/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Antivirus program og firewall
Fra : classic26
Vist : 491 gange
200 point
Dato : 26-09-05 15:28

Hej

Hvilket antivirus program og firewall kan anbefales, og gratis naturligvis.

pft

steen

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 210 point
Dato : 26-09-05 15:32

Gå ind på www.spywarefri.dk eller www.arlet.dk der gennemgåes og anbefales en række programmer, flere af dem er oven i købet gratis.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-09-05 15:35

http://www.kliking.com/TopDeutsch/recommended_antivirus.htm i dette link er der noget, men jeg kender det ikke selv,

Kommentar
Fra : technet

Dato : 26-09-05 15:45
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-09-05 15:56

Jeg bruger selv "AVG Antivirus" mod virusangreb - scanner ind- og udgående post ~ også Mozilla
"Spybot Search & Destroy" mod spyware - aktiveret "teatimer" der holder øje med ændringe i registreringsdatabasen
"Zonealarm" - software firewall

Samme setup på p.t. 3 forskellige pc'er hjemme (W2K, WinME og Win98), alt "giftigt" er blevet fanget indtil nu. Alt kører som en velsmurt maskine.
- herudover router med indbygget hardware firewall, Cybercity's spammailfilter, og Mailwasher til hurtigt gennemsyn af mail inden den hentes hjem til egen PC

Så udfra egne erfaringer vil jeg jo gerne anbefale ovenstående opsætning

mvh berpox

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 26-09-05 15:59

Jeg bruger AVG-Antivirus, og er meget glad for det. Og den er gratis. : http://www.grisoft.com/doc/40/lng/ww

Sygate firewall, ligeledes gratis : http://www.download.com/3001-2092-10184369.html

Vh fluffy

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 26-09-05 18:59

avast.com
det bedste gratis

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 26-09-05 19:21

Vil også sige AVG, sløver som så mange andre anti virus pogrammer, heller ikke din pc.

Dog bruger jeg kun windows firewall, da langt de fleste viruser ikke skader systemet.

AVG = http://free.grisoft.com

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-09-05 19:52

Har flere computere og jeg bruger diverse gratis programmer.
En med Avast og Spamfighter samt Adaware og det fungerer perfekt.
En med AVG, Spamfighter og Adaware og det fungerer også perfekt.

Jeg hælder nok mest til Avast, den finder lige en lille bitte smule mere end AVG, men jeg tror nu det er smag og behag.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-09-05 22:29

kig som tidligere ind hos www.arlet.dk - og se hvad han selv bruger under "min sikkerhedspakke"- så er du godt kørende og det er gratis

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 27-09-05 02:19

Hej
Har du XP med SP 2 Så se under sikkerhed/FIREWALL, der anbefaler Microsoft, flere gratis programmer, bedre end dem du får tilbudt her, men du skal selvfølgelig registrere det du henter.
Lad være med, bare tage det første, og GRATISTE,,,,,
Få en god Firewall, du kan hente en her,,,gratis. Der virker.
www.steenmartinsen.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 15:03

smxxx - gratiste ?????

arlets sikkerhedspakke er faktisk super god - og ikke at kimse af

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 27-09-05 15:54

Prøver igen, da serveren gik ned sidst jeg ville svare!
Tak for de fine og hurtige svar. Har kigget på de forskellige links og er faldet for arlet.dk's sikkerhedspakke. Den var men, hurtig og overskuelig at arbejde med, og ser ud til at fungere tilfredsstillende.
Da Arne var først med linket så; "Here You Are", Arne

Godkendelse af svar
Fra : classic26

Dato : 27-09-05 15:55

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 16:01

god beslutnign

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-09-05 16:05

Tak ska' du ha' classic26