/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Ønsker at lave hjemmeside - hjælp
Fra : AKZO
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 28-09-05 12:22

Hej på Kandu

Jeg ønsker at lave min egen hjemmeside. Jeg har før haft en gratis på webbyen.dk, men jeg syntes ikke rigtig at det var tilfredsstillende.

Jeg vil gerne selv kunne lave billeder, giffer og andet sjovt som andre må hente og bruge på deres HP. Kan nogen anbefale et program? Nu er jeg ikke lige så stiv i alle mulige teknikker og da slet ikke HTML koder. Men kan det ikke lade sig gøre alligevel? Jeg kan vel lære det. Jeg kunne godt tænke mig hvis nogen kunne gi' et - eller flere eksempler på hvilke programmer de forskellige hjemmesider er lavet med.

AKZO

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 28-09-05 12:33

Det er nemt at komme igang uden større forkundskaber eller erfaring, hvis man bruger f.eks. TDC's Sitecenter, eller f.eks. kaster sig ud i opskriften hos Ask Alex:

http://cms.info-side.dk/newsite/

- og så er det gratis.

/Frank

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 28-09-05 12:33

Det er nemt at komme igang uden større forkundskaber eller erfaring, hvis man bruger f.eks. TDC's Sitecenter, eller f.eks. kaster sig ud i opskriften hos Ask Alex:

http://cms.info-side.dk/newsite/

- og så er det gratis.

/Frank

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 28-09-05 12:35

Ups - Det var altså ikke tilsigtet at ovennævnte skulle poppe up hele 2 gange !

/Frank

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 28-09-05 12:57

Du kan i mange tilfælde ved at vælge din browsermenu : Vis->Kilde ..se med hvilket værtøj siden er lavet :

I kildekoden skal du kigge efter :

1.) <!--[ GuppY v4.0.4 CeCILL Copyright (C) 2002-2006 by Laurent Duveau - http://www.freeguppy.org/ ]-->

..et Content Management System der hedder Guppy

2.) <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 6.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">

..Frontpage 6

3.) <meta name="generator" content="Adobe GoLive 5">

..en PhotoShop agtig ting fra Adobe.

4.) <meta name="generator" content="Namo WebEditor v3.0">

..Namo WebIditor 3

5.) <meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">

..Frontpage 4

6.) Osv osv osv.

Du vil støde på WYSIWYG editorer som DreamWeaver, Stones Webwriter m.fl. og Fora/BBS systemer som; phpBB, Coldfusion m.fl.

Du kommer ikke uden om at lave en smule kode selv, hvis du vil have en 'personlig' udseende hjemmeside. Mange af de 'smarte' værktøjer har en tendens til at siderne kommer til at se meget ens ud uanset om de handler om Programmering, hunde eller Vaskepulver

Derudover er du ikke sikker på at resultatet ser ens ud hos alle med alternative browsere som f.eks. Mozilla Firefox, Opera eller Safari, da koden de laver som regel ikke overholder HTML standarden !

Faktisk kan du lave Hjemmesider i Word, blot ved at gemme dit dokument som HTML

Jeg er nørd, så jeg bruger Notesblok (notepad.exe) ...så er jeg sikker på kun at få de fejl jeg selv laver

Jeg vil anbefale dig at begynde hér : http://www.hjemmesideskolen.dk/default.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-05 15:31

Du kan også bruge www.123hjemmeside.dk.

Den har jeg brugt med stort held!

Her er alle skabeloner lavet på forhånd - det er bare at vælge den, du har brug for.

Prøv det

Hanne
www.123hjemmeside.dk/hannes-menageri

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-05 15:31
Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 28-09-05 19:28

Hej igen

Jeg har hentet Paint shop pro 5.0 og kan prøve den af i 30 dage, syntes den minder meget om Adobe photoshop elements 2.0 - er der noget om det, eller er det bare mig der sammenligner på "en forkert måde"??

Nå, men noget andet er, at jeg også har brugt lang tid på at kigge på forskellige hjemmesider - rigtig mange er udstyret med div awards ... og andre steder kan man "bare" ta' en selv..ja jeg fatter ikke noget, men det skal jeg måske heller ikke??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 19:41

Hvis din side validere korrekt i følge de standarder der er angivet af http://w3.org får man lov at bruge et stykke grafik med et 'referens' link til siden :

Se : http://frip.dk/molokyle/

Disse 'mærker' fås efter en succesfuld validering f.eks. hér : http://validator.w3.org/

..man kan sagten sætte disse 'mærker' på siden, men de virker KUN, hvis det der står er korrekt

Til at udvikle websider så tag et kig her : http://download.dk/index.asp?kat=htmltools

Du sku' meget hellere bruge f.eks : http://download.dk/index.asp?Kat=htmltools&subkat=redigering&prog=1690

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 29-09-05 09:37

Arrhh nogle gode sider du kom med der... Ikke mindst hjemmesideskolen som jeg ind til nu har haft meget glæde af. Jeg må prøve det bedste jeg kan. Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : topperwhopper

Dato : 08-08-06 21:29

Hvis du gerne vil have en lidt smart hjemmeside, kan du også lave en i flash.

Prøv at se på www.designstart.dk

Der har jeg selv købt min egen skabelon til hjemmeside.
Du kan se min egen hjemmeside på www.topperwhopper.com

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-06 07:13

topperwhopper -> Tjoeh... det kan man da, men bemærk lige at din side ikke validerer korrekt:

Citat
Result: Failed validation, 12 errors

... se på http://validator.w3.org/ hvorfor

Med skabeloner som de du henviser til, har man jo heller ikke længere muligheden for at designe frit.

Til mindre animerede 'krummelurer' og andet 'tingel-tangel' kan man da sagtens bruge flash, men dels vil brugere med synshandicap (blinde, svagtseende/farveblinde) eller folk som af andre grunde har brug for at få en side læst op mekanisk er flash en pestilens : http://www.w3.org/WAI/

Beslutter man sig for alligevel at lave nogen flash 'ting', så kan man jo begynde hér: http://www.w3schools.com/flash/default.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-08-06 07:16

Hmmm.. en lidt uforståelig sætning. Ret: 'men dels vil brugere med ' ..til: 'men for brugere med '

</MOLOKYLE>