/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Ombygningsspillet og flashplayer
Fra : tukols
Vist : 934 gange
300 point
Dato : 26-09-05 17:58

http://www.ombygningsspillet.dk/

Hver gang jeg går ind på siden, kræver den at jeg reinstallerer flashplayeren. Jeg har ikke problemer på andre sider, og vil da gerne høre om I kan gå ind på siden, og om andre har problemer, og ikke mindst om der er nogen der har en løsning.

PS. Det er en privat computer uden anden firewall end windows egen.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-05 18:16

Ingen problemer med flashplayer her. Men desværre heller ingen løsning til dig

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-09-05 18:19

Jeg har ingen problemer med siden, men jeg har også den seneste Flashplayer ver. 8 indstalleret.
Det kan være fordi at du har en ældre Flashplayer indstalleret, der er kommet en ny version 8 - prøv at indstallerer den herfra http://www.macromedia.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash&promoid=BIOX og se om det ikke hjælper.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-09-05 18:45

bentjuul: Takker, men nu er det macromedia flasplayer 8 jeg har installert, og også den de "linker" til når jeg får det røde kryds.
Det er sk..... irriterende. Har været inde på macromedias hjemmeside, og der er der ingen proglemer med at se "flashen". Kun den her side.
Jeg har mailet til admin på bygningsspillet, og de mener at jeg enten har en "arbejdscomputer" med udvidet security (Hvad jeg ikke har), eller også at min flashplayer er forkert installeret. Det skal siges jeg har af og re installeret op til flere ganger. Og det er da underlig det kun er den her side.

Fint med nogle tilbagemeldinger Nordstedt. Det var også hvad jeg efterlyste. Gerne også fra flere.
Spøjst problem

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-09-05 18:48

PS. Har hentet fra den side du linker til ang. installation. Den fortæller min at min flashplayer er installeret.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-09-05 19:23

Så tror jeg ikke det er Flashplayeren der er problemet - men måske dine internetindstillinger, men prøv først at slet dine Temponary Internetfiles og evt at slå dine firewall fra når du prøver siden igen , men husk at slå den til igen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-09-05 19:41

Hej.
Nu fik jeg programmet hos Macromedias hjemmeside til at teste hvilken flashplayer der var installeret! Den kom ud med at det var 7éren!
Altså. Jeg har nu afinstalleret Macromedia Player 8 (som jo var det min computer sagde jeg havde installeret i tilføj og fjern programmer) Og downloadet og installeret en gang mere. Det er kun 10 gang tror jeg. Lige nu kører det godt, og når jeg nu igen tester på siden, så kommer den rigtig op.
Nå må vi jo kun håbe den bliver der!
Jeg afventer lige til i morgen for at se om det stadig virker.

I bestræbelserne på at få løst dette problemet, har jeg skam helt afinstalleret min Norton Internet Security, og installeret Norman Antivirus i stedet, og kører lige nu med Microsofts egen firewall. Det må da ærligt indrømmes at min computer er blevet "vesentlig" hurtigere.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-09-05 19:47

Godt du fik det til at virke - og selvfølgelig virker det også i morgen

//bentjuul

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-09-05 23:46

hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-09-05 00:53

Nej for .............Så er den gal igen. Prøvede at gå ind nu, og får - den samme meddelelse. Det røde kryds og besked om at dette sted kræver installation af Macromedia Flash Player 8.

Computeren har ikke været genstartet og har hellere ikke kørt noget program.............jo, jeg har spillet Gold Miner. Hm..........kan der være noget der som "nedinstallerer" min flashplayer til en tidligere version? Det må tjekkes i morgen.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-09-05 17:09

Det er helt sikkert at det er her problemet ligger.
Hver gang jeg har været inde på Gold Miner, kræves der ny installation af flashplayer 8 når jeg igen går ind på ombygningsspillet.

Hm..........nogen der ved hvordan dette løses?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-09-05 17:36

Prøv at afindstaller spillet slet herefter evt. mapper til spillet og få afinstalleret ældre Flash Player og indstaller så Flash Player 8.
Når det virker så prøv at genindstaller Gold Miner igen, men vær opmærksom på at spillet ikke indstallerer en ældre Flash Player.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-09-05 18:05

Jeg var ellers sikker på at ovenstående ville virke bentjuul. Men nej. Problematikken er nøjagtig den samme.
Det er en automatiseret installation af spillet, så der kommer ikke noen valg. Det eneste jeg kan vælge, er hvor spillet skal installeres. Tror ikke det vil gøre den store forskel at installere på et andet drev.
Lavede en søgning på spillet og flashplayer efter afinstallationen for at sikre mig alle mapper var slettet. Var igennem alle programmapper også de shared.

Møgspil!!
Men der er altså noen der er veldig glad for det.

Hilsen tukols

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 300 point
Dato : 27-09-05 18:44

Men underligt nok så kan jeg se siden med Flash Player 7.
Problemet er, at den installation du laver med FP 8, er en indstallation der kun virker i Browseren.
Du kan prøve følgende: Gå i kontrolpanel og her åbne Mappeindstillinger. Når du har åbnet mappeindstillinger vælges fanebladet Filtype. Rul ned gennem filtyperne til du kommer til SWF og marker denne - tryk på knappen Skift og vælg så Flash Player 8
hvis du kan - men jeg tror ikke du får denne mulighed pga ovenstående.

Så nu er jeg desværre tom for ideer..........

//bentjuul

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-09-05 20:10

Nej, det fik jeg ikke til at virke.
Men du skal have mange tak for førsøget.
Jeg prøver mig evnt. inde på Macromedias hjemmeside, hvad de siger der.
Men OK. Problemet er jo kun halvt, i det jeg har fundet ud af hvad det er. Men lige godt s.... irriterende.

Jeg lader lige spørgsmålet stå et par dager, og ser om der er andre der evnt. kan have et input.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 27-09-05 20:35

Jeg kan oplyse at jeg i Internet Explore bruger Flash Player 8, hvorimod til mit Flash MX 2004 er det Flash Player 7 der afspiller swf på computeren.

Hvis du har mulighed for det, så kunne du prøve at downloade hele Flash 8 Basic her
http://www.macromedia.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=flashbasic det er en 30 dages gratis version, og jeg mener at du samtidig vil få indstalleret en Player 8 der kan spille udenom Browseren - sådan var det med versionen før, altså den der hed Flash MX 2004, det kunne måske løse problemet hos dig.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : tukols

Dato : 30-09-05 11:14

Tak for svaret bentjuul.

Nu er det sådan at er det noget jeg intet ved om, så er det flash og hvordan det virker. Jeg accepterer det uungåelige at Gold Miner går ind og laver kuk i sagerne. Jeg vil evnt. rette en henvendelse til producenten af spillet, og høre nærmere der.
Men tak for alle de gode forslag og hjælp.
tukols

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-09-05 11:31

Tak selv tukols - jeg håber du får held med din henvendelse til producenten.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 30-09-05 11:41

Har lige skrevet og forklaret situationen til Game Rival som siger de har udviklet spillet. Skal nok give en tilbagemelding.

tukols