r i mange forskellige farver. Når hver olie "klat" har hver sin farve og blander sig ikke med de andre "klatter", giver det en meget psykedelisk oplevelse, især da det hele bevæger sig!!

Dette billede illustrerer det en smule, for ikke at min forklaring virker al for forvirrende :)

http://www.webshots.com/g/55/294-sh/23680.html

På forhånd tak. Anders Larsen

Kommentar
Fra : jeriko

Dato : 02-11-02 00:39

Fra jeriko

Til Anders Larsen . Jeg tror nærmest det du tænker på er det som er beskrevet i bogen "Teaterhåndbogen - sceneeffekter" af Bruno Gaston, udkommet på forlaget DRAMA i 1981. ISBN 87 7419 263 9. (side 37 - 39)
Kort fortalt har man to glasplader som er tapet sammen, med den farvede væske imellem, som bliver sat i et lysbilledapparat. Varmen får væskerne til at bevæge sig. Jeg har selv experimenteret med det, bl. a. ved at montere en injektionssprøjte i glasset , så der kunne tilføres ny farve. Det vil være bedst med at stort gammelt apparat fra før den nuværende standard på 50 X 50 mm., men prøv dig frem. Det er ret udførligt beskrevet i bogen.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-11-02 07:48

Jeg er overbevist om at "ARTEQ" i Aalborg kan hjælpe dig. De importere alle slags lyseffekter, også den type du efterlyser. Arteq har tlf nr. 98 10 12 66, og kan findes på nettet, jeg mener adressen er www.arteq.dk men er dog ikke helt sikker.

MVH