/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hjæælp min scooter ter sig
Fra : bjoernehundesilver
Vist : 282 gange
10 point
Dato : 27-09-05 22:44

jeg har en peugeot speedake og den kører faktisk fint men når jeg kørere over.. humbler eller hvis jeg bremser helt ned vil den ikke tage omdrejninger så skal jeg nogle gange rejse mig op fra sædet og så vente 5 til 10 sekunder så tar den ved hvad kan der være i vejen håber der er nogle der kan hjælpe mig....

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 27-09-05 22:49

Er det ikke en scooter/knallert - eller er Peugeot også begyndt i IT-branchen?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-09-05 23:05

Den skal bare have en ny harddisk, lidt mere RAM og en ny mand bag tasteturet

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 27-09-05 23:08

Det kan vel også være CPU-køleren der presser for hårdt, siden det hjælper at lette den

Kommentar
Fra : bjoernehundesilver

Dato : 27-09-05 23:13

jeg har en peugeot speedake og den kører faktisk fint men når jeg kørere over.. humbler eller hvis jeg bremser helt ned vil den ikke tage omdrejninger så skal jeg nogle gange rejse mig op fra sædet og så vente 5 til 10 sekunder så tar den ved hvad kan der være i vejen håber der er nogle der kan hjælpe mig....

Kommentar
Fra : bjoernehundesilver

Dato : 27-09-05 23:13

kan altså ikke finde ud af den her side... :D jo det er nok noget med cpuen :P

Kommentar
Fra : bjoernehundesilver

Dato : 27-09-05 23:14

ja det med en ny mand bag tastaturet vil hjælpe en del nogle af jer der ved hvad scooter/knallert ligger under??

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 27-09-05 23:23

Jeg ville lægge den under knallert.

det er der en kalegori, der hedder.

Kan ikke hjælpe dig med scooteren men håber du finder ud af noget

Kommentar
Fra : bjoernehundesilver

Dato : 27-09-05 23:27

jo tak for det er bare helt ny på den her side så roder en del rundt i det

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-05 23:51

Du skal ikke tage dig af, at de driller dig lidt. Der er mange andre der også er kommet til at sætte spørgsmålene i den forkerte kategori..

Nå, men din knallert:

Hvis den ellers kører udmærket i motoren og ellers ikke har problemer med at accellerere, tror jeg måske den kommer til at hænge lidt i bremserne, sådan at den stadig bremser noget efter du har sluppet bremsen.
Og måske kan et hump på vejen få knallerten til at "strække" sig så meget i affjedringen, at bremsearmen bliver aktiveret så den også bremser ved det.

mvh dova

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 28-09-05 11:10

Hej, havde samme problemer med min, i sommer´s.
Tror det har noget med Benzintilførslen at gøre.
Muligvis, sidder din svømmer i karburator for højt, så den lukker for benzin, når den bliver rystet lidt.

Kommentar
Fra : bjoernehundesilver

Dato : 28-09-05 18:51

nej okay tak for hjælpen begge to vil da lige prøve de to dele og se om det så hjælper... :D nej tar mig heller ikke så meget af at de driller lidt :D men syns ellers det er en god side flinke mennesker her inde indtil videre

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-09-05 18:58

Har du tænkt på, at rense din karburator, måske udskifte pakningerne i den?
Det med at accelerere, kan være en lidt for lille strålspids!?

Kommentar
Fra : bjoernehundesilver

Dato : 28-09-05 19:17

har renset den..

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 28-09-05 19:55

Se efter løse ledninger, tror det næppe,,,
Eller´s kan det være, at din indsugning,,,taber pusten, der er normalt, et vacum/overtryk i en motor med Membran på, se efter utætheder, der kan lukke luft ind/ud...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 28-09-05 19:58

Og så skulle der selvfølge stå, mellem cylinder og karburator, selv bare en lille utæthed i filteret kan lave ravage