/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
Hjælp til formulering i ansøgning.
Fra : Iboga
Vist : 3894 gange
50 point
Dato : 27-09-05 10:07

Hejsa.

Jeg har denne her skabelon til mine ansøgninger så jeg kun lige skal rette firma navn, dato og stilling og etc etc.
Overskriften er "Kontorelev - som vil fremad med vilje!!!"

Nu sidder jeg så med denne her job annonce hvor der står "kontorelev - handel", og jeg ringede og spurgte dem og de sagde at det er en kombination af begge.

Hmm ok, så jeg spurgte en kollega og han foreslog at jeg skrev "Kontorelev - som vil fremad indenfor handel!"

Hvad synes du? Andre gode ideer?

pft.
Jennifer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-09-05 10:32

Det er altid en god ide at bruge deres egne ord i en ansøgning det virker hver gang og når du beskriver dig selv lægger du dig også tæt op af deres eegne ord feks .hvis man skal være specielt god til bogføring så er det jo noget du er ekspert i God Jagt
Mvh Sune

Kommentar
Fra : syllesen

Dato : 27-09-05 16:58

Hejsa..
Ja det kan du sagtens skrive,du skal bare altid kunne leve op til din ansøgning og forsvare den hvis de stiller spørgsmål..
Husk at svage sider behøver ikke være negativt for hverken dem eller dig.. Held og lykke..
Mvh sylle

Kommentar
Fra : columbine99

Dato : 07-11-05 15:52

Skabeloner...hmm, skabeloner skal KUN bruges i nødstilfælder. I dette tilfælde lyder en skabelon som en dårlig ide, da det lyder som om at de søger en ambitiøs og selvstændig person.

At skrive ansøgninger er en lang og besværlig proces, som kræver at du arbejder meget med din ansøgning og finder ud af hvad du er god til og hvad det pågældende firma står for. Det vil sige: har de nogle firmaprincipper f.eks. dresscode eller omgangstone, hvilke varer/ydelser tilbyder de - alt dette kan du finde ud af på flere måder. En af måderne er at søge på internettet eller tale med en ansat i firmaet.

Herefter kan du lave en liste over de ting, som firmaet værdsætter og sammenligne med de ting som du
værdsætter i et firma. Er der sammenfald kan du skrive at du værdsætter x-værdi fordi..., eller at du gerne vil
arbejde med x-værdi fordi..., det er vigtigt at du forklarer hvorfor

Du skal med andre ord fremhæve og skrive om ting/evner som du kan bidrage med og er god til, men lad være
med at skrive ordene ordret af efter en tekst... det SKAL være dine egne ord

Du skal først og fremmest bruge dine egne ord og formuleringer, da din ansøgning enten ligner en af mange eller siger noget, som du ikke kan stå inde for og sidst men ikke mindst skal den være ærlig! Og det kan altid ses, hvis man bruger en skabelon, nogle gange tolkes det, at anvende en skabelon som at man ikke gider at arbejde for det firma, andre gange tolkes det som om, at man ikke kan formulerer eller tænke selv...

Men ellers vil jeg foreslå at du anvender den samme overskrift på din ansøgning: "Kontorelev - som vil fremad med vilje!!!" og derefter skriver hvorfor samt hvilke gode egenskaber som du har og som de ikke kan undvære. Er der nogle ting som du ikke kan eller kender til, så skriv evt. noget om at du synes at de er interessante og at det kunne være spændende at lære fordi...

Men jeg kender det selv og har også anvendt skabeloner og ved hvor svært det er at skrive en god ansøgning. Har du ikke nogen som kan og vil hjælpe dig med at skrive en ansøgning? F.eks. venner og familie, lære eller en jobkonsulent. Hvis du er tilknyttet AF er de som regel flinke til at hjælpe.

Held og lykke med din ansøgning!

Annuller spørgsmålet
Fra : Iboga

Dato : 07-09-06 18:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål