/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Særmen fryser
Fra : anetteogjesper
Vist : 489 gange
30 point
Dato : 27-09-05 12:57

Hej

Jeg har lige købt spillet "battle for troy" og glædede mig til at spille det. Men da jeg havde instaleret det og startet det og lige var gået i gang, fryser det skærmen, så jeg intet kan gøre uden at trykke på sluk knappen, ikke engang ctrl+alt+del virker. Hvad er der galt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 13:30

har du checket om du er virus og spy fri ????

Husk at når du kører spil skal du køre alm vedligeholdelse ret ofte - især diskdefragmentering.

og... sørg for at køre med så lidt processer som muligt - det letter spillet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 13:32

ps - det er altid en god ide at genstarte lige efter at have installeret et program

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:02

et lille ps- kig på spillets recourser og se om maskinen har plads nok og ram nok

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 27-09-05 18:02

Hej

Jeg har rigelig plads, komplet ny computer og den er virus fri... Jeg kan sagtens spille andre spil og har ikke været ude for at de har frosset det hele på den måde.... Ps. selvfølgelig har jeg genstartet, men der er stadig problemer....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-09-05 19:13

Haløjsa
Har du tjekket spilproducentens hjemmeside http://www.valusoftsupport.com/KBArticle.asp?kbid=3245. Prøv evt. at installere directx 9.0c igen. Hvilket grafikkort er der i din maskine?
En splinterny maksine kan sagten have fejl i BIOS', så tjek lige om der ikke allerede er en BIOS opdatering. At du sagtens kan spille andre spil betyder ikke at du kan spille ALLE spil.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 29-09-05 10:45

hvor stort er dit grafik kort egentlig?
en af mine venner havde samme problem så købte han et nyt grafikkort og så fungede det.
det kan også være at din cmos's batteri er ved at dø men det er det kun hvis den fryser ellers...
Hilsen: Chrazqx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-09-05 10:54

har du også forsøgt at få direkte support ??????????

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 29-09-05 14:44

Det er en ny bærbar og grafikkortet skulle være godt nok...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-09-05 21:53

Haløjsa nu bliver det sjovt anetteogjesper!!!
En bærbar med et grafikkort der er "godt nok", hvad er lige godt nok??? Det er da et ret svævende begreb. Tekniske oplysninger tak. Men når maskinen nu er så supergod og ny, hvorfor så ikke spørge der hvor du har købt den??????????

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 30-09-05 19:27

nemli ja brassovitski.
en bærbar har en helt anden dimension af hardware der muligvis er "godt nok" men ikke nødvendigvis er lavet til spil.
en bærbar's primære formål er jo egentlig at man hurtigt kan komme til en pc og lave en mindre opg.
Hilsen: chrazqx

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 30-09-05 19:27

nemli ja brassovitski.
en bærbar har en helt anden dimension af hardware der muligvis er "godt nok" men ikke nødvendigvis er lavet til spil.
en bærbar's primære formål er jo egentlig at man hurtigt kan komme til en pc og lave en mindre opg.
Hilsen: chrazqx

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 30-09-05 22:15

Ja, men det her er faktisk købt som værende en stationær. Det er en Dell Inspiration 9100 med dobbelt ram

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-10-05 08:31

HI! HI! HI! Nu bliver det da rigtig sjov. En bærbar købt som værende en stationær? Kan du ikke lige sende et billede, den må da se lidt speciel ud.
Vi mangler stadig tekniske oplysninger????????????????????????????????????????????????????????????
Hvad er det for en maskine, hvad er det for et grafikkort, hvor stor er harddisken, er det onboard grafik som bruger shared RAM, osv. Hit med det alle oplysninger, hvis du vil gøre dig forhåbninger om at få noget fornuftigt hjælp.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-10-05 08:36

Hej igen
Jeg har ikke lige tid mere lige nu, men var lige forbi DELL's hjemmeside, og fandt ikke noget om Inspiron 9100, men jeg forsøger igen senere.

Hej så længe

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-10-05 21:16
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-10-05 21:17

PS: Hvis ikke du har helt styr på hvordan man opdaterer BIOS så læs instruktionsteksten meget grunddig og følg den nøje.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 01-10-05 21:55

Hvor ser jeg hvor gammel bios er?
Og det med grafikkort m.m?

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 30 point
Dato : 01-10-05 22:47

Efter dit sidste spørgsmål at dømme, er det nok ikke lige noget du selv skal begynde på. Hvis ikke du ved hvordan du kommer ind i BIOS og ikke ved hvordan man ser hvilken driverversion dit grafikkort er, så synes jeg helt bestemt ikke du selv skal begynde at pille, men få en der ved hvordan man gør til at hjælpe dig. En forklaring på update af BIOS er der på samme side som du henter updaten.
Hvis du bor i nærheden af Vejen/Kolding, skal jeg gerne hjælpe dig, giv lige et praj.

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 16-01-06 20:40

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-01-06 15:26

Hmmmm!
Hvad var lige løsningen??? Nysgerrrig er man jo. TIHI!