/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
msconfig
Fra : annvibeke
Vist : 498 gange
200 point
Dato : 25-09-05 12:29

Når jeg skriver dette i 'kør' og vælger fanebladet 'start'
- får jeg 18 punkter og 55. når jeg vælger fanebladet 'tjenester'

Nogle af punkterne kan jeg godt gennemskue,
hvis det hedder noget med 'norman' - 'java' formoder jeg, at det skal bruges hele tiden...

Men er det ikke MEGET indforstået, når det er f.eks 'hændelseslog' - 'tgsmd'
...hvordan kan vi (os der ikke tænker så smart) vide om vi kan fjerne fluebenet...UDEN at skabe problemer?

Hvis jeg nu er i humør til at fjerne flueben...
...skal jeg så gøre det både i 'start' og i 'tjenester'?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-05 13:10

Prøv - hvis du er i tvivl.

Du kan altid sætte det igen hvis noget ikke virker.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 25-09-05 13:20

...jaaa...det var osse, hvad jeg selv tænkte...

Men kan jeg ikke slette noget, så jeg slet ikke kan starte op igen?

Jeg genta'r lige et af spørgsmålene:
...skal jeg så gøre det både i 'start' og i 'tjenester'?

- eller har jeg ikke noget at gøre i 'tjenester'?

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 25-09-05 13:29

Hvis du skulle være så uheldig at komme til at slette noget så du ikke kan starte op igen, så tryk F8 under opstarten og vælg "Sidst kendte konfiguration hvor windows virkede"... Den hedder noget i den stil... Så ja, du kan godt slette noget uden at være bange for ikke at kunne starte op... Alternativt kan du jo også bare starte windows i fejlsikret tilstand!

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 25-09-05 13:36

...skal jeg så gøre det (fjerne flueben) både i 'start' og i 'tjenester'???

Det virker lidt tåbeligt, at fjerne 47 flueben i under fanebladet 'tjenester'
- hvis det ikke gør nogen forskel...

...eller, at fjerne 12 flueben under fanebladet 'start'
- hvis jeg sku' ha' gjort det under 'tjenester'

mvh/ann-vibeke

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 25-09-05 14:00

Hvis du fjerner dem under start er de sikkert væk af sig selv i tjenester.
Dem du fjerner i start er jo programmer der starter op.
Dem du fjerner i tjenester er dele af de forskellige programmer.
Nok ikke helt rigtigt forklaret, men mon ikke du forstår meningen.

Gå i Start-programmer-start og fjern alt hvad du ikke skal bruge fra start.
Det har intet med programmerne at gøre, men betyder blot at de ikke starter op automatisk.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-09-05 15:18

jeg har lige slået den der jushed java fra.. det syntes ikke at gøre noget

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-09-05 16:12

Jav skal måske bruges til et program du bruger fx. homebanking, men du vil ikke opdage det før du prøver dig frem og at programmet vil så selv starte java op.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-09-05 16:35

jep ligesom med office osv.. ingen grund til at de starter i opstart

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-09-05 16:41

Msconfig er et diagnosticeringsværktøj så der sker ikke noget ved at fjerne markeringer. Intet slettes, men deaktiveres kun så begynd endelig ikke på registreringgendannelser og ligende for det er helt unødvendigt.
Hvis du oplever, at noget ikke virker fordi du har deaktiveret via Msconfig kan du bare aktivere det igen.

Hvis man finder ud af at nogle af de ting der er deaktiveret slet ikke var nødvendige kunne man på et tidspunkt fjerne registreringerne med en avanceret registreringseditor som JV16
http://www.321download.com/LastFreeware/ (downloades ved at klikke på download endelig ikke fra websiden for så koster det penge at bruge den)

Godkendelse af svar
Fra : annvibeke

Dato : 25-09-05 16:58

Tak for svaret refi.

Og tak til jer andre osse

Undskyld den lange svar-tid...det er fordi jeg ikke modta'r mails, når der er kommentarer...

mvh/ann-vibeke