/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
A4 størrelse
Fra : Gogzi
Vist : 908 gange
200 point
Dato : 27-09-05 13:35

Ja det er nok MIG, der er små-dum men er der EN, der kan hjælpe mig:
Jeg har modtaget et word-pad dokument. Problemet er at domkumentets format er større end A4 størrelse, så når jeg printer det ud, får jeg ikke det hele med.
Kan man ændre format, og hvis ja, hvordan gør jeg så.??????
Gogzi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 13:38

har du word - så kan du skalere - Klik på den ønskede indstilling i boksen Skaler til papir under Zoom.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 13:45

du kan også med held redigere i dokumentet ved at få vist udskrift og derpå tilpasse det (måske med mindre typer eller mindre afsnit osv)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 13:47

Sådan ændres et WordPad-dokuments sideopsætning
Klik på Sideopsætning i menuen Filer.
Foretag en af følgende handlinger i dialogboksen Sideopsætning:
Klik på en størrelse i Størrelse for at ændre papir- eller konvolutstørrelsen.
Klik på et bakkenavn eller en dokumentføder i Kilde for at ændre papirkilden.
Klik på Stående for at udskrive dokumentet lodret. Klik på Liggende for at udskrive dokumentet vandret.
Hvis du vil ændre margenerne, skal du skrive en margenbredde i en af boksene Margener.
Klik på Printer for at ændre printerindstillingerne.
Bemærk!

Hvis du vil ændre måleenheden til tommer, centimeter, punkter eller pica, skal du klikke på Indstillinger i menuen Vis, klikke på fanen Indstillinger og derefter klikke på den ønskede måleenhed

det her i menuen hjælp i wordpad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-05 13:49

Klip teksten ud og sæt den i et worddokument, så passer det med din printer automatisk - det du har fået er det amerikanske format.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-09-05 13:50

1) Åbn dokumentet i Wordpad - vælg "Filer" - og "Sideopsætning" - check at det er A4 format, og justér evt. marginer.
2) Lav en "Vis udskrift" - kan det være på een side nu? - så skriv ud.
3) Kan det ikke, så markér hele teksten (CTRL+A) og vælg en lidt mindre skrifttype i værktøjslinien, og gentag pkt. 1+2

mvh berpox

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-09-05 13:50

Når du vælger print kommer du ind i printerens program, der kan du vælge forskellige formater, vælg Skaler til papir og vælg A4.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 13:53

off topic - i wordpad kan man ændre størrelsen under størrelse - øhhh- den kan jeg ikke finde - nogen der kan ??????

undskyld for indbrud i din tråd Gogzi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-05 13:56

Mirit

Filer-sideopsætning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 13:59

refi ja - nemlig - men den er der ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-05 14:01

Du har ødelagt din komputer (beklager sidespringet)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-09-05 14:02

Jo - wordpad er der en "filer" "sideopsætning" - jeg har lige brugt den! (ihverttilfælde her i min Windows2000 !)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:03

refi - sikkert - berpox - tjah den burde være der men er der ikke (xp)

ikke mere om det nu