/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Oasis - hvilke syntetiske lyd??
Fra : marcmus17
Vist : 442 gange
200 point
Dato : 26-09-05 23:32

Ja som det ovenfor er antydet er jeg nu ude efter at finde ud af, hvilke syntetiske lyde det er Oasis egentlig har taget fat på, på albummet "Standing on the shoulder og Giants"... Og evt. om de kan efterlignes i nogenlunde grad uden mix-board (til brug v. Live-performances)...???

Det drejer sig om de 3 tracks "Who feels love?" , "Little James" og "Gas Panic"???

Jeg ved den er svær.... Men jeg håber en eller anden kandu´er kan hjælpe mig...

På forhånd tak:)
Mvh. Musen

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 27-09-05 12:38

Jeg tror det er et Mini Moog de bruger...

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 27-09-05 22:32

Upyoursmate:>
hmm... med frygten for at lyde dum spørger jeg alligevel.. ??hvad er "Mini Moog"??

Gælder dette Alle 3 tracks...???

Og i hvor høj grad vil det være mulight for mig at efterligne dette Live??

Mvh. Musen

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 200 point
Dato : 29-09-05 15:45

En minimoog er en analog synthesizer. Men det er bestemt ikke en minimoog der bliver brugt. Lyden er ikke "varm" nok. Mark Stent, som producerede pladen har sit eget protools baserede studie i london (macintosh baseret). Så der er med 90% sikkerhed tale om en softwaresynth.

Hvis du ikke har noget imod at have en computer i dit setup på scenen, så er det vel bare den vej du gør det

Vh fluffy

Godkendelse af svar
Fra : marcmus17

Dato : 01-10-05 09:14

Mange tak for svaret fluffyclaus.

Jeg må åbent og ærligt erkende... jeg havde ikke selv tænkt på at grave dybere i Mark Stent´s tools...

Det kommer bestemt til at gøre det en del nemmere for mig at arbejde videre med det...

Endnu en gang... Mange tak

Mvh. Marc