/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Erfaringer med Sachs "Mad Ass"
Fra : nebis
Vist : 558 gange
200 point
Dato : 27-09-05 03:01

Har udset mig en Sachs "Mad Ass" scooter/knallert, og vil nu høre for/imod den?

Jeg skal køre ca. 16 km hver vej hver dag (Kbh.-området), helst i alt slags vejr

Har du nogle erfaringer med den og det danske vejr?

Skal sådan en iøvrigt indregistreres eller andre mer-omkostninger, hvis man nu vælger at købe den brugt?
I så fald hvad koster det?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-09-05 10:56

Hvis det kun er en 30er knallert, skal du tegne ansvarsforsikring på den, og det koster omkring 650-800/år, alt efter hvilket forsikringsselskab du vælger.
Hvis det er en 45-knallert(EUknallert) er der nummerplade på, og så skal den registreres med dig som ejer, og tegnes forsikring, og så skal du have kørekort (bilkørekort eller MC-kørekort) for at køre på den.

Jeg kender ikke så meget Madass-modellen, kun læste jeg i en anden tråd her på siden, at der havde været en del klager over fejl og defekter på modellen.

Den er som en af de få knallerter udstyret med katalysatorudstødning, og det kan være en dyr fornøjelse og skifte ud hvis det bliver nødvendigt. (kan ikke køre med uoriginalt for så tager motoren skade).
Og så er modellen med 4 trins gearkasse, hvor de fleste andre scootere/knallerter i dag er udstyret med variogear ("trinløs gear" = start, drej gashåndtaget og du kører)

Har hørt nogen klage over kørestillingen, at man sidder dårligt hvis man har en vis højde.

Men en smart model, det er det.

mvh dova

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 28-09-05 16:45

hvis du er 180 eller der over er den for lille til dig (knallerten) du kan godt sidde på den og men sider af ik godt
hvis du er under 180 så syntes jeg du skal købe den .

det der med fejl og defekter på modellen det er der ca på hver 4 knallert (25 %) af dem hvis den er brugt så er der mindre risiko for at der er noget gal (skal ha kørt min 1000 km for at fejlen kommer )

Accepteret svar
Fra : tronddk

Modtaget 200 point
Dato : 11-10-05 00:19

husk at lukke dette spg når du har fået svar

Godkendelse af svar
Fra : nebis

Dato : 12-02-06 19:17

Tak for svaret tronddk.