/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
hvad er satsen?
Fra : jomfruane
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 25-09-05 09:36

Sidder og søger på nettet og kan bare ikke finde det:
Hvad skal far betale i børnepnge i år, altså hvad er satsen?

Vi har et fint forhold til hinanden og har aldrig haft behov for offentlig indblanding så jeg sidder nok med et bidrag svarende til 2001
Nogen der kan finde et officielt link til mig - gerne også hvad satsen bliver til næste år.

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 25-09-05 09:42

jeg tror du kan finde satserne her http://www.gladsaxe.dk/Default.asp?ID=8966

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-05 09:43

Det kan du læse her

https://www.minff.dk/fileadmin/template/minffdk/pdf/2005_Satser_b_rnetilskud_mv.pdf

Jeg tror ikke satserne for 2006 foreligger på nuværende tidspunkt.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-09-05 09:55

tak
Nordsted1 besvarede mit spørgsmål.
Ans dit link galt kun havd jeg har krav på fra det offentlige - ikke fra faderen.

point til nordsted1

jeg lader den lige stå lidt hvis nu nogen har lyst til at kommenterer yderligere - uden point.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-05 10:03

Jeg ved at Nordstedt1 svarede først, men mit link omtaler også børnebidrag, som ikke har noget med tilskud fra det offentlige at gøre.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 25-09-05 10:06

Undskyld Ans nu ser jeg det - min fejl

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-05 10:20

Satserne for 2006 bliver først offentliggjort senere på året.

Du kan evt. ringe til Statsamtet, som kan oplyse om et ca. beløb for 2006.
Jeg forstår det således, at du vil vide, hvor meget du til næste år kan råde over.

Hvis du bor i København er det kommunen du skal kontakte.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-09-05 10:23

Citat
Bidrag skal fastsættes i det statsamt, hvor den af forældrene, der skal betale bor.
Hvis den der skal betale bor i København eller Frederiksberg Kommune, skal bidra- get fastsættes i Københavns Overpræsi- dium.

http://www.gentofte.dk/APF/underholdsbridrag_born.html

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 25-09-05 10:36

Tak for svaret Nordsted1.