/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
Correct me IF I´m wrong ....
Fra : Fnollerpige
Vist : 531 gange
40 point
Dato : 23-10-02 16:16

ja ja ved det godt - forkert kategori, men vidste ikke hvor jeg ellers skulle skrive mit spørgsmål.

Jeg har idag modtaget et - på mig lidt mistænkeligt tilbud - der går på et firma ved navn Convita ( !!! ) tager jeg meget fejl, hvis jeg i mine undersøgelser skulle være stødt på, at det minder usigeligt meget om de hersens pyramide selskaber der var en del om i medierne for noget tid siden.

Vil bare høre om andre oss`hælder til den teori, at det da vist ikke er et helt lovligt koncept.

Måske endda nogen har et indgående kendskab til den slags firmaer. ( og især til dette Convita halløj ! )

Håber at høre fra jer .....

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 50 point
Dato : 23-10-02 16:26

Hej Fnollerpige

Såvidt jeg kan se, forholder det sig ikke sådan. Kontrakten for medlemskab gar jeg fundet her:

http://www.dk-trade.com/lavpristelefoni/diverse/conv.pdf

Jeg kan se at det er en klub der har til formål at give medlemmerne kvalitetsprodukter til "fornuftig" pris. Mod at man betaler et årligt kontingent.

Jeg må indrømme at det ikke er noget der tiltaler mig overhoved, dertil er det for "kuponhæfte" agtigt, det lugter lidt for meget af hurtige penge og smarte fiduser syntes jeg. Pyramidespil syntes jeg dog ikke det lugter af

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-10-02 17:15

srhansen - tak for svaret - tror jeg glemte at understrege det drejede sig om de betingelser der gælder for Convita´s forhandlere - det er dem der minder mig lidt vel meget om konceptet i pyramide spillene.

sender et link med så du kan læse betingelserne - måske det siger mere.
( indrømmet : har kun lige skæmmet teksten )

http://www.designeren.net/xtra.htm

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-10-02 17:38

Hej igen

Ja det er lidt pyramidespilagtigt -lol

Jeg tror du gør klogest i at holde dig væk, der er ikke noget der kommer nemt i denne verden.
Hvis du beslutter dig for at prøve, bør du dog sikre dig at du kan forlade når det det passer dig, uden at være forpligtet til noget både økonomisk og af en hver anden art iøvrigt.
Jeg tror dog også de får svært ved at erobre markedsandele fra de etablerede teleselskaber. Teleselskaberne har i forvejen svære tider.

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-10-02 17:51

Tak for svaret srhansen ,o)

godt så ser du det samme som mig srhansen *G ( havde aldrig tænkt mig at deltage ) - men mit spørgsmål kommer sig af at vedkommende der har sendt mig dette har fået min mailadresse fra en konsulent der er hyret af Arbejdsformidlingen, og omtalte konsulent mente det var en god idé *GG*.......

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-10-02 19:43

Hej igen

Der kommer sjovt nok noget om netop dit problem i aften på dr1, men i forpræmieren afslørede de at det var noget skidt

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-10-02 19:44

Vist nok i pengemagasinet, hvis jeg husker ret.
Hav en god aften

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-10-02 20:04

srhansen - ok det vil jeg da se *S - og så ellers himle op imorgen når jeg alligevel møder pågældende konsulent *LOL*

Ha`det godt .......

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-10-02 20:10

Hej med dig igen srhansen - har lige tjekket Text TV og det kommer fra DR kl. 21:25 og ifølge omtalen på text tv, ser det ikke ud som om at det bliver et program i deres favør *G - der står som jeg oss´var inde på " det minder mest af alt om pyramide spil "

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 23-10-02 20:38

Hej igen

Ja netop lol, de brugte faktisk ordet pyramidespil flere gange i det indslag jeg så. Så dine antagelser var rigtige.
Sig mig får du besøg af en af deres sælgere ? Tør du godt lade ham komme inden for ? Nok bedst at smide alt væk der kan skrive inden han kommer, inden du får set dig om har han solgt dig et nyt telefonabonement -lol.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-10-02 20:42

srhansen ---- naaaah han kommer ikke ind her, han havde fået mit telefon nummer af hende AF konsulenten ( og hun kan vente sig kan hun *GG* ) han ringede og spurgte om jeg var interesseret - jeg starter op som selvstændig og han ville gerne have mig ind ( antageligt p.gr.a jeg nu får CVR nr. .... naj den slags mennesker lukker jeg IKKE ind

Kommentar
Fra : sephia

Dato : 07-12-02 13:51

Der er faktisk temly meget Pyramidlignende udbudt via AF.

Gode kendetegn:

Der tales meget om de fantastiske indtjeningsmuligheder, i et sprog man ellers kun møder på tv-shoppen.
Der tales ikke om hvilken indsats man faktisk skal yde, i hvert fald kun i meget tågede vendinger.
Der stilles ikke nogen krav til dine personlige kvalifikationer.
Man skal beatale penge før man kan tjene nogen (får du selvfølgelig først senere at vide.)

Det er i øvrigt ikke nok at sikre sig at man til enhver tid kan træde ud, hvis pyramidespillet bliver opløst efter at man er gået ind i det, bliver din indtjening konfiskeret, udgifterne derimod hænger du på.

Både politi og skattevæsen har specielle taskforces til optrævling af detteher.

Jeg er ret forarget på AF.

mvh sephia

Kommentar
Fra : sephia

Dato : 07-12-02 14:02

Der er faktisk temly meget Pyramidlignende udbudt via AF.

Gode kendetegn:

Der tales meget om de fantastiske indtjeningsmuligheder, i et sprog man ellers kun møder på tv-shoppen.
Der tales ikke om hvilken indsats man faktisk skal yde, i hvert fald kun i meget tågede vendinger.
Der stilles ikke nogen krav til dine personlige kvalifikationer.
Man skal beatale penge før man kan tjene nogen (får du selvfølgelig først senere at vide.)

Det er i øvrigt ikke nok at sikre sig at man til enhver tid kan træde ud, hvis pyramidespillet bliver opløst efter at man er gået ind i det, bliver din indtjening konfiskeret, udgifterne derimod hænger du på.

Både politi og skattevæsen har specielle taskforces til optrævling af detteher.

Jeg er ret forarget på AF.

mvh sephia