/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford Sierra?
Fra : binky
Vist : 869 gange
100 point
Dato : 26-09-05 15:56

Jeg har før læst gode svar om Ford Sierra. Jeg vil gerne vide, om der findes noget, der hedder en simmerring (ved ikke, om det er korrekt stavet), men det har noget at gøre med generatoren. Bilen, det drejer sig om, er en Ford Sierra 2,0i CLX årgang 1992 med automatgear. Dyret har DOHC-motor.
mvh
binky

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-09-05 17:13

Helt nøjagtig, hvad er problemet med den generator?

Der findes da noget der hedder en simmerring, det er en "pakdåse", gummi/plastic-ring, der normalt skal holde olie eller anden væske lukket inde.

mvh dova

Kommentar
Fra : binky

Dato : 26-09-05 17:45

Problemet er, at batteriet på bilen ikke ladede. Vi fik at vide, at det skyldtes generatoren. Den har vi fået udeskiftet, men vi var ikke ovre problemet med at skulle starte et eller andet sted, og så var der ingen strøm. Vores mekaniker, som vi købte bilen af i april, blev ved med at ævle om generatoren. Vi har konstant et batteri til opladning, men da vi kørte bilen til en anden mekaniker, fik vi at vide, at det var simmerringen, det var galt med. Jeg vil bare gerne vide, om der er noget, der hedder en simmerring på den model Ford Sierra, jeg nævner. Jeg kan ikke helt frigøre mig for en mistanke om, at vi bliver tørret godt og grundigt, for ham, vi købte bilen af, siger, der ikke er noget, der hedder sådan i den model. Han har derimod fundet ud af, at der skal ny motor i.Beklageligvis for os har vi ikke papirer, vi kan nagle ham på, så derfor:
PAS PÅ, HVIS I HANDLER BIL HOS EN PRIVAT, DET KAN BLIVE MEGET DYRT, HVIS I IKKE FÅR NOGEN GARANTI MED.
mvh
binky
SÅ HERMED EN ADVARSEL:

Kommentar
Fra : binky

Dato : 26-09-05 18:28

Undskyld, jeg fik byttet om på linierne.
mvh
binky

Kommentar
Fra : buggyman

Dato : 26-09-05 18:46

Selvfølgelig er der simmerringe i en Sierra. Både på knastakslen og på krumtappen, men ikke i generatoren.
MVH. Buggyman

Kommentar
Fra : binky

Dato : 26-09-05 19:17

Jeg mener heller ikke i generatoren, men generatoren kunne ikke lave strøm, fordi simmerringen var smattet ind i olie. Altså må den jo skulle trække et eller andet. Den pågældende bilsælger og mekaniker påstår hårdnakket, at der ikke er noget, der hedder simmerring i den model, så der skal ny motor i, selvfølgelig for vores regning. Er det et billigt trick fra mekanikerens side? Det løber op i nærheden af de 8.000 kr. Vi ender garanteret med at have den dyreste Sierra nord for alperne.
En anden mekaniker, som påpegede det med simmerringen og samtidig en defekt toppakning, kan lave det for 6.000 kr.
Nej, man skulle have brugt pengene på en cykel.
mvh
binky

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-05 21:37

Du har simmringer i gearkassen, krumtappen.knastakslen. Du kan se at simringen er gåen ved at det lækker olje.Enten lækker det ud af motoren på udsiden som er let at se,eller mellem motor og gearkasse. Simringer har ingen ting med generatoren at gøre, hvis ikke det renner olje fra motoren og på generatoren. det er let at se.
Få en der har forstand på biler som du stoler på til at se på dn bil.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-09-05 23:01

binky det kan altså ikke engang betale sig at tænke på at reparere i motoren på så gammel en Sierra for så mange penge.

Og jeg har meget svært ved at forstå hvorfor en utæt simmerring skulle have noget som helst med generatoren at gøre......medmindre at hele generatoren, eller måske kileremmen er klistret til med olie.

Og hvis så toppakningen også er gået......
Måske har den svinet så meget olie, at kileremmen ´har gledet, så generator og vandpumpe ikke har kørt rundt....det kan også forklare at toppakningen er gået, for så er motoren blevet for varm og generatoren laver ikke strøm hvis den ikke drejer rundt..

Find en anden motor ved en hugger, eller find en hel bil i Den Blå Avis, og få en eller anden til at bytte motoren ud.

Du kan finde hele biler med ok motor helt ned til 3-4000,- i den årgang.

mvh dova

Kommentar
Fra : BirgerH

Dato : 26-09-05 23:30

Kære ven
Købeloven er også gældende ved handel mellem private. Prøv selv at tjek det. Så den der med OK garenti kan man godt glemme så vidt jeg er orinteret.
Ellers kan jeg tilslutte mig det du allerede har fået at vide.
Jeg kan derefter tilføje flg. De fleste mekanikkere har et spændings apperat som de holder om + polen på dit batteri mens motoren er i gang. Derved kan man se om generatoren lader med de ca 14 volt som den skal. Det tager 2 minutter at konstatere dette.
Hvis Generatoren er defekt kan man købe en brugt for to tre hundrede hos en Hugger. Få også mekanikkeren til at tjekke jeres batteri for om der skulle være en celle der er stået af. Dette kan du også selv ved at kigge ned i cellen; bobler en eller to af dem lidt eller slet ikke under opladningen er batteriet færtigt ( pas på øjnene).
Det sidste det kan være er at der sidder et laderelæ et eller andet sted i motorrummet der er dekekt.
MVH BirgerH

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 27-09-05 17:40

Jeg kan forstå at når det ekstra batteri som du lader på, kan starte motoren, hvorfor i alverden
så al den snak om at skifte motor. Der er kun 3 ting, generator, batteri og starter at forholde sig til, er generatoren skiftet, og den kan lade, er der kun batteri og starter tilbage. Iøvrigt når du siger at der ingen strøm er, kan det store lys så heller ikke lyse, for kan det, er det starteren der svigter, og det kan godt være periodisk. Der er gået hysteri i det, når man køber en bil der er 14-15 år gammel, er det meget almindeligt at de omtalte komponenter skal udskiftes, kør dog ind på et Ford værksted, de finder fejlen under 5 minutter, og så er du fint kørende indtil køleren,vandpumpen eller en af de andre ting det er naturligt svigter når de har nået den alder. Jeg købte for 7 år siden en Sierra 2.0 V6 1983 til en ven for 15000 kr. der var ikke tæring i den, jeg skiftede alle hjulene, kobling,køler,vandpumpe,generator, batteri, kardanaksel og viskermotor, den kom til at stå imellem 30 og 35.000 kr. har kørt gennem 3 synsperioder, og svigter aldrig,alt er selvfølgeligt repareret med nye ting, min ven er lykkelig, han har sparet ca. 150.000 kr. det man skal tænke på er hvor lidt man skal bruge af differencen mellem brugt bil og ny til at reparere for, en gammel bil skal altid restaureres før den er pålidelig, det er moralen. Mvh. K.

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 17-12-05 19:14

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 17-12-05 19:25

Tak selv og god jul.
alimak