/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
ChromSpray?
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 26-09-05 15:07

Hej..

Jeg har nogle dele i chrom til min Honda CD50.. De er ved at se grimme ud, og det vil jeg jo gøre noget ved, men har sq ik råd til at forchrome dem..

Det er nogle små ting, men aligevel, det må jo gerne se lidt pænt ud :P

Jeg har hørt om noget Chrom-Spray? Er det godt?

Hvordan kommer det til at se ud?

Forbehandling?

Efterbehandling? Evt Lak?

I det hele taget hvordan man bruger det..

Mvh Simon

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 26-09-05 19:07

Chrom-Spray er en joke uden lige.
Du vil INGEN måde få det til at ligne rigtig chrom.
Jeg har set det og det ser ikke fedt ud.
Hvis du er fra Kbh området, så er der i Ishøj Industri et forchromer firma.
Det ligger lige ved Kia Motors.
Aner ikke med priser men det bliver proffesionelt, og chrom er en ting jeg ikke vil anbefale at gør-det-selv folk kaster sig ud i.

Har du prøvet at pudse delene op med Autosol? ( chromglans )

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 26-09-05 19:10

Alternativet er at højglanspolere det hele.
Det tager en evighed, men det kan blive vildt vænt.
Gjorde det på en Yamaha 4g motor og damn den blev fed.

Kommentar
Fra : DVBH

Dato : 26-09-05 20:59

Okay.. Men der er noget af chromen der er 'faldet' af :( så kan man ikke vel NoShyGuY?

Autosol.. Tjaaah.. Må da prøve.. :)

Mvh Simon

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 28-09-05 16:53

Chrom-Spray den fra thansen det er en joke du kan spary det på men du kan næsten tøre det af med en klud (mener der står at man ikke må laker det ) ved ikke om de har det inu kan ikke helt huske hva der sker hvis du laker det mener at lakken slår revner og så kan man ta det af sammen med chromen

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 50 point
Dato : 29-09-05 18:14

Hvis det er faldet af, så skal du fjerne al chromen før du kan polerer det op.
Den motor jeg polerede var en Yamaha 4g, og det blev gjort med smerglæred (vandslibepapir)
Først korn 500 og bagefter korn 1000 og til sidst Autosol.
Aluminium ruster ikke, det irre og det tager længere tid jo mere blankt det er.
Det virker fint med motor, forgaffel og bagsvinger.
Synd jeg ikke har et billede af den Yamaha mig og min ven satte i stand.

Godkendelse af svar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 29-09-05 18:17

Tak for svaret NoShyGuy.