/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Glasvæv hæfter ikke :(
Fra : kipumi
Vist : 3963 gange
50 point
Dato : 27-09-05 12:44

Mit glasvæv vil ikke hæfte ordentligt på den bare pudsede væg. Dvs det vil den, hvis jeg klistre en hel spand på. Det gør jeg med en lille rulle. Kan jeg gøre noget anderledes ? Jeg har brugt en halv spand til 2 baner.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-05 12:51

Du skal give væggen noget forankringsgrunder først, ellers sker der det du har oplevet, at væggen suger alt for meget lim og vævet ikke vil sidde fast.
Forankringsgunderen går ind og mætter pudset og lukker af så limen ikke bare bliver suget ind i det.

mvh dova

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-09-05 14:37

som dova (silvan et pt MEGET DYRE prøv røverkøb www.roverkob.dk )

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-05 16:43

Det kan også købes i jem&fix... Kvalitet behøver man heldigvis ikke at tænke rigtig meget på når det kommer til forankringsgrunder

Vaxen

Accepteret svar
Fra : lillespir

Modtaget 50 point
Dato : 27-09-05 17:17

Hej Kipumi.
Her i huset har jeg brugt lim fortyndet med vand.
5 liter lim blandet med 5 - 7 liter vand
Rullet på, ladet tørre.

Hilsen Rita

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 27-09-05 17:23
Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 27-09-05 18:09

Tak for svaret lillespir.
Jeg prøver den med limen : er det den samme lim, som jeg har i forvejen til væggen ??, der skal fortyndes (altså ikke væggen)

De to baner jeg har sat op, er der nu en masse luft indenunder. Jeg holder lige en pause i dag, - min afgivende varme kan varme et helt hus op :)

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 27-09-05 18:52

Hej Kipumi
Tak fordi du valgte mit svar.
Ja det er samme lim,men hvis du ikke har nok til vævet bagefter, kan du bruge tapetklister hvis du har det liggende.
Jeg havde samme problem som du, men det var i en weekend så gode råd var dyre,
derfor prøvede jeg at fortynde lidt lim med vand,rullede det på og lod det tørre til næste dag.Det virkede.
Den nye spand med lim blev taget i brug, limen kom jeg på med en kalkkost, derefter satte jeg vævet op,bankede luftlommerne ud med en tapeserkost.
Da vævet var tørt, og jeg opdagede at der var nogle få men små lommer,smuttede jeg på apoteket efter en stor kanyle og en nål med et stort hul i, den fyldte jeg med lim og sprøjtede det ind i luftlommen klappede på den og væk var den.
Det jeg har sat op her, har nu siddet i 11 år,det har blot skiftet farve.

Ja! det giver varmen to gange.
Held og lykke med dit arbejde
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 28-09-05 17:01

det er grunden til at man bruger forankringsgrunder så er man fri får en tur forbi apoteket