/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan skjuler man modtagerenavnene i o~
Fra : VibekeDahlNielsen
Vist : 605 gange
20 point
Dato : 28-09-05 11:16

Hejsa.

Jeg sender mails til store netværk, og har brug for at skjule modtagerenavnene.

Jeg har set, at man kan gøre det, f.eks. ved nyhedsmail fra hjemmesider, hvor der i afsenderadressen står "Nyt fra hjemmesiden" Er det meget besværligt? Jeg har ver. Outlook 2003.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-09-05 11:18

Alle modtagerne skal på BCC (Blind Carbon Copy) listen over modtagere.... de er dog ikke 100% skjulte, da oplysningerne ligger i sourcekoden i mailen....men man skal vide hvor man skal lede...

mvh berpox

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 28-09-05 11:19

Sæt alle adresserne i det felt der hedder bcc:

Så vil ingen kunne se adresserne

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 28-09-05 11:27
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 11:41

[hør] Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt skal modtageren slet ikke figurere i emailen. Atså ikke bare; hvem der ellers er sendt til, men selve modtageradressen?

Det er ikke ligetil, men hér er en forklaring : http://ask-leo.com/how_do_i_send_mail_from_my_mail_forwarded_address.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-05 15:27

Spørgsmålet har være oppe før - kan bare ikke finde, det jeg har svaret på tidligere.

Men ganske enkelt: Bcc.

Hanne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 17:02

Camillasmoster -> Jeg tror ikke det er Bcc feltet der tænkes på i denne forbindelse, men at skjule selve afsender adressen ...hvilket godt kan føre til rent etiske overvejelser om det fornuftige i; ikke at informere om afsenderen?

[hør] Jeg vil tro de fleste SPAM filtre vil afvise sådanne emails, selvom det rent teknisk er 'lade sig gøreligt

Dette dokumenteret i min sidste kommetar, hvid nogen altså har gidet læse den? Camillasmoster ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 17:08

Nu sér jeg :

Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt skal modtageren slet ikke figurere i emailen

Der burde have stået :

Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt skal afsenderen slet ikke figurere i emailen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-05 18:34

Modtagerne skal ikke kunne ses - det står der molo

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-05 18:35

VibekeDahlNielsen - what say you?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-05 18:35

Jeg tror, jeg vil tage efter Vibekes indlæg og ikke alle de andres, æ ou?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 18:49

Camillasmoster -> Der står også :

Citat
...hvor der i afsenderadressen står "Nyt fra hjemmesiden" Er det meget besværligt?

I afsenderadressen står normalt afsenderen

..som mon ikke en eller anden har rodet et par begreber sammen ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 18:53

Hvis VibekeDahlNielsen tænker på, der skal stå : <Nyt fra hjemmesiden> MIN_SERVICE@XX.DK

..er det jo bare at kalde sit afsendernavn (kontonavnet) for : 'Nyt fra hjemmesiden'

..i stedet for f.eks. : VibekeDahlNielsen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-05 18:57

Mon ikke, det er i Emne, der skal stå det - tjah, hva' ve' jæ'? Vi må jo håbe, at Vibeke selv melder sin ankomst på et tidspunkt...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 19:32

Camillasmormor -> Nej nej nej ...ikke i emne : Der skives 'emnet' og det er let nok at få in i en atomatiksk mailform fr a f.eks. en hjenmme side :

Kode
<a href="mailto:MIN_SERVICE@XX.DK@XX.DK?Subject=HER STÅR EMNET">Kontakt</a>

Dér hvor der for et eksempel i en mail står : Fra: "Kandu.dk" <services@kandu.dk>

..kan man bare ved at ændre kontonavn i pop3 opsætningen fra : "Kandu.dk" ..til : "Nyt fra hjemmesiden"

..men stadig står afsenderen der jo

Det kan som sagt undgås, så kun beskeden ; "Nyt fra hjemmesiden" står i feltet : 'Fra:'

Versteen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-05 20:16

Ja ja, ich verstehe!

Aber ich verstehe nicht die Camillasmormor

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 21:34

Glücklichewiese; Ich denke natürlich auch so !!!

...aber :

Det er immervæk forskel på :

1.) ..at se/læse; hvem emilen er sendt til?

..og :

2.) ..at se : hvem afsenderen er !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-05 21:37

Jeg læser det som, Vibeke vil skjule begge dele, nicht?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-05 21:37

Aber sie sind verswunden...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-09-05 21:43

Wunderbar

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-05 21:58

Det er hele to ting - aber nicht so viel, så det gør noget

Kommentar
Fra : VibekeDahlNielsen

Dato : 01-10-05 02:54

Hejsa alle sammen.

Tusind tak for jeres svar. Svaret var Bcc, hvilket jeg heldigvis også fandt ud af (på mit arbejde, et par timer senere). Men til gengæld vidste jeg ikke, at man kunne ændre sin konto fra mit navn til "Nyt fra hjemmesiden", så lærte jeg også det.

Endnu engang, tak for hjælpen .

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-10-05 07:51

Fint Med bcc blev alle glade

mvh berpox

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 01-10-05 08:06

VibekeDahlNielsen -> Hvis du mener at have fået et brugbart svar? Bør du lukke dette spørgsmål ved at trykke på 'Accepter som svar' øverst til højre over den kommentar du synes hjalp dig bedst på vej

Dels vil du ikke hele tiden blive 'bombarderet' med emiler om, at der er kommet en kommentar til dit spørgsmål, dels vil du den næste måneds tid modtage retur-påængår (10% ad gangen = 2 ), hvis nogen skulle få lyst at 'købe' og læse dit spørgsmål her. Dog højst 50% af de oprindelige påængår du har brugt på at oprette det .. i dette tilfælde 10
Disse retur-påængår kan du så bruge til at stille nye spørgsmål.

Du behøver ikke lukke spørgsmålet hvis du ikke vil. Der er ingen regler om at et spørgsmål SKAL lukkes, men vil det ikke være lidt uhøfligt over for de brugere der har brugt tid på at hjælpe dig at lade være?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 01-10-05 11:01

måske det kun os der bruger internet hver dag molekyle. måske hun kun skulle sende emails en gang hvert år, så hun svarer først om et år (-:

Godkendelse af svar
Fra : VibekeDahlNielsen

Dato : 20-12-05 12:01

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-05 00:17

[hør] VibekeDahlNielsen: Velbekomme

WWW </MOLOKYLE>