/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
totalskadetede scootere?
Fra : matiasnykfyahoo.dk
Vist : 2564 gange
50 point
Dato : 28-09-05 14:08

Når en totalskadet scooter bliver overtaget af forsikringen, hvor blir den så af, kan man byde på dem, købe dem evt?

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 28-09-05 14:45

De bliver skrottet :)

Det er ikke ligesom en Politiauktion, desværre. Men hvis du er interesseret i en billig scooter, så prøv at ringe til din lokale politistation og hør hvornår der eventuelt er politiauktion. Billige cykler, scootere osv osv.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-09-05 14:49

Jeg ved at denne forretning på et tidspunkt havde auktion over skadede scootere.

Måske det er sådan nogen steder forsikringsselskabet sælger dem til når de er totalskadede

http://www.scooterworld.dk/

mvh dova

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 28-09-05 14:52

Jeg fik at vide for en måned siden med hensyn til min Gilera, at den ville blive skrottet :)

Det kan selvfølgelig afhænge af skadens omfang og så videre. Who knows.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-09-05 15:06

Tit har de en fast aftager, eller aftaler en pris med scootermekanikeren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 28-09-05 21:06

det samme gør sig gældene når vi taler scooter, skal jeg ikke helt kunne sige, men er det en knallert 45 vil papirene/registrerings attesten ihvertfald være væk/indraget.
Men ring og Ang biler kommer de ihvertfald til en ophugger, hvorfra man så kan købe reservedele.
Omhør forsikringen om du evt kan få lov at købe den tilbage.
Vær dog opmærksom på du ikke snyder dig selv. Tænk på du står i en dobbelt rolle, hvor du både er køber og "sælger" af din scooter.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 28-09-05 21:09

(skulle havde stået først i teksten)

Hvad biler angår, så kommer de til ophugger, hvorfra man kan købe reservedele. Om......... (det sameme gør sig glæden
læs vidre oppe..................

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 29-09-05 07:01

www.forsikringsbiler.dk her ligger alle biler,knallerter,campingvogne og traktorer m.m efter forsikringen har købt dem men du skal vøre erhvervsdrivene for at kunne købe dem!

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 29-09-05 18:52

www.scooter-shoppen.dk de køber dem tror jeg.
De har ihvert fald ofte en masse forskellige skadet scootere som man kan købe dele af.