/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
grimme fingre...
Fra : hubi
Vist : 1127 gange
50 point
Dato : 26-09-05 21:12

hey.. jeg har et lille problem med mine fingre. når jeg går i bad eller har mine fingre i vand noget tid, så bliver det uderste af fingeren hvid. jeg tror det er fordi huden suger noget vand. jeg har pøvet at file det væk flere gange, men kan aldrig få det hele væk..
nogle der kan hjælpe, det er virkelig grimt...

venlig hilsen...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-09-05 21:28

Tal med din læge.

Du kan have allergi.

Måske er du for længe om at tage dit bad.

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 26-09-05 21:46

jeg tager længe bad, men sys det kommer rimelig hurtigt....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-05 22:10

det lyder egentlig meget normalt - hvis du bader længe vil det se sådan ud - prøv at lægge mærke til om det er det samme med dine fødder - ved fodbad - hvor de er i vandet længe.

er du i tvivl så kontakt din læge

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 26-09-05 23:24

Det er et helt normalt fænomen og kaldes "vaskekonefingre". Nogen døjer mere med det end andre.

Og det bliver slet ikke bedre af at du prøver at slibe det af.

Jeg vil næsten gætte på, at din hud på fingrene er meget tør.

Jævnlig brug af en god håndcreme der blødgør og tilfører huden fugtighed, kan hjælpe på det.

mvh dova

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 27-09-05 01:49

Er det bare rynker i fingre / fødder,,, så prøv noget pattesalve fra Hnyborg, eller anden lotion, der virker blødgørende.
I nødstilfælde kan du bruge madolie/smør,,, smager godt, det tager ubehaget...
Eller er der tale om udvækst under dine negle, der viser sig, som en "nærmest vorde" ?????

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 27-09-05 03:35

ELLER`S gå til lægen, han har tavshedspligt...........""""!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 14:46

hvis det ikke skyldes noget andet - så er det noget så almindeligt - så ingen grund til panik.
Min datter så helt forkert ud efter bad som lille - hvid som bare den på hånd og fødder - det gik dog i sig selv

Godkendelse af svar
Fra : hubi

Dato : 27-09-05 18:53

Tak for svaret dova.