/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
d:/ er ikke et gyldigt Win32-program
Fra : anetteogjesper
Vist : 8964 gange
30 point
Dato : 27-09-05 12:54

Hej

Jeg har et spil jeg gerne ville spille (helt nyt). Det hedder caesar 3. Men når jeg vil køre CD'en skriver den "er ikke et gyldigt Win32-program", hvad betyder det og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet?

mvh
Anette

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 27-09-05 13:06

Jeg går ud fra at du køre windows XP?
Prøv at højre klikke på genvejen til spillet, vælg fanebladet Kompabilitet, sæt flueben i kør dette program i kopabilitets tilstand for: og vælg Windows98/win ME.
Håber det hjælper

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 27-09-05 13:08

Glemte lige at skrive at du skulle vælge egenskaber efter at du har højre klikket på genvejs ikonet.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 40 point
Dato : 27-09-05 13:44

caesar III er "gammelt" og oprindelig til 95/98.

Sandsynligvis får du det IKKE til at virke under XP http://www.ntcompatible.com/cdetail6543.html

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-09-05 16:31

Kører ældre spil og programmer

Hvilken XP bruger har ikke prøvet at starte især lidt ældre programmer - spil osv og få den irriterende fejlmeddelelse:

...\windows\system32\autoexec.nt.Systemfilen er ikke egnet til at køre MS-DOS- og Microsoft Windows-programmer.

Her er den løsning der næsten altid virker:

Du skal tjekke, at filen autoexec.nt ligger i mappen c:\windows\system32 (eller d:\...hvis dét er dit HD-drev...). Hvis den ligger i c:\windows\repair, så skal den kopieres over i mappen system32.

Klik evt. Start, Søg
Søg så på ordet autoexec.nt
Hvis filen ligger i repairmappen, så højreklikker du på filen og trykker kopiér. Derefter finder du system32 mappen, højreklikker på den og trykker Sæt ind. Nu ligger filen det rigtige sted!

Simpelt, ik' ? Nu kan du sikkert køre dine (ældre) programmer igen!!

Hvis ikke dette skulle virke så gå ind på dette site og tag den lange besværlige vej:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324767

Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-09-05 16:46

TILLÆG

PRØV OGSÅ LIGE DETTE HER

Kom din cd med spillet eller programmet på i dit drev (luk ned hvis cderen selv starter op)

Klik på start-alle programmer-tilbehør-klik på Guiden Programkompatibilitet
” Hvis du har problemer med et program, der fungerede korrekt i en tidligere version af Windows, hjælper denne guide dig med at vælge og teste de kompatibilitetsindstillinger, der muligvis kan løse disse problemer.”

Klik på næste

Sæt flueben i-Jeg vil bruge programmet i cd-rom-drevet-og klik på næste

Her sætter du et flueben i - Microsoft Windows 98 / Windows Me-og klikker på næste

Her kan du vælge-Vælg visningsindstillinger for programmet-så klikker du på næste igen

Så klikker du igen på næste-så skulle spillet eller programmet ellers gå i gang med at blive installeret
(Hvis ikke-ja så kan spillet eller programmet ikke bruges til XP)

Til sidst bliver du spurgt om xp skal vælge denne Programkompatibilitet for spillet eller programmet her siger du ja

MVH
Brian

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-10-05 19:10

Tak for svaret refi..... men jeg fik det til at virke, dog med hjælp af dit link, for jeg åbnede d drevet dereftede trykkede jeg kør og kunne faktisk installere programmet...