/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
xp er meget lang tid om at åbne
Fra : freeeeeeeen
Vist : 1764 gange
100 point
Dato : 25-09-05 09:46

jeg syntes at xp er meget lang tid om at åbne er der noget jeg kan gøre for at fhjælpe dette problem det er en bærbar pc 1.4 mhz helt ny

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-09-05 10:03

Prøv med en disoprydning først, derefter disfrakmentering

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-05 10:12

Dette er fra Komputer for alle.
Højreklik på - Start
Vælg - Stifinder.
I mappen windows, vælg - Prefetch
Slet filerne i mappen Prefetch

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 25-09-05 11:13

Det kan også skyldes, at du har noget snavs inde, prøv at køre en scanning f.eks med AVG og ryd op i spyware f.eks med AdAware, det kan mange gange hjælpe.
hilsen Bonito

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 25-09-05 11:19

AdAware kan du hente gratis her:http://www.majorgeeks.com/download506.html
og AVG-antivirus kan du hente her:http://free.grisoft.com/doc/1
Den er også gratis
hilsen Bonito

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-09-05 11:20

Kan skyldes masser af ting der starter sammen med winXP.

Normalt starter en ny komputer UDEN programmer meget hurtigt.
Denne tid forlænges for hvert eneste program du installerer da der skal startes diverse ting for at programmerne virker.
Derfor bliver komputere langsommere og langsommere med tiden da mere og mere bliver installeret.
Det må du lære at leve med.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-09-05 11:26

Hvor meget starter du egentlig op i din startsekvens ?

Realplayer, Quicktime, Antivirusprogram (Norton/AVG/Avast), Firewall (Sygate/Norton), er måske nødvenedige for daglig brug, men har du andet?

Tjek lige :

Start->Kør ...skriv; msconfig [Ok] ..vælg fanen start og se hvad du har liggende at 'rulle'. Alt du ikke behøver at starte op? Kan du roligt fjerne fluebenet fra

Ps. Start med at fjerne flueben fra Realplayer ...der er en STOR tidsrøver, men husk at goå ind i Realplayersopsætning og fjern at programmet skal lægge sig i systembakken (systray)

Dette gælder også alle andre programmer som ligger dér. Selvom du fjerner dem fra start, lægger de sig lige så hurtigt 'ned' igen, så snart du starter programmet 'manuelt'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-09-05 11:31
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 25-09-05 11:33

jep molekyle har ret. office og messenger er også programmer som mener de skal opstartes ved logon.. flueben væk ved dem

Accepteret svar
Fra : snaptil

Modtaget 100 point
Dato : 25-09-05 11:35

bruger i realplayer og/ eller quicktime? jeg undgår hellere et videoklip hvis jeg ikke kan bruge windows media player eller winamp til afspilning

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-09-05 11:58

Sørg for, at der ikke er cd-rom/dvd i drevet da de fleste bærbare læser dem for at se om de vil boote.
Kig godt efter hvor mange applikationer der er installeret til diverse styring af din bærbare, de er ikke altid lige nødvendige.

Godkendelse af svar
Fra : freeeeeeeen

Dato : 27-09-05 22:01

Tak for svaret snaptil.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-05 23:12

[hør] Øeh.. jeg er ikke interesseret i en længere diskussion, men hvad i snaptil's svar havde jeg ikke gjort opmærksom på i MIT svar tidligere? : http://www.kandu.dk/dk/spg/74923#819885

Var det ikke RealPlayer eller Quicktime der sløvede dit system ....oder?

Citat
Realplayer, Quicktime, ... er MÅSKE nødvendige

Start med at fjerne flueben fra Realplayer ...der er en STOR tidsrøver

Hvilken løsning gjorde at du valgte snaptil's svar ...ikke at det ik' er et udmærket råd! Jeg bruger selv Winamp i stedet for Realplayer til *.mp3 og Mediaplayer til 'al' muligt andet. Quictime er som regel nødvendig til mange film sider f.eks. :

1.) http://www.avp-movie.com/
2.) http://www.irobotmovie.com/
3.) http://hitchhikers.movies.go.com/

..så derfor har jeg ladet den blive som plug-in til min browswer, men har slettet alle on-line options der slåøver opstart

</MOLOKYLE>